fallback

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 

Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.    

Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.  

fallback
  • #72
    Друг Гост ( преди 23 минути )
    До 71 - абе това е за един ден! С какво ще напълниш батериите за утре след като ФЕЦ генерират тази енергия за 27 дни?!?
  • #71
    До другия гост ( преди 26 минути )
    Това нито е производство на ФЕЦ за деня, нито за часа. Това е моментна мощност за конкретната секунда, взета от сайта на ЕСО. Както виждаш процесите са динамични. В момента от слънцето не се произвежда нищо. През деня произвеждаха повече от въглищата..
  • #70
    Изненада ( преди 28 минути )
    Така омразният сайт на антиелектриците eso в момента показва товаФЕЦ 2,19%128.02. тоест още 18 пъти по толкова батерии и ще заместят производството на въглищата за два часа дори през зимата. Какво толкова не разбра друг гост? Искаш ли да се обзаложим, ако само преди два месеца имаше нула батерии а днес вече са 128 мегавата, Колко време ще отнеме изграждането на 20 пъти по толкова батерии, при положение че са машина за печатане на пари в момента? Залагам на една, максимум 2 години.
  • #69
    Друг Гост ( преди 31 минути )
    Съжаляавм, че е два пъти коментара - нещо забакна
  • #68
    Друг Гост ( преди 34 минути )
    До 56 - абе човек, ти в час ли си - това е за днес! 2316 / 86 = 27 - това показва, че ФЕЦ за 27 дни ще произведе колкото ТЕЦ за днес.
  • #67
    анонимен ( преди 43 минути )
    Даже съм ти сметнал разходът 20kWh/100км, което както знаеш е най-лошият среден разход който трудно се достига.
  • #66
    анонимен ( преди 44 минути )
    над 200 000kWh годишно. .. 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #65
    анонимен ( преди 45 минути )
    можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #64
    Тинтири_минитири ( преди 45 минути )
    Стана ми вече скучно - дерзай слагай си солари и батери и си карай без пари - просто не ме карай и мене! Е толкова е простичко! Нито искам да се занимавам с ВЕИ нито искам да ви я плащам тая щуротия!! Бъркайте си в джобовете, моя е отворен за петрол и въглища!
  • #63
    Милион километра ( преди 45 минути )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
fallback
Последни