Статуът на най-мразен автомобил в бившия социалистически лагер не се дължи на собствените качества на FSO Warsawa. Всъщност полският автомобил, макар и недодялан, бавен и с голям разход, се оказва доста надежден във времето и в България дори днес някои екземпляри са още в движение след шест десетилетия есплоатация. Не, причината "Варшава"-та да не е обичана е друга: тази кола на практика е натрапена насила на собствения си производител. Ето накратко нейната история.
15 любопитни факта за FSO Warsawa (ГАЛЕРИЯ):
Произвежда се почти 22 години
Първата готова "Варшава" излиза от завода на 6 ноември 1951. Моделът ще остане в производство в продължение на почти 22 години, до март 1973. Общо са сглобени 254 471 автомобила - нищожна бройка в днешния свят, но внушителна за реалностите в Източния блок в първите десетилетия след войната, когато притежаването на личен автомобил е изключено за редовите граждани.
Първата готова "Варшава" излиза от завода на 6 ноември 1951. Моделът ще остане в производство в продължение на почти 22 години, до март 1973. Общо са сглобени 254 471 автомобила - нищожна бройка в днешния свят, но внушителна за реалностите в Източния блок в първите десетилетия след войната, когато притежаването на личен автомобил е изключено за редовите граждани.