Статуът на най-мразен автомобил в бившия социалистически лагер не се дължи на собствените качества на FSO Warsawa. Всъщност полският автомобил, макар и недодялан, бавен и с голям разход, се оказва доста надежден във времето и в България дори днес някои екземпляри са още в движение след шест десетилетия есплоатация. Не, причината "Варшава"-та да не е обичана е друга: тази кола на практика е натрапена насила на собствения си производител. Ето накратко нейната история.
15 любопитни факта за FSO Warsawa (ГАЛЕРИЯ):
Тежка, бавна и с разход над 15 на сто
Съветската "Победа" има някои несъмнени достойнства - здрава каросерия, издръжливо окачване и висок пътен просвет, а също и двигател, способен да върви дори с много нискокачествено гориво. Но има и съществени недостатъци. 2.1-литровият двигател с долни клапани развива едва 50 конски сили, което е крайно недостатъчно за тежката почти 1.4 тона машина. За сметка на това разходът на гориво не пада под 15 на сто. Така или иначе, ръководителите на FSO нямат думата.
Съветската "Победа" има някои несъмнени достойнства - здрава каросерия, издръжливо окачване и висок пътен просвет, а също и двигател, способен да върви дори с много нискокачествено гориво. Но има и съществени недостатъци. 2.1-литровият двигател с долни клапани развива едва 50 конски сили, което е крайно недостатъчно за тежката почти 1.4 тона машина. За сметка на това разходът на гориво не пада под 15 на сто. Така или иначе, ръководителите на FSO нямат думата.