fallback

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 

Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.    

Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.  

fallback
  • #46
    Копи пейст ( преди 3 часа )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #45
    До тинтири ( преди 3 часа )
    Пак питам, въпреки че не си отговорил нито веднъж на този въпрос през последните пет години. Когато, А не ако, енергията се произвежда само от възобновяеми източници и АЕЦ, а транспорта е електрически и нито една промишленост не използва процеси на горене, откъде ще дойдат тези много по-големи емисии за производството на батерии?
  • #44
    До 38 и 39 ( преди 3 часа )
    Всъщност какво въобще предлагате като решение срещу ... бъдещето? То така или иначе ще се случи и вече се случва. Какво е най-правилното РЕШЕНИЕ според вас? РЕШЕНИЕ?
  • #43
    Тинтири_минитири ( преди 3 часа )
    И на двата ти въпроса НЕ!!! имат ограничено приложение и двете! Да не говорим, че що касае автомобилите електрифиацията е откровена щуротия - няма нищо екологично в нея! Прехода ще коства толкова допълнителни емисии (които уж са целта) че дори да караме допотопни ДВГ още 200 години пак ще е по-чисто!! Живеете в утопия!
  • #42
    До 38 и 39 ( преди 3 часа )
    Както за електромобилите така и за евтината енергия, са необходими батерии. Смятате ли че Европа трябва да направи всичко възможно да не изостава на този фронт? Или смятате че трябва да се върнем към въглищата и дизелът, като това ще съсипе Китай и те ще спрат да произвеждат все по-евтина енергия и по-евтини автомобили и всичко ще се върне по старому?
  • #41
    До 38 и 39 ( преди 3 часа )
    Съгласни ли сте че бъдещето на енергетиката принадлежи на възобновяемите източници и батериите?
  • #40
    До 38 и 39 ( преди 3 часа )
    Съгласни ли сте че бъдещето на автомобилната промишленост принадлежи на електромобилите?
  • #39
    Тинтири_минитири ( преди 3 часа )
    До 35 освен икономия от мащаба има и други фактори. Със сигурност може да произвеждаш фурми в Антарктика... ама ще е глупаво да очакваш, да биеш някой арабин боднал финикова палма в двора като цена и вкус. Правилно си отбелязал, че въпросът е в батериите и точно за това Европа няма как да я играе успешно тая игра щото нито има суровини, нито е изгодно да ги преработва - европейската електрификация е работа в полза на Китай!
  • #38
    Друг Гост ( преди 4 часа )
    До 35 - Себестойността зависи и от други неща - напр. цените на енергията и разходите за труд.
  • #37
    Лапсус ( преди 4 часа )
    ВЯРВАШ ИЛИ ЛЪЖЕШ че Илон е говорил за 26 милиона догодина?
fallback
Последни