IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 
Илон Мъск


Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.
 
 
bMW ръчни скорости


Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.
 

0 от 500
  • #221
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Хайде стига вече - приятна вечер
  • #220
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До другия гост ( преди 1 месец )
    Леко си пропуснал, че за две години са изградени мощности, които произвеждат допълнителни 3000GWh за зареждането на милион електромобила или за 1,5 теца, но електромобилите ги няма. През следващите две години ще бъдат изградени мощности които да заменят тецовете, а две години след тези две ще има и за милион електромобила, но милион електромобила в България надали ще има до 2040 година. Тоест ще сме решили Не съществуващия все още проблем.
  • #219
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Идеята ми е, че има пропуснати ползи - всеки смята колко може да изкара най-много от 1 декар земя и ако от фотоволтаик се изкарва повече отколкото от домати цената на доматите ще се вдигне за да покрие приходите от фотоволтаик
  • #218
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 214 - чакай сега, до преди малко "180kW фотоволтаични панели за 50 000", а сега вече 100кВ са 100 000?!? Нали всички искат да инвестират защото има печелба. Примерът ми е за това как влияе фотоволтаика на цената на храната. Аз не съм сигурен дали им изкупуват доматите по 3 лв :-) В доматите има и труд, а фотоволтаика е еднократно
  • #217
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До другия гост ( преди 1 месец )
    Независимо дали ползва чужд Ник. Ако се върнем на рапицата, един автомобил се нуждае от няколко декара на рапица годишно за производство на гориво. От друга страна, при сметнатите от тебе 10кwh дневно и съответно 3650 kWh годишно, един декар ще осигури нетното потребление на 35 електромобила. Тоест ще трябва 100 пъти по-малко земя за производство на ток, отколкото за производство на био гориво.
  • #216
    3 rate up comment 0 rate down comment
    швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Оставете го,нека се упражнява в писане.Този е за усмирителна риза,пак не си е пил хапчетата.
  • #215
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 212 - да ГВч са. Е... ти този ФЕЦ и за електромобили го броиш и за махане на ТЕЦ - избери си едното. Както съм написал - пак ТЕЦ ще ни трябва, но проблемите ще са зимата - ако всички искат да заредят догоре преди нова година - тогава няма ФЕЦ и ТЕЦ вече работи - ТЕЦ ще трябва да работи цяла нощ без изключване
  • #214
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До другия гост ( преди 1 месец )
    100 kW централа струва около 100 000 лв в полето. На година произвежда 130 000kWh . Ако ги продаваш на 2 стотинки, при 2600 лв на година ще си върнеш инвестицията след 40 години. По-точно няма да си я върнеш. Кой ще е този производител на домати, който има един свободен 1 милион, с който да засади 10 декара фотоволтаици, вместо домати?
  • #213
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Защо ми ползваш Ника???
  • #212
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До другия гост ( преди 1 месец )
    Писали сме заедно. Ето че като говориш с цифри може да се разберем. Без да искаш пак си объркал трите нули. 6 GWh на ден. 180 GWh /месец 2190GWh/година. 2,2TWh за година. Ако си спомняш статистиката, през 2022 ФЕЦ са произвели 1,7TWh, а тази година 4,8TWh. Тоест за две години са инсталирани ФЕЦ, които през следващите 25 години ще произвеждат по над 3000 GWh за около милион електромобила годишно. Е колко пък да е бавно скъпо и сложно?