Статутът на най-мразен автомобил в бившия социалистически лагер не се дължи на собствените качества на FSO Warsawa. Всъщност полският автомобил, макар и недодялан, бавен и с голям разход, се оказва доста надежден във времето и в България дори днес някои екземпляри са още в движение след шест десетилетия есплоатация. Не, причината "Варшава"-та да не е обичана е друга: тази кола на практика е натрапена насила на собствения си производител. Ето накратко нейната история.
15 любопитни факта за FSO Warsawa (ГАЛЕРИЯ):
Подобряването на съветския оригинал е забранено
До 1957 полската Warsawa остава напълно идентична на съветската Победа - във FSO имат амбиции да подобрят автомобила, да подменят двигателя и скоростната кутия, но от Москва забраняват каквато и да било намеса в оригиналните проекти. Едва след смъртта на Сталин и "затоплянето" по времето на Хрушчов поляците успяват да си издействат разрешение да подобрят своята Warsawa. Полските инженери са работили над това в свободното си време, тайно от предишното ръководство на завода.
До 1957 полската Warsawa остава напълно идентична на съветската Победа - във FSO имат амбиции да подобрят автомобила, да подменят двигателя и скоростната кутия, но от Москва забраняват каквато и да било намеса в оригиналните проекти. Едва след смъртта на Сталин и "затоплянето" по времето на Хрушчов поляците успяват да си издействат разрешение да подобрят своята Warsawa. Полските инженери са работили над това в свободното си време, тайно от предишното ръководство на завода.