Статутът на най-мразен автомобил в бившия социалистически лагер не се дължи на собствените качества на FSO Warsawa (на полски - Warszawa). Всъщност полският автомобил, макар и недодялан, бавен и с голям разход, се оказва доста надежден във времето и в България дори днес някои екземпляри са още в движение след шест десетилетия есплоатация. Не, причината "Варшава"-та да не е обичана е друга: тази кола на практика е натрапена насила на собствения си производител. Ето накратко нейната история.
15 любопитни факта за FSO Warsawa (ГАЛЕРИЯ):
При Хрушчов най-после идват промените
Но и при Warsawa най-сетне настъпват дълго очакваните промени. От 1956 поляците вече не разчитат на готови съветски комплекти с двигатели и трансмисии, а си ги произвеждат сами. А година по-късно правят и първия сериозен рестайлинг на остарелия съветски дизайн - с променена решетка, повече хром. Двигателят е оптимизиран и развива вече 52 конски сили.
През 1960 идва ред за преработка на окачването - примитивните съветски лостови амортисьори са заменени от телескопични. Предните спирачки получават по два цилиндъра.
Но и при Warsawa най-сетне настъпват дълго очакваните промени. От 1956 поляците вече не разчитат на готови съветски комплекти с двигатели и трансмисии, а си ги произвеждат сами. А година по-късно правят и първия сериозен рестайлинг на остарелия съветски дизайн - с променена решетка, повече хром. Двигателят е оптимизиран и развива вече 52 конски сили.
През 1960 идва ред за преработка на окачването - примитивните съветски лостови амортисьори са заменени от телескопични. Предните спирачки получават по два цилиндъра.