IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Останали без ток електромобили блокираха курорт в Гърция

Липсата на зарядни станции в района причини транспортен хаос на Коледа

Огромно задръстване, което възникна в навечерието на Коледа по пътя от Ливади до Арахова (популярен ски-курорт в Гърция), показа за пореден път предизвикателствата, пред които са изправени електрическите превозни средства при екстремни условия.


електромобили хаос


Гръцката полиция съобщава, че голяма част от автомобилите, които са били блокирани поради ниските температури, са били електрически. И това е основният фактор за образувалите се задръствания, които са продължили близо едно денонощие. Заради студа повечето електромобили са имали проблеми с батериите, което е принудило шофьорите им да спрат по средата на пътя. Ситуацията се е влошила допълнително от липсата на зарядни станции в района.

Както съобщава newsauto.gr, екстремни метеорологични условия, като спад на температурата или обратното - прекомерна топлина, могат да повлияят на електрическата кола до точката на обездвижване. Това се дължи главно на проблеми, свързани с работата на батерията и повишените енергийни изисквания на превозните средства.

В случая собствениците на превозните средства, причинили огромното коледно задръстване, не са имали достатъчно заряд в батериите си, като причината не е небрежност от тяхна страна, а липса на зарядни станции с високо напрежение в Арахова.

За разлика от това подобни метеорологични условия са ежедневна реалност за шофьорите в Северна Европа, където електрическите превозни средства съставляват 50% от продажбите на нови автомобили. Тези държави обаче разполагат с широка мрежа от високоволтови зарядни устройства. Затова и шофьорите трябва да бъдат наясно какво може да се случи в студеното време.

Пълно изтощаване на батерията

При изключително ниски температури обхватът на батерията намалява значително. Ако няма достатъчно зареждане или ако пътуването надвишава коригирания обхват, превозното средство може да спре, преди да достигне местоназначението си. Имайте предвид, че необходимостта от отопление на кабината и батериите увеличава консумацията на енергия, намалявайки обхвата с до 40%.

Невъзможност за активиране на батерията

Литиево-йонните батерии работят най-добре в определен температурен диапазон. Ако температурите паднат твърде ниски, те може да не успеят да осигурят напрежението, необходимо за захранване на автомобила.

„Замразяване“ на системата за управление на енергията

Системата за управление на батерията (BMS), която предпазва батерията от повреда, може да ограничи или блокира подаването на енергия към превозното средство при екстремни студени условия, за да предотврати износването на батерията, оставяйки колата неподвижна.

В заключение, основната причина, поради която три електрически автомобила (според докладите) са блокирали по маршрута Арахова–Ливади, е погрешно изчисляване на обхвата на батерията им поради ниските температури.


0 от 500
  • #14
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 11 месеца )
    До 9: Мощността на зарядната я слагаме на страна, като си на зор както са били гърците ще се радваш и на 20 кВатова. От там обаче правилното съотношение не е зарядна/км, а зарядна/брой ЕЛ. Да не говорим, че в ситуация като тази - а тя видно е реална в определени дни в определени участъци ще има струпване, каквото не можеш да преодолееш. 1 колонка за 10 мин ще зареди 2 до 3 резервоара. - една зарядна за 10 мин ще зареди само частично 1 ел. А коментари 8 и 10 са описали ежедневието при масова елек
  • #13
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Един ( преди 11 месеца )
    Затова не ходим в Гърция нито зиме ,нито лете,ходим си във Варна ,където си имаме вече собствен ФЕЦ и там тока не спира никога!
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 11 месеца )
    Предишния коментар отговори ли на въпроса ти за "проблема" със зареждането?
  • #11
    2 rate up comment 19 rate down comment
    До 8 ( преди 11 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #10
    13 rate up comment 14 rate down comment
    До пишман мислителя ( преди 11 месеца )
    "До пишман електрокар ( преди 5 минути )А добър ден. Сега си представете че цяла София е с електрокари и вечер (иначе няма кога, през деня работят) всички решават че трябва да си зареждат" това през коя година си го представяш? Доста развинтено въображение имаш в съчетание с техническа неграмотност.
  • #9
    5 rate up comment 15 rate down comment
    До тинтири ( преди 11 месеца )
    Нищо не бъркам! Какво общо има гъстотата и мощността на зарядната инфраструктура с броя на електромобилите? В България има най-голям брой зарядни станции на квадратен километър. Като бонус е единствената държава, където успешните зарядни сесии са над 98%. В Европа са около 70%. На 10 опита за зареждане 3 са неуспешни и на всичко отгоре, повечето "бързи" зарядни са 50 kW, А в България се мръщят на 150 kW и ги заобикалят, че са бавни.
  • #8
    33 rate up comment 5 rate down comment
    До пишман електрокар ( преди 11 месеца )
    А добър ден. Сега си представете че цяла София е с електрокари и вечер (иначе няма кога, през деня работят) всички решават че трябва да си зареждат 3 тонният таблет на тънки колелца. Пред блоковете ще има гъста плетеница от кабели и разклонители а бушонните табла ще гърмят едно след друго ако въобще има ток защото и в момента той не е достатъчно. Не забравяйте че цената на тока тогава със сигурност ще скочи до небето.
  • #7
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 11 месеца )
    До 5: Бъркаш причинно следствените връзки - в България нямаме достатъчно електрички, не че имаме развита мрежа...
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 11 месеца )
    Интересно... какво толкова казах с препоръката да си купят електрички, че коментара беше изтрит?
  • #5
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Гърция е типичен отрицателен пример, за разлика от България където поне в едно нещо сме първенци. България има най-добре развитата зарядна инфраструктура в Европа, а Гърция най-лошата. За съжаление нямат много голям избор, защото като цяло електропреносната им система е под всякаква критика и в много лошо състояние.