IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 
Илон Мъск


Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.
 
 
bMW ръчни скорости


Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.
 

0 от 500
  • #155
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До другия гост ( преди 1 година )
    Отговори с две прости цифри. Още колко фотоволтаици и колко батерии трябва да се изградят да покрием единствено и само юни месец. За допълнителни 400 GWh за месеца колко батерии са необходими? Правилно ли съм те разбрал, че според тебе са необходими 400GWh батерии? Дай да ги караме точка по точка, за да не се объркваш
  • #154
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Гледам Теслю взе да смята по средни стойности в гигаватчаса.Ха сега го сметни в проценти,да видиш че е същото.Математик та дрънка.
  • #153
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До другия гост ( преди 1 година )
    Пак да питам правилно ли съм разбрал, че смяташ да съхраняваш енергия от юни в батерии за да ползваш януари? Къде
  • #152
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето ти разлика 7-8 пъти.Януари 59,2GWh, август 428,8 GWh.Този с фотоволтаичната централа позна верният отговор.
  • #151
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 година )
    До 148 - Не си ме разбрал. Юни ни трябва 400ГВч за да заместим ТЕЦ, а колко повече ФЕЦ ни трябва и батерии можем да разберем от данните за напр. Януари. Юни ще генерираме ток от ФЕЦ и ще зареждаме батерии за да покрием ТЕЦ януари и тези ФЕЦ трябва да са над 400ГВч които вече изпозлваме юни за да спрем ТЕЦ. Един вид от твоите данни е 600 ГВч + 400 ГВч + Х ГВч трябва да е юни + Х ГВч батерии
  • #150
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тротинетка, от въглища зимата и лятото могат да се произвеждат 400 GWh.От слънцето 600 GWh се произвеждат само лятото 2 или 3 месеца.През януари или февруари производството клони към нула.
  • #149
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето ти данните за 2023Януари - 59,2GWh...1,9% - февруари - 136,5GWh...4,4% - март - 181,2GWh...5,9% - април - 197,5GWh...6,4% - май - 256,9GWh...8,4% - юни - 356,9GWh...11,6% - юли - 417,4GWh...13,6% - август - 428,8GWh...14,0% - септември - 377,2GWh...12,3% - октомври - 321,4GWh...10,5% - ноември - 180,1GWh...5,9% - декември - 160GWh...5,2% - Средно256,0916667GWh/месец...Общо3073,1GWh...
  • #148
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 148 ( преди 1 година )
    Погледната от тази гледна точка нека почнем с юни месец 2024, когато слънцето произвежда 600 А въглищата 400 GWh. Колко още фотоволтаици трябва да бъдат изградени за нетното производство на същата енергия? Колко батерии ще са необходими за да бъдат заместени напълно въглищата? По твоята логика са необходими 400GWh батерии и 65% повече фотоволтаици. Правилно ли съм те разбрал?
  • #147
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До другия гост ( преди 1 година )
    "До 145 - не разбирам какво общо има цитираният от теб коментар с "през по-голямата част от годината"?.... Ами май водим безсмислен спор, ако все още не си разбрал че никога не съм говорил за заместване на въглищните централи през зимата от фотоволтаици. Поне няма да стане в краткосрочен или средносрочен план. Точно както никога не съм говорил за изместване на ДВГ от електромобилите в краткосрочен или средносрочен план. Допускам 50% електромобили в България най-рано 2050.
  • #146
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До другия гост ( преди 1 година )
    Както виждаш, през 2015 година е изглеждало нереално и всички ми се подиграваха, когато говорих че слънцето ще замести въглищата. Тогава слънцето е произвеждало 150 а въглищата 1500 мегаватчаса. Трябвало е да бъдат изградени 10 пъти повече фотоволтаици. Днес вече ФЕЦ произвеждат 600, а въглищата 400, а ти продължаваш да се чудиш дали можем да заменим въглищата поне през някой месец от годината? Слънцето вече произвежда 4 пъти повече от 2015.