IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Наистина ли зареждане сутрин пести пари от гориво?

Два фактора поставят под съмнение популярния сред шофьорите мит

Много шофьори твърдят, че са почти напълно зависими от своя автомобил, а проучванията в Европа твърдят, че колата „гълта“ около 25% от семейния бюджет. Голяма част от средствата отиват за гориво, което е вторият най-голяма разход след покупката на самия автомобил. Този разход принуждава много шофьори да се опитат да пестят пари за гориво, когато това е възможност.


бензин, зареждане


Един от триковете, използвани от някои хора, е да зареждат гориво сутрин, като тази теория се основава на физиката на флуидите. Горивото, както повечето течности, се разширява при топлина и се свива на студ. По този начин повишената плътност, тъй като сутрин е студено, би позволила да се получи повече гориво на литър, впръскан в резервоара. И все пак съществуват два фактора, които подкопават този научен факт.

Топлоизолация на подземните резервоари

Първият елемент, който поставя под съмнение мита за сутришното зареждане, е свързан с подземните резервоари на бензиностанциите. Тези големи подземни резервоари са изолирани от земята, която ги покрива. Тъй като покритието играе роля на термичен стабилизатор, разликата в температурата на горивото е минимална в зависимост от времето на деня и дори сезоните на годината.


бензин, зареждане


Това означава, че температурата на горивото варира само с няколко градуса и съответно плътността му не се променя достатъчно, за да се промени неговото количество при зареждане.

Помпите следят количеството зареждано гориво

Съвременните помпи доставят зададен обем, независимо от плътността на бензина или дизела. В резултат на това, ако горивото е малко по-гъсто сутрин, помпите регулират подаваното количество, като гарантират същия обем, независимо от времето на деня.


бензин, зареждане


По същия начин промените в плътността на горивото, закупено от бензиностанциите, са толкова незначителни, че не оказват влияние върху доставеното до резервоара на автомобила количество. С други думи, разходът и производителността на автомобила не са значително засегнати.


0 от 500
  • #4
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Като зареждаш ток, имаш ИЗБОР на каква цена да заредиш спрямо компромисите, които си склонен да направиш. При зареждане на гориво НЯМАШ ИЗБОР. Някой вече е ИЗБРАЛ вместо тебе. С огромно нетърпение очаквам времето, когато електромобилите ще станат по-евтини от ДВГ във всеки ценови сегмент, включително и при втората употреба. Тогава ми се иска да чуя аргументите на антиелектриците защо са минали на ток, защото 90% от тях ще се извъртят на 180.
  • #3
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Практически пример. Ще ползвам за него Гост, който е сравнително представител на извадка на българския шофьор. Всяка седмица той зарежда 30 лв за изминаване на 150 км. Струват му толкова независимо къде и кога ще зареди. На ток биха му стрували 4,50 лв на нощна в гаража, около 8 лв през деня или в най-лошия случай 24 лв на бърза зарядна станция веднъж годишно като ходи на ски.
  • #2
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Това е само, ако върти много километри, за да си заслужава разликата в цената на самия автомобил. С всяка измината година Това условие отпада за все повече шофьори, защото по една или друга причина цените на електромобилите и ДВГ се приближават.
  • #1
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Сега ще наскачат антиелектриците и ще обяснят че никой не се интересува от цените на зареждането. А истината е проста. Който иска да пести от зареждане, преминава на ток. Но има една условност.