IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо с гориво от различни бензиностанции, колата харчи различно

Обикновено това се забелязва от шофьори, които редовно пътуват по един и същ маршрут

В интернет пространството има немалко оплаквания, че горивото от една бензиностанция свършва по-бързо, отколкото от друга. И тази разлика е особено забележима, когато редовно зареждате гориво на две определени бензиностанции. Но защо се случва това? Отговаряме ви сега.


бензиностанция


Обикновено подобни "трикове" с гориво се забелязват от шофьори, които редовно пътуват по един и същ маршрут. И зареждат гориво на различни бензиностанции по пътя. Шофьори отбелязват, че се стига о до разлика от около 2 литра на 100 километра. На пръв поглед, може да не ви се стори много, но с течение на времето разликата става значителна. И така, каква е причината?

Нека започнем с факта, че разликата в разхода на гориво може да бъде свързана с измама на бензиностанциите, но това е в по-редки случаи. Като правило всичко се отнася до самото гориво или техническите характеристики на оборудването, инсталирано на определена бензиностанция.

Например, някои производители на гориво играят на сигурно и го произвеждат с октаново число малко по-високо от изискваното. Да кажем, че вместо 95-та пускат 95.5. Това ви позволява да избегнете искове от регулаторните органи по време на различни измервания и проверки, но в същото време практически не влияе на продажната цена.

За обикновения шофьор зареждането с такъв бензин означава, че „апетитът“ на колата му ще намалее леко, тъй като ефективността на изгаряне на сместа гориво-въздух ще се увеличи. Добавките също играят своята роля. Евтините имат такава характеристика като бързо стареене.

Ето защо някои шофьори наблюдават "стареенето" на бензина още няколко седмици след като е зареден в резервоара. Поради факта, че част от добавките се изпаряват, октановото число също намалява. В резултат на това динамиката на автомобила се влошава, а разходът на гориво също леко се увеличава. Резултатът е намален пробег.

Причината може да е баналното недопълване, свързано с технологията. Сега в редица бензиностанции се използват пневматични системи, които подават гориво през измервателния уред под силно въздушно налягане. Докато механичните помпи гарантират по-точно броене на литрите.

0 от 500
  • #16
    49 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ако съм заредил от бензиностанция в Германия, колата ми върви чувствително по-добре и харчи по-малко. В Бг. не е така. Сигурно е заради разликите в географските ширини и дължини. Същото е и с менталното състояние.
  • #15
    27 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    За електричките има значение колко е крив тока.С по кривия разхода е по голям.
  • #14
    22 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Често ми се случва да заредя на една и съща верига но в различни градове и дори различни обекти в един и същ град имат различно качество на горивото. Явно всеки отделен обект сам си определя качеството.
  • #13
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Хъм ( преди 9 месеца )
    Не бих се учудил ако някъде нагряват горивата. Не е незаконно, но би следвало цената да е по ниска. Среща се и белите страни така че...
  • #12
    12 rate up comment 14 rate down comment
    Turborotor ( преди 9 месеца )
    За това си поръчвам гориво директно от Германия по DHL, и нямам проблеми.
  • #11
    35 rate up comment 2 rate down comment
    Kolio ( преди 9 месеца )
    Просто всичко опира до качеството на горивата. Който е зареждал в Западна Европа и после си дойде тук и зареди вижда, че разликата във вървежа и разхода на колата е огромен! А за манипулиране на колонките това е друга тема. Просто трябва да се оправи качество на горивата и да има наистина контрол.
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    8-ми, къде видя, че не му стига? Ако е засичал разход е нормално при пристигане да я напълни пак, и това не значи че няма да му стигне. Но останалото е така - каквото е издухал повече нагоре, по обратния път ще го "спести". Или трябва да осредни разхода или да тества по друг (равен) маршрут
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Подкрепям 5 ( преди 9 месеца )
    По принцип горивото, което е останало в мapкyчa, много често става на пяна и реално оттам губиш 1 литър и то не по вина на бензиностанцията. И като пълниш пълен резервоар такива неща имат незначителен ефект. А за първия коментар - възможно е помпата на газостанцията де била по-мощна и да е препълнила бутилката (макар че реално рядко това е причината), а дори да е така пак е лошо - има си причина бутилките да се пълнят на 80% от обема.
  • #8
    17 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    До 4. Какъв автомобил кара твоя приятел и с каква скорост, за да не му стига един резервоар да отиде от София до Търново и да се върне, а трябва да зарежда и в София и в Търново? Обикновено с един резервоар отива и се връща и дори му остава, затова надморската височина няма значение, защото каквото си качвал после го спускаш и обратно.
  • #7
    27 rate up comment 3 rate down comment
    Пешо ( преди 9 месеца )
    Най-голямата разлика идва от това, че ни цакат в количеството и уш се правят проверки, но както всяко нещо в милата ни родина България, всеки си има човек и плаща на някого и винаги ги предупреждават преди проверка и когато отидат проверяващите колонките са настроени правилно и всичко е точно. Така е навсякъде и в заведения, магазини, институции и.т.н, мой и твой човек, за това още 50 години няма да стигнат да се оправи България.