IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Необходимо ли е да зареждате „подобрен“ бензин?

Това гориво няма да навреди на двигателя, но е спорно колко ще помогне, смятат експерти

Според официалните изявления на петролните компании, „подобреният“ бензин подобрява радзхода и мощността на двигателя, като увеличава пробега с едно зареждане. Дали обаче е така? Отговор на този въпрос дават експертите от изданието ZR?


гориво


Истински ползи или маркетингов трик?

Още от самото начало на появата на добавките за бензин, търговците се опитват да объркат потребителите. И няма как да се отрече, че много компании се справят отлично с това. Те организират презентации и пресконференции, на които представят резултатите от сравнения между бензин 95 и 98. И призовават собственици на автомобили да преминат към бензин (98), който, разбира се, е и по-скъп.

Специалисти в областта на нефтохимията многократно са твърдели, че основният принцип на действие на всички „подобрени“ бензини се основава на техните почистващи способности. При редовно използване на такова гориво вече натрупаните отлагания се отстраняват и се предотвратява образуването на нови. Този ефект е ясно забележим при двигатели с голям пробег, където чрез промиване на горивната система се възстановяват характеристики, близки до заводските.


гориво


Мит №1. Подобреният бензин увеличава мощността на двигателя

Никога не трябва да се забравя написаното с дребен шрифт. Обикновено описанието на такива подобрени бензини съдържа формулировката „мигновен ефект“. Това се отнася до един пик, който се появява на осцилограмата. И също така увеличаването на мощността „с 10%“ и „до 10%“ са напълно различни неща. Втората формула също включва увеличение на мощността с 0,001%. Накратко . увеличение е възможно, но не толкова, че средният шофьор да го усети.

Мит №2. Колкото по-високо е октановото число, толкова по-висока е производителността на двигателя.

Това твърдение също често придружава реклами за „подобрен“ бензин. И това също е повече маркетинг, отколкото истина. Какво точно се разбира под термина „производителност" на един двигател? И има ли той нещо общо с неговата сила? По-скоро – няма. В крайна сметка мощността на двигателя не зависи от октановото число. Ако сипеш 200-октанов бензин на кола с 60-70 коня, тя няма да върви по-бързо.


гориво


Мит №3. Можете да изминете повече с един резервоар „подобрен“ бензин

Всъщност е възможно да изминете 50 км повече след зареждане, само ако мръсният двигател е бил изчистен от отлагания за дълъг период от време чрез преминаване към „подобрен“ бензин. Но дори и в този случай не трябва да се очаква забележим ефект. Ако проведете тестове на два нови двигателя - единият с обикновен бензин, а другият с „подобрен", резултатите ще бъдат същите. Няма да има увеличение в сравнение с характеристиките на автомобила. Всичко е в рамките на статистическата грешка.

Струва ли си да се използва „подобрен" бензин?

Да. Поне от време на време е добре това да се прави, като няма да има негативни последици за двигателя. Изданието Behind the Wheel проведе изследване на бензини с подобрени почистващи характеристики. За целта двигателите с разпределено впръскване бяха тествани на стенд, като първо се използваха конвенционални горива, а след това същият цикъл беше завършен с бензин с подобрени почистващи свойства.

И в двата случая беше оценена тенденцията в количеството на отлаганията в двигателя. С използването на почистващи добавки дюзите остават чисти и се поддържа равномерно пръскане. При работа с конвенционално гориво техният брой постепенно се увеличава. Клапаните от страната на канала и всички части в горивната камера са покрити с отлагания.


гориво


В същото време бензинът с префикса „супер“ намали количеството на тези отлагания. С помощта на такова гориво мощността на двигателя действително се увеличава и ефективността се подобрява, но като цяло промените се оказват много по-скромни, отколкото в рекламните обещания.

В допълнение, след тестване на „почистващи" горива, се отбелязва увеличение на консумацията на въздух. Очевидно е, че всмукателните тръби и особено всмукателните клапани, освободени от въглеродни отлагания, допринасят за по-доброто пълнене на цилиндрите.

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Габдулла ( преди 1 година )
    Статия с привкус на блудкавост. Почистващите добавки разлагат уплътненията. Колко е по- високо октановото число, толкова по- бавно изгаря бензина. Това няма отношение към калоричността му. Диоловният тетраетил, който повишаваше октана сега го заменят със спорт, но в много по- големи количества. Всеки да си прави само изводи
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    #11, сложи още една гарнитура и няма да издава странни звуци. Вярно, че може да не можеш да затвориш капака, щото главата ще се понадигне, ама е важно да не ти е шумно.
  • #11
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Карам маздюша директно впръскване с турбо доста кончета и ипределено има голяма разлика между 95 и 100 октана - с 95 все едно губи едни 60-80 коня поне, влиза си сама в някаъв режим да предотвратява детонации от гадното гориво и общо взето само се предвижваш, а като сипа 100 октана на мидата (най-добре се отразява, другите не са зле, но има разлика и се усеща) направо излита, предала става супер отзивчив, динамика, няма забавяния, двигателя си променя звука и се развърта супер мазно до 6к оборот
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Докторът ( преди 1 година )
    Да. И премиум бензинът се нарича газ.
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Аз карам 3 литров бензинов БМВ N52. Високооборотен и капризен от към консумативи. Пробвам стандартен бензин - "причуква аванса" доста често. С Премиум върви както трябва. И това в Германия. В БГ Премиума е близо до Германския стандартен 95. Преди това имах дърта Вектра. И нея я карах само с Vpower и свещите и двигателя определено седяха много по чисти. Ако държите на колата си - Премиум бензинът има смисъл. Особено в БГ.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Колеги, а на Шел как им е дизела. Веднъж заредих V Power и борд компютъра ми отчете с половин литър по-малко на сто км?И има ли разлика примерно на кой обект на Шел зареждаш?
  • #7
    11 rate up comment 3 rate down comment
    1.6 бензин турбина ( преди 1 година )
    Колеги, моите впечатления са, че повечето нови бензинови мотори, дори и атмосферните, са много по-капризни откъм качествоено гориво. Колата ми е 2015 г. и от опит в две европейски държави НЕ ЗАРЕЖДАМ никога в Лукойл, в България разбирай обикновения 95.
  • #6
    18 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега Лукоил като мине на сорт Брент, не на нискокачествения руски петрол всичко ще се оправи откъм гориво. Само дано е по-скоро, та да усетим и ние европейско гориво.
  • #5
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Боби ( преди 1 година )
    Работел съм на бензиностанция преди доста години. Предлагаха А95 и А96. Ужким по-добър бил. Вятър в мъгла, един и същи си, но цената на А96 е по-висока.
  • #4
    19 rate up comment 3 rate down comment
    ТозиКойто ( преди 1 година )
    Наскоро си купих кола, като търсех точно определен мотор, бензинов, няма значение марката, който доста проучвах предварително. За въпросния мотор имаше споделен масов проблем в руските форуми със задиране още на 50-60к км, а по западните дори една тема нямаше. Накрая стана ясно, че проблема всъщност е...Лукойл. Масово се предлага бензин с по-ниско октаново число. След което следва постоянен misfire и локално прегряване и никасиловото покритие на цилиндрите бързо си заминава през ауспуха.