Статуът на най-мразен автомобил в бившия социалистически лагер не се дължи на собствените качества на FSO Warsawa. Всъщност полският автомобил, макар и недодялан, бавен и с голям разход, се оказва доста надежден във времето и в България дори днес някои екземпляри са още в движение след шест десетилетия есплоатация. Не, причината "Варшава"-та да не е обичана е друга: тази кола на практика е натрапена насила на собствения си производител. Ето накратко нейната история.
15 любопитни факта за FSO Warsawa (ГАЛЕРИЯ):
Подаръкът на Сталин
В FSO обаче ще трябва да почакат доста, преди да могат да работят с Fiat. Идеята Полша да плаща с въглища за италиански автомобилен лиценз не се харесва на Йосиф Сталин и той нарежда вместо това FSO да вземе лиценза на съветската ГАЗ М-20 Победа. Първоначално това е обявено като "подарък" - Москва предоставя уж безплатно лиценза на братския полски народ. Но всъщност плащанията за оборудване, материали и обучения се оказват по-високи, отколкото би струвал лицензът на Fiat.
В FSO обаче ще трябва да почакат доста, преди да могат да работят с Fiat. Идеята Полша да плаща с въглища за италиански автомобилен лиценз не се харесва на Йосиф Сталин и той нарежда вместо това FSO да вземе лиценза на съветската ГАЗ М-20 Победа. Първоначално това е обявено като "подарък" - Москва предоставя уж безплатно лиценза на братския полски народ. Но всъщност плащанията за оборудване, материали и обучения се оказват по-високи, отколкото би струвал лицензът на Fiat.