IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 
Илон Мъск


Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.
 
 
bMW ръчни скорости


Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.
 

0 от 500
  • #225
    25 rate up comment 6 rate down comment
    Пропов ( преди 11 месеца )
    Абе днес видях на живо събор на Теслари , ама си приличаше на жертвоприношение. Имаше там един Хладилник около който се кланяха и танцуваха. Приближавам се, ми той хладилника паднал и се опитват да го вдигнат - бяха успели колела да му натикат от долу. Хладилника беше от Алпака - неръждавейка, ама беше поръждясъл. ***,скрап ама ония му се кланяха, викаха и пееха Cybertruck, Cybertruck!!!Хахаха- зомбитата на Мъск!. Резнах моя редови шестак, ония взеха да се кръстят и да гълтат чесън на глави.
  • #224
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Зле програмирания чатбот се клонира.
  • #223
    7 rate up comment 26 rate down comment
    Аналогия ( преди 11 месеца )
    Ако притежаваш бензинов автомобил, който харчи 8/100, ще харчи 4 литра на ден за 50 км, което са десетина лева - 3650 лв на година. След втората година фотоволтатите ще са ти излезли без пари и ще продължаваш да караш абсолютно безплатно през следващите над 20 години и със следващия си електромобил. Като бонус ще имаш допълнителни 3650kWh годишно който при цена 25ст/квч са още 1 000 лв на година. Освен ако не си решил да засадиш домати на покрива :)
  • #222
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    Ако се върнем на електромобилите и сметнатите от тебе 10kWh на ден 3650kWh годишно, то при 1300kWh добив от 1kWp са необходими под 3kWp за около 3000 лв. Ако искаш и гарантирани 10kWh през зимата, трябва да ги удвоиш на 6 000 лв. Тогава през зимата ще произвеждат по 300kWh. Средно около 600kWh, а през лятото 1200kWh.
  • #221
    13 rate up comment 1 rate down comment
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    Именно затова ти казах, че ще дойде време в което от тези тарикати които в момента садят фотоволтаици в чернозема, няма да има на кого да продават на печалба енергията си, защото за повечето от нас ще е по-евтино да си я произведем, отколкото да си я купим от тях и да плащаме и такса пренос и разпределение на енерго дружествата. Ще продадат фотоволтаиците и ще засадят отново домати образно казано.
  • #220
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 218 ( преди 11 месеца )
    Именно! В първия случай съм ти сметнал само цената на фотоволтаиците, които свързваш към батерията. Или забрави за нейната цена? Тези фотоволтаици обикновено се инсталират върху съществуващи покриви или навеси, само на напречни алуминиеви профили които се захващат директно за конструкцията. В полето се нуждаеш от изграждане и на тази конструкция, изграждане на ограда, както и за прекарване на несъществуваща досега в партида. Батериите се свързват към партидата на сградата и дори работят без нея
  • #219
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    Хайде стига вече - приятна вечер
  • #218
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    Леко си пропуснал, че за две години са изградени мощности, които произвеждат допълнителни 3000GWh за зареждането на милион електромобила или за 1,5 теца, но електромобилите ги няма. През следващите две години ще бъдат изградени мощности които да заменят тецовете, а две години след тези две ще има и за милион електромобила, но милион електромобила в България надали ще има до 2040 година. Тоест ще сме решили Не съществуващия все още проблем.
  • #217
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    Идеята ми е, че има пропуснати ползи - всеки смята колко може да изкара най-много от 1 декар земя и ако от фотоволтаик се изкарва повече отколкото от домати цената на доматите ще се вдигне за да покрие приходите от фотоволтаик
  • #216
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    До 214 - чакай сега, до преди малко "180kW фотоволтаични панели за 50 000", а сега вече 100кВ са 100 000?!? Нали всички искат да инвестират защото има печелба. Примерът ми е за това как влияе фотоволтаика на цената на храната. Аз не съм сигурен дали им изкупуват доматите по 3 лв :-) В доматите има и труд, а фотоволтаика е еднократно