fallback

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 

Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.    

Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.  

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 8 часа )
    Някой прихолиг може да напише цела дисертация за поведението на антиелектриците. От една страна, те са фанатици на тема Тойотка, която има пословично лошо пътно поведение и е за хора, които хал-хабер си нямат от шофиране, а от друга обвиняват електромобилите, че не били интересни, без дори да са се качвали на такъв.
  • #25
    До 3 и 23 ( преди 8 часа )
    На 10 проучвания, само едно твърди, че "почти половината" искат да се върнат на ДВГ. Оттук нататък е много просто за всеки интелигентен човек да си направи извода - това проучване е нагласено. Отиваш в някоя забутана провинция без публична зарядна мрежа и пълна с реднеци и лесно ще постигнеш подобни "резултати". Резултати, на които антиелектриците-путинофили онанират сутрин и вечер. От другата страна е реалността.
  • #24
    Тинтири_минитири ( преди 8 часа )
    22 Тойота ли ти е проблема? Вашето "търсене" е със спад въпреки безумните субсидии, които се изливат за електрокари
  • #23
    Тинтири_минитири ( преди 8 часа )
    Някой електрофил ще обясни ли що да вярваме на проучването, че 99% искали пак електро, на което чичо ви Мъск се позовава, а не на проучването че почти половината от опиталите ел искат да се върнат на кола с ДВГ?!! Ако не беше мултимилиардер Мъски отдавна да е в затвора...
  • #22
    анонимен ( преди 8 часа )
    За пореден път, драги ми немислещи журрнналляя - не, няма забавяне на търсенето на електромобили, а забавяне на растежа на търсенето. Което е нещо съвсем, съвсем различно и напълно нормално за зрял за продукт, които вече премина от изгряващ в зрял пазар. Тази година дотук сме на 25% ръст при спадащ общ пазар. Повече от отлично постижение. Още по-впечатляващо е, като се вземе предвид, че компании като Тойотка активно се борят срещу този пазар.
  • #21
    анонимен ( преди 8 часа )
    Вярно е твърдението на Мъск, че "99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще", но 99% от хората днес няма да са живи дотогава.
  • #20
    До вярващите ( преди 9 часа )
    Все още ли вярвате, че Светът се отказва от електромобилите и има срив на продажбите? Ако си зададем резонния въпрос когато говорим с антиелектриците " ВЯРВАШ ИЛИ ЛЪЖЕШ?" То е повече от ясно че ЛЪЖАТ. Знаят, но лъжат както са направили в първите 10 мнения, защото ВЯРВАТ, че една лъжа изречена 100 пъти става истина. А на всяка истина на която са сложени 100 минуса, вече не е истина. Давайте с минусите, защото реалността не ви харесва! Има ли вярващи в отказа от електромобилите? Да ги преброим?
  • #19
    Коментирайте? ( преди 9 часа )
    "Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ."
  • #18
    Тинтири_минитири ( преди 9 часа )
    Чичо ви Мъск пак се е изцепил като селски бек. Не е за сефте, така се поддържа интереса на сектантите. Е възможно е и да е прав, ако за "в бъдеще" се визират години започващи с 2300 примерно. Всъщност Китай е отговорен за над 75% от продажбите на нови ел автомобили, и Т'слата не е първенец.
  • #17
    Тинтири_минитири ( преди 9 часа )
    Колега 16 - и кое точно им е по-лесното за управление на електричките че ме хвърли в размисъл.
fallback
Последни