IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проучване: До 10 години 80% от колите ще са с електрическо задвижване

Автомобилите ще се управляват от изкуствен интелект, твърдят висши шефове от индустрията

Американската технологична компания IBM публикува проучването си Automotive 2035, което показва, че индустрията се бори с внезапен преход от настоящите продукти и бизнес модели. Изследването е основано на данни от анализ на развитието в автомобилната и мобилната индустрия през следващите десет години и се основава на 1230 интервюта с висши ръководители на автомобилни производители, доставчици и заобикалящи индустрии в девет държави.


Тренд


Според анкетираните, през следващите десет години 80% от новите превозни средства ще имат някаква степен на електрическо задвижване. 74% от анкетираните ръководители са убедени, автомобилите ще бъдат софтуерно дефинирани и управлявани от AI. 75% пък казват, че софтуерно дефинираното потребителско изживяване ще бъде в основата на капитала на брандовете.

Според проучването автомобилната индустрия се опитва да промени своя бизнес модел от еднократни продажби на автомобили към устойчив модел на продажби с непрекъснати приходи от цифрови услуги и продукти.


Тренд


"Преминаването към софтуерно дефинирани превозни средства (SDV) се цитира от мнозинството ръководители в индустрията като ключ към бъдещото развитие на бранда", посочва Джеф Шлагетер, генерален мениджър на автомобилната индустрия в IBM. "Това предполага, че стойността на едно превозно средство вече не се ограничава само до основни характеристики и функционалност, а се печели през целия му живот чрез непрекъснато предоставяне на по-добро клиентско изживяване на водачите с нови приложения и услуги, базирани на абонамент".

Проучването подчертава, че индустрията се готви да предложи по-дълбоки и по-персонализирани потребителски изживявания, активирани от цифрови възможности. В момента само 21% от бюджетите за научноизследователска и развойна дейност се изразходват за софтуерни и дигитални разработки, но анкетираните очакват този дял да се утрои почти до 58% до 2035 година.


Тренд


Изследването също така показва, че разработките на SDV са в застой. Традиционният подход към архитектурата на автомобила - при който софтуерът за една отделна област (например спирачките) се предоставя отделно от друга (например въздушни възглавници) чрез индивидуални електронни блокове за управление (ECU) - не е по-практичен за ерата на SDV.

"За да постигнат бъдеще, в което автомобилите са изцяло дигитални продукти, производителите на автомобили трябва фундаментално да преразгледат настоящите електрически и софтуерни архитектури", казват авторите на изследването. Техническото предизвикателство за разделяне на софтуерните и хардуерните нива се разглежда като най-голямото предизвикателство: 77% от ръководителите казват, че са изправени пред липса на инструменти и методологии за разработка на софтуер, а според 74% силно механизираната култура затруднява прехода към разработване на продукти, управлявани от софтуер.

0 от 500
  • #41
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Румбо ( преди 2 седмици )
    Изкуственият интелект в колите явно ще е задължителен.Представете си следната ситуация:Забърсваш нещо чуждо и се усамотявате в някоя отбивка.Таман почваш и изкуствения интелект започва да дава акъли...Естествено,всички камери са включени и благоверната наблюдава на телефона си.
  • #40
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Трябва пак да ги питат и резултатите ще са съвсем различни, до преди месец и половина никой не смееше да каже какво наистина мисли по въпроса и се знаеше, че светлото бъдеще е само и единствено електрическо.
  • #39
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Класика ( преди 1 месец )
    Много смешна агитация !Остатък от розовата клоунада на убийства ,войни,извращения с деца,фалити,срив на икономиките,перверзии,и всичко нечовешко на пионките- парцали : Урсула Трюдо Шолц Макрон Нехамер Борел Блинкен Джой Остин Столтенберг,агентите от ЕП и трасчендърите - лидери в Европа ! Но " розовата секта на войната и богулството и антихриството и анархията" - клоуните зли с ковид и инжекции...- се разпада и ще бъдат съдени !
  • #38
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До баба врачка ( преди 1 месец )
    Хайде сега си представи че поне грахови зърна имаш за топки и се опитай да направиш прогноза за продажбите на Тесла и Toyota за 2025? Моята прогноза е че те са ще има около 10 20% ръст на продажбите а Toyota отново ще има срив или в най-добрия случай няма да има ръст повече от един-два процента. Хайде докажи отново, че четеш за неща които не те интересуват, влизаш в спорове които не разбираш, и защитаваш мнение каквото нямаш. Ти коя теза защитаваш, като нямаш такава? Заяждане с имащите?
  • #37
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 36 ( преди 1 месец )
    Обикновено те маркирам като спам, ама я да видим каква лъжа ще измислиш че съм казал за 2024, когато цяла година ви питах дали те са ще има ръст или срив на продажбите и прогнозирах 50% шанс за двете, защото Тесла още през 2023 каза че 24 няма да има ръст? Точно както предвидих, че ще има ръст на продажбите на електромобили в световен мащаб. Аз както винаги познах психопатите продължават да лъжат за някакви обещани 50% ръст като вадят цитати от 2020. За орехчета само можеш да мечтаеш, яйцеклетчо
  • #36
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Митичната врачка ( преди 1 месец )
    Колкото позна за ръста на Тесла 2024 година,толкова ще познаеш и следващите.Имаш топки като орехчета.
  • #35
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хайде да видим Ти имаш ли топки тази година? Дай прогноза Дали Toyota и Tesla ще имат срив на продажбите и тази година или ще имат ръст? Не те питам за бройки или проценти? Питам те в какво ВЯРВАШ?
  • #34
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До пръцльо ( преди 1 месец )
    Относно продажбите. Напълно си прав И аз нямам никакъв проблем да потвърдя истината и да ти кажа, че както продажбите на теслата така и продажбите на Toyota паднаха тази година. Нямам проблем да кажа, че електрифицираните автомобили на Toyota имаха ръст на продажбите заради ограничението на предлагането на електрифицирани. Десета година повтарям, че продажбите им ще продължат да растат до 2030, но може да се изложа и с този моя прогноза, както не познах срива на продажбите още през 2024
  • #33
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До пръц пръц ( преди 1 месец )
    И понеже както винаги гледаш но не виждаш, си прочел думите но не си разбрал смисъла на статията. Както винаги като гледаш пикапа на Тесла, виждаш ръждясваща неръждаема ламарина заварена в грозни форми, Но тези които знаят, всъщност виждат бъдещето на автомобилната промишленост под опаковката. Всичко това за което пише в тази статия плюс още доста новости, като например 48 волтовата архитектура, която ще измести 12 v. Разбра ли какво ти написах? Разбира се, че не си през 2045 Вече ще знаеш!
  • #32
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До пръцльо ( преди 1 месец )
    И да съм се изложил, А аз не съм, то това ще е едно от малкото изключения, за потвърждение на правилото. Но пък ти не изненадваш никого, че съдиш отново за книгата по корицата и за статията по заглавието. В статията се говори за коренно различни неща. Едно единствено изречение е за тези 80%! В другите 99% от статията се говори за коренно различни неща - софтуерно дефинираните превозни средства.