IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 
Илон Мъск


Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.
 
 
bMW ръчни скорости


Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.
 

0 от 500
  • #215
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    Независимо дали ползва чужд Ник. Ако се върнем на рапицата, един автомобил се нуждае от няколко декара на рапица годишно за производство на гориво. От друга страна, при сметнатите от тебе 10кwh дневно и съответно 3650 kWh годишно, един декар ще осигури нетното потребление на 35 електромобила. Тоест ще трябва 100 пъти по-малко земя за производство на ток, отколкото за производство на био гориво.
  • #214
    3 rate up comment 0 rate down comment
    швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    Оставете го,нека се упражнява в писане.Този е за усмирителна риза,пак не си е пил хапчетата.
  • #213
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    До 212 - да ГВч са. Е... ти този ФЕЦ и за електромобили го броиш и за махане на ТЕЦ - избери си едното. Както съм написал - пак ТЕЦ ще ни трябва, но проблемите ще са зимата - ако всички искат да заредят догоре преди нова година - тогава няма ФЕЦ и ТЕЦ вече работи - ТЕЦ ще трябва да работи цяла нощ без изключване
  • #212
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    100 kW централа струва около 100 000 лв в полето. На година произвежда 130 000kWh . Ако ги продаваш на 2 стотинки, при 2600 лв на година ще си върнеш инвестицията след 40 години. По-точно няма да си я върнеш. Кой ще е този производител на домати, който има един свободен 1 милион, с който да засади 10 декара фотоволтаици, вместо домати?
  • #211
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    Защо ми ползваш Ника???
  • #210
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    Писали сме заедно. Ето че като говориш с цифри може да се разберем. Без да искаш пак си объркал трите нули. 6 GWh на ден. 180 GWh /месец 2190GWh/година. 2,2TWh за година. Ако си спомняш статистиката, през 2022 ФЕЦ са произвели 1,7TWh, а тази година 4,8TWh. Тоест за две години са инсталирани ФЕЦ, които през следващите 25 години ще произвеждат по над 3000 GWh за около милион електромобила годишно. Е колко пък да е бавно скъпо и сложно?
  • #209
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    1 декар е 1000 кв.м. По това което намерих за 1 кв са нужни 7-10 кв.м. = в 1 декар 100кВ. Доматите дават средно 717кг/декар по 3 лв = 2151 за година. Ако продаваш тока по 2 ст/кВч = 2лв на час и ако средно годишно по 4 часа на ден - 365*4*2 = 2920 -> никой не сади домати
  • #208
    3 rate up comment 0 rate down comment
    швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    Този изтрещя тотално.Сам си задава въпросите и сам си отговоря.
  • #207
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Примера ти с рапицата е грешен откъдето и да го погледнеш. Как ще ти казах това ми е любимият пример за ВЯРВАЩ НЕЗНАЕЩ. Хайде помисли дали си стигнал сам до този извод или някой ти го е внушил? Както виждаш всяко нещо което те помолих да сметнеш сам се превърна в ЗНАНИЯ, които изкореняват из основи предишните ти предубеждения и вярвания. Помолих те да сметнеш колко фотоволтаици са необходими за 20% електромобили? След това вече ще ЗНАЕШ Колко площ заемат.
  • #206
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    До 203 - в България има около 3 000 000 автомобила. 20% са 600 000. По 50 км/ден = 10кВч на ден = 6 000 000 кВч на ден = 6 ТВч на ден