IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 
Илон Мъск


Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.
 
 
bMW ръчни скорости


Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.
 

0 от 500
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 час )
    Чичо ви Мъск пак се е изцепил като селски бек. Не е за сефте, така се поддържа интереса на сектантите. Е възможно е и да е прав, ако за "в бъдеще" се визират години започващи с 2300 примерно. Всъщност Китай е отговорен за над 75% от продажбите на нови ел автомобили, и Т'слата не е първенец.
  • #17
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 час )
    Колега 16 - и кое точно им е по-лесното за управление на електричките че ме хвърли в размисъл.
  • #16
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Аз пък приветствам по-лесното управление на електричните. Повече хора ще се ориентират бързо в пътната обстановка, особено каращите рядко. Сигурността на първо място, поне за мен.
  • #15
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Ами в интерес на истината все още не е измислена машина която да замени коня на пресечен терен. С кон можеш да отидеш навсякъде и то без нужда от гориво. На кон можеш можеш да обикаляш планините със седмици и месеци. Стига да има къде да пие вода и да пасе трева.
  • #14
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До пръдливия ( преди 2 часа )
    Ако пък случайно вземеш че ми отговориш което е по-малко вероятно, отколкото да получиш шестица от тотото и да залипнеш от парапета на терасата от радост и докато падаш да те удари светкавица, но да паднеш в басейна, до който има екип от бърза помощ който спасява удавник и да те спасят. Та ако все пак отговориш ще дадеш ли пример с друг електромобил на същите години който има по-малко обезценяване от Тесла?
  • #13
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До пръцльо ( преди 3 часа )
    ЛЪЖЕШ ИЛИ ВЯРВАШ? Ето още един който обяснява че Тесла втора употреба е непродаваема и трябва да ти дадат пари за да я вземеш. Я кажи колко най-евтина намираш тесла модел 3 с термопомпа, Колко струва като нова и съответно колко е обезценяването? ТА ЛЪЖЕШ ИЛИ ВЯРВАШ? Абсолютно сигурен съм, че ВЯРВАШ и нямаш никаква идея за отговорите, иначе нямаше да ЛЪЖЕШ.
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 3 часа )
    Тоя лъжлив нагъл "визионер" обясняваше как теслите му щели да бъдат поскъпващи активи, но се оказа че точно те се обезценяват най-бързо. Абсурдът е че все още има много лапнишарани да му се връзват.
  • #11
    2 rate up comment 5 rate down comment
    10 в 1 ( преди 3 часа )
    10 от 10 тоест 100% от мненията написани под статията са от зле програмирания чат-бот.
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 часа )
    До Турбо.Честито! Да си я караш със здраве приятелю! Теслю не успя да ти продаде Тесла.
  • #9
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    Тесла е кола за хора които обичат да се возят, ползвайте градският транспорт и си спестете над 100к лева.