fallback

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 

Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.    

Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.  

fallback
  • #185
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    Както виждаш, за разлика от АЕЦ, инвеститорите нямат никакви съмнения във фотоволтиците и батериите, затова инвестират милиарди без да питат антиматематиците тук. Дето се вика антиелектриците си лаят, а керванът с ВЕИ и електромобилите си върви. Ще сметнеш ли, ако средностатистическия автомобил изминава 13 000 км и се нуждае от 2600kWh колко фотоволтаици ще трябва да бъдат инсталирани ако от инсталиран 1kWp се произвеждат 1300kWh годишно, а 410W панел струва 115 лв?
  • #184
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    До 183 - как годишното?!? "Погледната от тази гледна точка нека почнем с юни месец 2024, когато слънцето произвежда 600 А въглищата 400 GWh.". За батериите не е за цяло денонощие, а за половината съм предвидил батерии - "600ГВч + 400ГВч/ 30 = 34ГВч на ден и ако пак усредня - ще ни трябва батерия за около 17ГВч"
  • #183
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Обърни внимание последните 3 години и направи допуск колко ще произвежда слънцето така или иначе след още 3 години, ако се запази същия ръст? Колко като проценти и колко като енергия? 2022 г.1,7TWh - 3,3% дял ;2023 г.3,1TWh - 7,7% дял ;2024 г.4,8TWh - 13,8 % дял ;
  • #182
    До другия гост ( преди 11 месеца )
    Обърна ли внимание на ръста на енергията произведена от слънцето? 2015 г. 1,4TWh - 2,8% дял ;2016 г.1,3TWh - 3% дял ;2017 г.1,3TWh - 2,9% дял ;2018 г.1,2TWh - 2,6% дял ;2019 г.1,3TWh - 3% дял ;2020 г.1,4TWh - 3,6% дял ;2021 г.1,4TWh - 3% дял ;2022 г.1,7TWh - 3,3% дял ;2023 г.3,1TWh - 7,7% дял ;2024 г.4,8TWh - 13,8 % дял ;
  • #181
    анонимен ( преди 11 месеца )
    "До тук прав ли съм?" Не съвсем. Сметнал си годишното производство на фотоволтаиците и си ги сложил в един месец Юни. После си събрал 600GWh, които и сега се произвеждат от слънцето без нужда от батерии с произведеното за цяло денонощие от тецовете и искаш да съхраниш тази всичката енергия в батерия. Защо? Трябва да съхраниш само произведеното през нощта от тецовете. А през лятото основното натоварване е през деня, през нощта това да под 3000 MW като 2 200MW се осигуряват от АЕЦ Козлодуй.
  • #180
    Тъпилонмъск ( преди 11 месеца )
    Тоя немага да го понасям с тия електро казани особенно новият му.модел .. липсва му само надпис чистота
  • #179
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    Ако есен/пролет е Х, лято 2Х, зима Х/2 - пролет есен ще ни липсват по 500ГВч, а зимата по 750ГВч - тази сметка не излиза - общо от ТЕЦ са 14,4 ТВч - преполагам че е от разлика в потреблението - зимата е повече - така че ще ни липсва по повече. Значи почти 11 млрд лева и пак ни трябва работещ ТЕЦ - кому е нужно?!?
  • #178
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    След като фотоволтаика е по-евтин си прав - батерии само за през нощта. Ако вземем лятото 600ГВч към 400ГВч. За да построим 400ГВч за да махнем изцяло ТЕЦ лятото ще ни трябва 400 000 / 200 = 2000 * 50 000 = 100 млн лв.Ако средно сметнем 600ГВч + 400ГВч/ 30 = 34ГВч на ден и ако пак усредня - ще ни трябва батерия за около 17ГВч - 17 000 000 / 215 = 79 070 * 130 000 = 10,279 млрд лева за батерии. До тук прав ли съм?
  • #177
    Димов ( преди 11 месеца )
    Геният с многото цикли на батериите.Да те информирам,такива батерии още няма измислени и произведени.Такива батерии можеш да видиш само на снимка на презентацията на батъридей.
  • #176
    Димов ( преди 11 месеца )
    Гениални идеи има нашият приятел.Аз не мога да събера парите на входа за чистачка,ток и асансьор и ремонт на покрива,той ме агитира да събера 200000 лева от живущите във входа,за да си напълним мазите с батерии,покрива с фотоволтаични панели,за безплатен ток. Предишната идея беше за микро ТЕЦове в мазето.Титанични идеи бих казал.
fallback
Последни