fallback

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 

Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.    

Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.  

fallback
  • #205
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    До 205 - дадох примера с рапица - ако от 1 декар фотоволтаици изкарваш повече пари от колкото от домати -> цената на доматите се вдига. Ако сложат батерии ще продават на високите цени - на борсата в пик са по над 600лв на МВч
  • #204
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    Както виждаш първите инсталирани батерии вече работят доставят съхранената обедна енергия след залез слънце още преди да са започнали програмите за батерии. По думите на собствениците им, всяко забавяне за изчакване на финансиране от програма е загуба на пари. Батериите са машина за печатане на пари, дори без тези програми. Ако си беше направил труда да прочетеш статията, вместо да спекулираш, щеше да знаеш че ще бъдат дадени на тези, които вложат най-много собствени средства.
  • #203
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    "278 лв за кВ - доста бързо ще се избие, но това пък може да увеличи цените на храните " това не можах да го разбера? Как по-евтиният транспорт и по-евтиният ток ще вдигнат цените на храните? По всички икономически логики и принципи, би трябвало да ги намалят.
  • #202
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    До 200 - ако е така не искам нито правителство нито ЕС да им дават от моите пари
  • #201
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    " А ако 20% от колите станат на ток?!? Пак ТЕЦ?!?" Ето това пък ми е любимото. Колко бройки са тези 20%? По колко километра минават годишно? Колко ток ще им трябва, ако харчат 20kWh/100км? Ще сметнеш ли сам, да не кажеш че те лъжа и че съм вярващ? Когато сам си го сметнеш ЩЕ ЗНАЕШ и няма да има нужда да ми ВЯРВАШ. Никой не е длъжен да ми вярва, затова винаги задавам въпроси, вместо да проповядвам.
  • #200
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    До 196 - предполагам си прав - 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв = 278 лв за кВ - доста бързо ще се избие, но това пък може да увеличи цените на храните - ще стане като с рапицата. Ако сложат батерии цената ще се вдигне. Но в крайна сметка цените на тока ще се качат тези дни с около 10% и за ноември сме внесли рекордно количество ток :-)
  • #199
    Димов ( преди 11 месеца )
    При първата градушка вместо фотоволтаична централа ще имаш купчина стари джамове.И се моли да не ти се запалят батериите,че Застрахователите отказват да застраховат рискови сектори.Коментарите с различни имена си приличат,спориш сам със себе си.
  • #198
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    "Все пак общо 1 млрд лв за да махнем ТЕЦ лятото и да го държим да генерира през пролет/есен по около 500ГВч и зима по около 1ТВч месечно" пак бъркаш причина и следствие. Пак разсъждаваш от позицията на Грета тунберг. Пак мислиш от позицията на Абе тези зелените ли ще ми кажат. Мога да те уверя, че никой от тези които инвестират милиарди във фотоволтаици и батерии не го прави по екологични подбуди или за да спира тецове. Инвестират за да ПЕЧЕЛЯТ ПАРИ. Тецовете ще фалират като следствие.
  • #197
    Цитат оттам ( преди 11 месеца )
    Изчисленията сочат, че при сегашните цени на батериите и при минимална подкрепа от 40% за проект, с наличните 1.2 млрд. лв. по ПВУ биха могли да се инсталират поне 6000 МВтч за общо 3 млрд. лева. Което означава, че привлечените частни инвестиции биха били 1.8 милиарда. При по-малък размер на грантовете, например от 30%, инсталираните батерии могат да стигнат и 8000 МВтч, а общия размер на инвестициите би бил 4 млрд. лева.
  • #196
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    Леко си объркал нулите. По-точно три от нулите. Повече от очевидно е, че не си прочел статията, която ти дадох
fallback
Последни