IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проучване: До 10 години 80% от колите ще са с електрическо задвижване

Автомобилите ще се управляват от изкуствен интелект, твърдят висши шефове от индустрията

Американската технологична компания IBM публикува проучването си Automotive 2035, което показва, че индустрията се бори с внезапен преход от настоящите продукти и бизнес модели. Изследването е основано на данни от анализ на развитието в автомобилната и мобилната индустрия през следващите десет години и се основава на 1230 интервюта с висши ръководители на автомобилни производители, доставчици и заобикалящи индустрии в девет държави.


Тренд


Според анкетираните, през следващите десет години 80% от новите превозни средства ще имат някаква степен на електрическо задвижване. 74% от анкетираните ръководители са убедени, автомобилите ще бъдат софтуерно дефинирани и управлявани от AI. 75% пък казват, че софтуерно дефинираното потребителско изживяване ще бъде в основата на капитала на брандовете.

Според проучването автомобилната индустрия се опитва да промени своя бизнес модел от еднократни продажби на автомобили към устойчив модел на продажби с непрекъснати приходи от цифрови услуги и продукти.


Тренд


"Преминаването към софтуерно дефинирани превозни средства (SDV) се цитира от мнозинството ръководители в индустрията като ключ към бъдещото развитие на бранда", посочва Джеф Шлагетер, генерален мениджър на автомобилната индустрия в IBM. "Това предполага, че стойността на едно превозно средство вече не се ограничава само до основни характеристики и функционалност, а се печели през целия му живот чрез непрекъснато предоставяне на по-добро клиентско изживяване на водачите с нови приложения и услуги, базирани на абонамент".

Проучването подчертава, че индустрията се готви да предложи по-дълбоки и по-персонализирани потребителски изживявания, активирани от цифрови възможности. В момента само 21% от бюджетите за научноизследователска и развойна дейност се изразходват за софтуерни и дигитални разработки, но анкетираните очакват този дял да се утрои почти до 58% до 2035 година.


Тренд


Изследването също така показва, че разработките на SDV са в застой. Традиционният подход към архитектурата на автомобила - при който софтуерът за една отделна област (например спирачките) се предоставя отделно от друга (например въздушни възглавници) чрез индивидуални електронни блокове за управление (ECU) - не е по-практичен за ерата на SDV.

"За да постигнат бъдеще, в което автомобилите са изцяло дигитални продукти, производителите на автомобили трябва фундаментално да преразгледат настоящите електрически и софтуерни архитектури", казват авторите на изследването. Техническото предизвикателство за разделяне на софтуерните и хардуерните нива се разглежда като най-голямото предизвикателство: 77% от ръководителите казват, че са изправени пред липса на инструменти и методологии за разработка на софтуер, а според 74% силно механизираната култура затруднява прехода към разработване на продукти, управлявани от софтуер.

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 17 ( преди 15 часа )
    Тази година ще има ли ръст на продажбите на Toyota след миналогодишния срив?
  • #20
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 17 ( преди 15 часа )
    Тези игри на думи си ги запази за пейката пред панелката.. да говорим за основното в менюто - електромобилите? А ако ще разводняваме темата до гарнитурата - китайците за 2024 закупиха 12 милиона автомобила, които се зареждат в контакта..
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Митичната врачка ( преди 15 часа )
    Това прилича на прогноза направена от Митьо Бустеров,неговите прогнози никога не се сбъдват.
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 15 часа )
    Дрън дрън до 10 години 80% електрички... дрън дрън тротинетчо ще е в останалите 20% с дизелов тракашлник.
  • #17
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 15 часа )
    Ха-ха, хейтърчо, чак си забавен в опитите да напишеш по-голяма глупост. Само за 2024 Тойота са продали към 4 милиона електрифицирани автомобила, за какви Xiaomi въобще се хабиш да пишеш?
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До Toyota джиите ( преди 15 часа )
    Тази година ще има ли ръст на продажбите на Toyota след миналогодишния срив?
  • #15
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До 11 ( преди 15 часа )
    Как ще коментираш фактът, че xiaomi които продадоха първия си автомобил през април месец 2024, продадоха за годината повече електромобили от Toyota, А тази година се очаква да продадат три пъти повече от Toyota? Да припомня ли омразната истина, че в наше време бързите риби изяждат бавните, а не е като едно време големите да изяждат малките?
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 11 ( преди 15 часа )
    Това звучи като някой дядо, който се хвали на внука си с колко жени е преспал. За тези 80 години. Дядото се гордее че е преспал с повече жени, отколкото внукът му за една седмица. Да по тази логика да питаме за продажбите само за последната година? Да не ставам нагъл да задавам цяла година въпрос, какви ще са продажбите 2025 година.
  • #13
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 9 ( преди 15 часа )
    Тоест статията в прав текст ти казва, да не зареждаш батерията на 12-ти декември за 200 евро, А да предвидиш това и да заредиш за две евро на 10-ти или на 14-ти декември, за да не вдигаш излишно цената на тока на 12 ти.
  • #12
    2 rate up comment 4 rate down comment
    От статията ( преди 15 часа )
    Новата година започна бурно. Вятърните турбини се въртяха с пълна сила, а и на много места грееше слънце. Резултатът: енергията от възобновяеми източници в Германия достигна 125 процента от потребностите. Това свръхпредлагане доведе дотам, че цените на тока на борсите спаднаха драстично, за часове електроенергията дори беше достигнала нулева цена.