IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Warsawa: Историята на най-омразната кола в соцлагера

България бе най-големият пазар на полския производител, който създаде и много рядка версия за БДЖ

Статутът на най-мразен автомобил в бившия социалистически лагер не се дължи на собствените качества на FSO Warsawa. Всъщност полският автомобил, макар и недодялан, бавен и с голям разход, се оказва доста надежден във времето и в България дори днес някои екземпляри са още в движение след шест десетилетия есплоатация. Не, причината "Варшава"-та да не е обичана е друга: тази кола на практика е натрапена насила на собствения си производител. Ето накратко нейната история.
  
         
15 любопитни факта за FSO Warsawa (ГАЛЕРИЯ):


  
    

0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Aleks ( преди 3 часа )
    FIAT е история за това, как една от най-успешните, печеливши, иновативни и големи компании от 50-те до началото на 90-те може да бъде зтрита до ниво незначително джудже. Фиат 124 се произвежда по лиценз в няколко Европейски държави, Турция, Малайзия, Мароко, Египет, Южна Кореа, Индонезия, Филипините, Тайван, ЮАР, Аржентина, Бразилия ....
  • #11
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Don chchi ( преди 3 часа )
    Много добър автомобил. Цяла предна седалка без колани с 3 скорости на кормилото. Возия отлична. Без електроники и простотии.2
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Fury ( преди 5 часа )
    Това е франкенщайн. Победа М20 е с дизайн на Шевролет Флитлайн от 1940 г., модернизирана от поляците със задница на седан и брони с гумени тампони, произвеждана до 1973 г., когато отдавна вече е дизайна на правоъгълните седани като ФИАТ 124, Опел Рекорд, Пежо 504, Мерцедес 115 и т.н.
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 8 часа )
    Не, още не си разбрал :D да беше прочел поне първото изречение...
  • #8
    8 rate up comment 11 rate down comment
    дрв ( преди 9 часа )
    сега разбирам, че е най-мразената. Наш близък имаше Варшава. Освен от разхода не се оплакваше от нея. Построи си вилата с нея. КОлко тухли, цимент и др. е превозила само тя си знае. Ама нали оплюваме всичко от соца.
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 10 часа )
    Ако не знаете, докъм 70-75 година в Европа имаше три марки, символи на качеството при автомобилите. Мерцедес-Бенц, Волво и ФИАТ! Затова и Полша, и СССР и Югославия и Турция по-късно са се натискали да правят коли по лиценз на ФИАТ. Само че, през 80те ФИАТ първи въвеждат максималната икономия от материали и знаем какъв е резултата...
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 13 часа )
    едно време какви коли правеха няма серво на волана дискови спирачки адаптивно окачване климатик няма пластмаса най много радио
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 часа )
    Като дете си играех с топка на задната седалка, докато пътувахме. Обща предна седалка, тристепенна скоростна кутия и лоста за скорости на кормилната конзола... Баща ми веднъж излетя от пътя с Варшавата - преряза два електрически стълба и едно дърво преди да спре, по него само охлузвания.
  • #4
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Полша има инженери ( преди 16 часа )
    Мухахахахахахахахахаххахсхахахахахахаххс
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Wer ( преди 17 часа )
    Голяма машина беше по спомен все пак бил съм дете ,но возеше като Мерцедес със цяла предна седалка