fallback

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 

Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.    

Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.  

fallback
  • #56
    До тинтири ( преди 3 часа )
    Друго нещо към което си алергичен като всеки един антиелектрик сайтът на ЕСО който всеки ден ви събаря опорните точки и не ви позволява да лъжете нагло. ФЕЦ 1,54%86.37 Товар на РБ6166.91. ето колко "произвеждат" в момента фотоволтаиците след залез слънце. Колко по толкова батерии още са необходими, за да заместят въглищата дори през зимата в пиковите часове? Кондензационни ТЕЦ 41,27%2316.75 . Знам че не можеш да смяташ - 2316 / 86 = 27 тоест още 26 батерии като тези. Много ли ти се струват?
  • #55
    Тинтири_минитири ( преди 3 часа )
    Според теб да похарчиш 66 000 долара за батерия, без да смятаме по-скъпия електромобил и фотоволтаика е евтино? При средно годишно 3 до 5 000 разход за гориво след колко години ще се изплати тая инвестиция? Дерзай, купи си зареждай си без пари и даже печели! Просто не ме карай и мен да го правя, на ме си ми харесва да си ПРЪСКАМ ПАРИТЕ за гориво и да си бръмча!
  • #54
    До тинтири ( преди 3 часа )
    Говори с цифри? Поправи ми грешките? Колко енергия произвеждат 180kWp фотоволтаици годишно? Да ти припомня че всеки 1kWp произвежда между 1200 и 1400kWh годишно . Можеш ли да сметнеш или си алергичен към истината и фактите и няма да си направиш дори труда, за да ми отговориш? Ако не можеш да посочиш грешка в изчисленията очевидно са истина и факт!
  • #53
    Тинтири_минитири ( преди 3 часа )
    Какво да оментирам бе пич фабриката за батерии на Dyness е в Китай :D Средното слънцегреене в европа около 4 часа и нещо имаш да покриеш 20 часа тия 215 квч са ти до никъде, говорим за теравати ;)
  • #52
    До 49 ( преди 3 часа )
    А ти коментирай колко автомобила могат да се зареждат с тази батерия и дали е по-евтино или по-скъпо от зареждането с бензин?
  • #51
    Тинтири_минитири ( преди 3 часа )
    ... после може да сметнеш и колко фотоволтаици ще ти трябват за тях и да добавиш енергията от петрол, която ще замениш (съвет смятай фотоволтаиците за Януари иначе бая мръзнене ще пада) :D
  • #50
    До 48 ( преди 3 часа )
    Коментирай примерът от мнение 46? Защо няма да проработи според тебе?
  • #49
    Тинтири_минитири ( преди 3 часа )
    До 46: хайде да кажеш колко е дневното потребление на енергия на Европа и колко батерии ти трябват :)
  • #48
    Тинтири_минитири ( преди 3 часа )
    до 42: Да ти напомня ли, че Нортволт фалира? А за да произвеждаш батерии трябва да преработваш и суровини, два изключително енергоемки процеса. В Европа енергията е 10+ пъти по-скъпа от енергията в Китай. Живееш си в някакъв балон, обади се като се спука и се осъзнаеш
  • #47
    До тинтири ( преди 3 часа )
    Дай обосновано предположение колко въглеродни емисии са отделени за производството на тази 215 kWh батерия? Само по един цикъл на година, тази батерия ще съхрани и ще върне обратно в мрежата 73MWh енергия, което при 1300 кг въглеродни емисии ще пести по 100 тона въглеродни емисии на някоя въглищна централа. За 6 000 цикъла гаранция ще спести 40 000 тона. ВЯРВАШ ИЛИ ЛЪЖЕШ, че производството на батериите е по-вредно от горенето на въглища?
fallback
Последни