Статутът на най-мразен автомобил в бившия социалистически лагер не се дължи на собствените качества на FSO Warsawa. Всъщност полският автомобил, макар и недодялан, бавен и с голям разход, се оказва доста надежден във времето и в България дори днес някои екземпляри са още в движение след шест десетилетия есплоатация. Не, причината "Варшава"-та да не е обичана е друга: тази кола на практика е натрапена насила на собствения си производител. Ето накратко нейната история.
15 любопитни факта за FSO Warsawa (ГАЛЕРИЯ):
Syrena - истинската полска кола
Междувременно през 1955 на пазара излиза новата FSO Syrena - компактен и по-евтин модел, който показва на какво са способни поляците, когато не са задължени да копират съветска техника (а вместо това черпят вдъхновение от германската DKW). Syrena, произвеждана първо от FSO и след това от новата FSM в Биелско-Бяла, е много успешен за времето си модел, произведен в над 521,000 бройки.
Междувременно през 1955 на пазара излиза новата FSO Syrena - компактен и по-евтин модел, който показва на какво са способни поляците, когато не са задължени да копират съветска техника (а вместо това черпят вдъхновение от германската DKW). Syrena, произвеждана първо от FSO и след това от новата FSM в Биелско-Бяла, е много успешен за времето си модел, произведен в над 521,000 бройки.