IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 
Илон Мъск


Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.
 
 
bMW ръчни скорости


Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.
 

0 от 500
  • #53
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    Какво да оментирам бе пич фабриката за батерии на Dyness е в Китай :D Средното слънцегреене в европа около 4 часа и нещо имаш да покриеш 20 часа тия 215 квч са ти до никъде, говорим за теравати ;)
  • #52
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 49 ( преди 4 часа )
    А ти коментирай колко автомобила могат да се зареждат с тази батерия и дали е по-евтино или по-скъпо от зареждането с бензин?
  • #51
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    ... после може да сметнеш и колко фотоволтаици ще ти трябват за тях и да добавиш енергията от петрол, която ще замениш (съвет смятай фотоволтаиците за Януари иначе бая мръзнене ще пада) :D
  • #50
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 48 ( преди 4 часа )
    Коментирай примерът от мнение 46? Защо няма да проработи според тебе?
  • #49
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    До 46: хайде да кажеш колко е дневното потребление на енергия на Европа и колко батерии ти трябват :)
  • #48
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    до 42: Да ти напомня ли, че Нортволт фалира? А за да произвеждаш батерии трябва да преработваш и суровини, два изключително енергоемки процеса. В Европа енергията е 10+ пъти по-скъпа от енергията в Китай. Живееш си в някакъв балон, обади се като се спука и се осъзнаеш
  • #47
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До тинтири ( преди 4 часа )
    Дай обосновано предположение колко въглеродни емисии са отделени за производството на тази 215 kWh батерия? Само по един цикъл на година, тази батерия ще съхрани и ще върне обратно в мрежата 73MWh енергия, което при 1300 кг въглеродни емисии ще пести по 100 тона въглеродни емисии на някоя въглищна централа. За 6 000 цикъла гаранция ще спести 40 000 тона. ВЯРВАШ ИЛИ ЛЪЖЕШ, че производството на батериите е по-вредно от горенето на въглища?
  • #46
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Копи пейст ( преди 4 часа )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #45
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До тинтири ( преди 4 часа )
    Пак питам, въпреки че не си отговорил нито веднъж на този въпрос през последните пет години. Когато, А не ако, енергията се произвежда само от възобновяеми източници и АЕЦ, а транспорта е електрически и нито една промишленост не използва процеси на горене, откъде ще дойдат тези много по-големи емисии за производството на батерии?
  • #44
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 38 и 39 ( преди 4 часа )
    Всъщност какво въобще предлагате като решение срещу ... бъдещето? То така или иначе ще се случи и вече се случва. Какво е най-правилното РЕШЕНИЕ според вас? РЕШЕНИЕ?