IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Останали без ток електромобили блокираха курорт в Гърция

Липсата на зарядни станции в района причини транспортен хаос на Коледа

Огромно задръстване, което възникна в навечерието на Коледа по пътя от Ливади до Арахова (популярен ски-курорт в Гърция), показа за пореден път предизвикателствата, пред които са изправени електрическите превозни средства при екстремни условия.


електромобили хаос


Гръцката полиция съобщава, че голяма част от автомобилите, които са били блокирани поради ниските температури, са били електрически. И това е основният фактор за образувалите се задръствания, които са продължили близо едно денонощие. Заради студа повечето електромобили са имали проблеми с батериите, което е принудило шофьорите им да спрат по средата на пътя. Ситуацията се е влошила допълнително от липсата на зарядни станции в района.

Както съобщава newsauto.gr, екстремни метеорологични условия, като спад на температурата или обратното - прекомерна топлина, могат да повлияят на електрическата кола до точката на обездвижване. Това се дължи главно на проблеми, свързани с работата на батерията и повишените енергийни изисквания на превозните средства.

В случая собствениците на превозните средства, причинили огромното коледно задръстване, не са имали достатъчно заряд в батериите си, като причината не е небрежност от тяхна страна, а липса на зарядни станции с високо напрежение в Арахова.

За разлика от това подобни метеорологични условия са ежедневна реалност за шофьорите в Северна Европа, където електрическите превозни средства съставляват 50% от продажбите на нови автомобили. Тези държави обаче разполагат с широка мрежа от високоволтови зарядни устройства. Затова и шофьорите трябва да бъдат наясно какво може да се случи в студеното време.

Пълно изтощаване на батерията

При изключително ниски температури обхватът на батерията намалява значително. Ако няма достатъчно зареждане или ако пътуването надвишава коригирания обхват, превозното средство може да спре, преди да достигне местоназначението си. Имайте предвид, че необходимостта от отопление на кабината и батериите увеличава консумацията на енергия, намалявайки обхвата с до 40%.

Невъзможност за активиране на батерията

Литиево-йонните батерии работят най-добре в определен температурен диапазон. Ако температурите паднат твърде ниски, те може да не успеят да осигурят напрежението, необходимо за захранване на автомобила.

„Замразяване“ на системата за управление на енергията

Системата за управление на батерията (BMS), която предпазва батерията от повреда, може да ограничи или блокира подаването на енергия към превозното средство при екстремни студени условия, за да предотврати износването на батерията, оставяйки колата неподвижна.

В заключение, основната причина, поради която три електрически автомобила (според докладите) са блокирали по маршрута Арахова–Ливади, е погрешно изчисляване на обхвата на батерията им поради ниските температури.


0 от 500
  • #24
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 11 месеца )
    22-ри, 180кВт мощности за 50000 лева ги разправай на бабите от пазара! То, бива мокри сънища, ама вашите са кални!
  • #23
    2 rate up comment 12 rate down comment
    До 21 ( преди 11 месеца )
    Само до преди няколко месеца, тези 200 хиляди бяха 300 хиляди, а миналата година бяха 400 000. Както фотоволтаиците така и батериите догодина ще са още по-евтини. Колко време мислиш че ще отнеме изграждането на зарядната инфраструктура при такива печалби? Кой друг бизнес си връща инвестициите в рамките на една-две години, а след това без никакви инвестиции и разходи носи чисти печалби още 20-30 години?
  • #22
    1 rate up comment 12 rate down comment
    До 21 ( преди 11 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #21
    3 rate up comment 18 rate down comment
    До всички умници ( преди 11 месеца )
    Някой прочете ли края на статията? Че става въпрос за три ел коли. Тинтири - точно по критерий брой зарядни на брой коли България е с много добро съотношение. Осем - според теб всички ще си купят ел коли едновременно и ще ги зареждат по едно и също време, така ли? Пак до Тинтири - една бензиностанция има обикновено между 6 и 10 колонки. Една зарядна станция около магистралите в централна и западна Европа има между 20 и 40 колонки. Дишай спокойно. За да правиш анализи, тр да излезеш от твоето сел
  • #20
    19 rate up comment 6 rate down comment
    До 20 ( преди 11 месеца )
    И въпреки 70лв загуби, нафтата пак е по-функционалната опция. Сметай другите опции колко са по-зле. Като минимум, все космосът им е крив на електокарите. Като слaбoyмни деца са: без постоянно обгрижване и стерилна среда са обречени и увяхват по-бързо от откъснати макове.
  • #19
    3 rate up comment 18 rate down comment
    НИКИ ( преди 11 месеца )
    Така е не са виновни шофьорите, електричките са идеални, но това че някой не си е свършил работата и не е изградил необходимата инфраструктура е проблем, трябва да го линчуват. А иначе на всички въглеводороби да напомня, че 70 от всеки 100лв сипани в резервоара във формата на нафта отива за отопление на околната среда НАЙ СКЪПОТО ПАРНО :)
  • #18
    0 rate up comment 17 rate down comment
    До 16 ( преди 11 месеца )
    Какво точно не разбра? Инвестицията за зареждане на 1 милион км струва 200 000 лв по цени на дребно и с ДДС. При среден пробег от 13 000 км, само произведеното от слънцето на тази зарядна станция, ще осигури годишния пробег на 77 автомобила, които спокойно могат да се зареждат през деня на сянка под фотоволтаиците, докато собственикът им е на работа. Падат се по 2600 лв инвестиция на автомобил.
  • #17
    19 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    И за такива ситуации има поговорки: "от студ ***, гAзap бъди". Както и, "ГAзapията изисква жертви". А можеше и някой да мине през задръстването и да направи допитване сред всички шофьори колко от тях обмислят следващата им кола да е електрическа. Подозирам, че анкетьорите щяха да си тръгнат с насинени очи, ха-ха
  • #16
    18 rate up comment 5 rate down comment
    До 10 11 и 12 ( преди 11 месеца )
    10 да обясни какво нередно написах. Нека той да опише тогава как я вижда ситуацията ако всичко в София е на ел.батерии на колела ? А 11 щом може да си монтира слънчеви панели за 200 хиляди лева и има къде ОК. Нека и той да разкаже при тази ситуация (всички с ел. Варели) къде и с какво да монтират слънчеви огледала ? А 12 ако смяташ че си отговорил на хората къде как и с какво да заредят...Не става ясно. И забравих да добавя че "безплатното" паркиране тогава вече няма да го има. Сто процента !
  • #15
    13 rate up comment 7 rate down comment
    manivela ( преди 11 месеца )
    цяла Европа ще се блокира при спиране тока за час..това е пъродия!!