Статутът на най-мразен автомобил в бившия социалистически лагер не се дължи на собствените качества на FSO Warsawa. Всъщност полският автомобил, макар и недодялан, бавен и с голям разход, се оказва доста надежден във времето и в България дори днес някои екземпляри са още в движение след шест десетилетия есплоатация. Не, причината "Варшава"-та да не е обичана е друга: тази кола на практика е натрапена насила на собствения си производител. Ето накратко нейната история.
15 любопитни факта за FSO Warsawa (ГАЛЕРИЯ):
България е най-големият външен пазар
По настояване на Москва, около една трета от произведените Warsawa са предвидени за износ - най-вече за страните от СИВ. България е всъщност най-големият експортен пазар за Warsawa с 26 655 бройки, следвана от Унгария и Китай. Но има и износ за далеч по-екзотични дестинации - Иран, Северна Корея, Монголия, Гвинея, Саудитска Арабия, Либия, Бирма.
По настояване на Москва, около една трета от произведените Warsawa са предвидени за износ - най-вече за страните от СИВ. България е всъщност най-големият експортен пазар за Warsawa с 26 655 бройки, следвана от Унгария и Китай. Но има и износ за далеч по-екзотични дестинации - Иран, Северна Корея, Монголия, Гвинея, Саудитска Арабия, Либия, Бирма.