IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 
Илон Мъск


Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.
 
 
bMW ръчни скорости


Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.
 

0 от 500
  • #39
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    До 35 освен икономия от мащаба има и други фактори. Със сигурност може да произвеждаш фурми в Антарктика... ама ще е глупаво да очакваш, да биеш някой арабин боднал финикова палма в двора като цена и вкус. Правилно си отбелязал, че въпросът е в батериите и точно за това Европа няма как да я играе успешно тая игра щото нито има суровини, нито е изгодно да ги преработва - европейската електрификация е работа в полза на Китай!
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 часа )
    До 35 - Себестойността зависи и от други неща - напр. цените на енергията и разходите за труд.
  • #37
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Лапсус ( преди 4 часа )
    ВЯРВАШ ИЛИ ЛЪЖЕШ че Илон е говорил за 26 милиона догодина?
  • #36
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До тинтири ( преди 4 часа )
    ВЯРВАШ ИЛИ ЛЪЖЕШ че имам е говорил за 26 милиона догодина? Наистина не е лесно да си антиелектрик и да живееш в паралелна реалност. Даже няма да те питам източник за тази очевАдна лъжа. Съдрахте се да си измисляте лъжи, само защото РЕАЛНОСТТА НЕ ВИ ХАРЕСВА.
  • #35
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До лудория ( преди 4 часа )
    Колкото повече бройки се произвежда от даден артикул, независимо какъв е той, толкова повече пада неговата себестойност за производство, заради икономиите от мащаба и кривата на обучението. С или без субсидии, цените на батериите и съответно на електромобилите падат с всяка изминала година. Бъдещето на автомобилната промишленост зависи от производителите на батериите. Печели държавата, която е помогнала на своите производителки да станат най-добрите. Какво лошо имаше това да беше Европа?
  • #34
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 часа )
    Бате ви Илон казва че щял да построи тунел от Ню Йорк до Лондон и пътя щял да отнема 54 минути... ама вие още вярвате на 26те милиона продажби на Т'сла от догодина :D не е лесно да си електрофил :D
  • #33
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 5 часа )
    Глобите кой ще ги плати?! Да, автопроизводителите. А те от къде ще ги вземат? Точно така, ще ги добавят към цената на автомобилите. Как това влиеяе върху продажбите на електромобили - ами "изравнява" цените. Ако се махната всички глоби, акцизи и субсидии, ще лъсне истината - кой какво ще купува. Ако са в плато електромобилите, значи всичко е дотук и посоката е ясна - наравно и надолу. ;)
  • #32
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 31 ( преди 5 часа )
    Колко пари от тези глоби получават клиентите които се чудят дали да си купят ДВГ или електромобил и как това вдига продажбите на електромобили в Европа?
  • #31
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 5 часа )
    До 30 - глобите за бензиновите не се ли броят за субсидия на БЕВ?!?
  • #30
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До другия гост ( преди 5 часа )
    Единствените пазари на които намаляват продажбите на електромобили тази година ще са европейските пазари. Това е пряко следствие на спирането на субсидиите. Точно обратното на това в което ВЯРВАТ антиелектриците. ВЯРВАТ, че спирането на субсидиите ще спре и продажбите на електромобили. Повече от очевидно е че не се купуват само заради субсидиите. Субсидиите просто забързват процеса и подпомагат индустрията и клиентите. Спирането на субсидиите ще съсипя индустрията (европейската)