fallback

Мъск сравни шофирането на кола с ДВГ и ръчни скорости с яздене на кон

99% от автомобилите в бъдеще ще са електрически и автономни, убеден е шефът на Tesla

Илон Мъск не без основание се смята за гуру на съвременната автомобилна (и технологична) индустрия. Въпреки че понякога се изживява като пророк, неговите мнения за света, който ни очаква, без съмнение заслужават внимание.

 

Една от последните му прогнози се отнася точно за автомобила. По-конкретно, тип кола, която все още е високо ценена от феновете на шофирането. Но във футуристичната визия на Мъск за нея има малко (или никакво) място.

"99% от колите ще бъдат електрически и автономни в бъдеще. Бензиновите автомобили с ръчно управление ще бъдат като яздене на кон, докато използвате мобилен телефон. Все още се случва, но е рядкост", написа той, разбира се, в собствената социална мрежа X.

Постът му дойде в отговор на публикация, която подчертава, че само 1% от купувачите на електрически автомобили по-късно купуват отново такива с ДВГ. Интересна статистика, но пък идва в момент на забавяне на продажбите на електрически автомобили, особено в Европа.    

Без съмнение - Мъск е великият архитект на еволюцията на електрическите автомобили в световен мащаб. Неговият залог върху Tesla се оказа много печеливш. Той не само изпревари всички големи утвърдени производители, но и го изпълни успешно.

Тъй като марката отдавна е синоним за електрическа мобилност по света, нейният приоритет се премести във втора фаза: автономно шофиране. Тази технология също върви ръка за ръка в Tesla почти от самото начало, но сега тя премина на друго ниво. Само преди няколко месеца Мъск пусна своя Cybercab, максималния израз на този идеал за автоматизирано шофиране, тъй като това е кола без волан или педали.

В този контекст се разбират и апокалиптичните наблюдения на Мъск като това върху колите с ръчна скоростна кутия. Но пък последните са все още харесани много заради доброто, старо удоволствието от шофирането.  

fallback
  • #62
    До тинтири ( преди 46 минути )
    Да се върнем на батерията. 200 000 лв инвестиция, милион километра годишно. 10 милиона в рамките на гаранцията на батерията и 25 милиона километра в рамките на гаранцията на фотоволтаичните панели. Само за 1 милион километра годишно, средностатистическите автомобили с ДВГ отделят 150 тона въглеродни емисии, за 10 години 1 500 тона. Колко да е мръсно производството на тази батерия, която ги пести?
  • #61
    Тинтири_минитири ( преди 48 минути )
    От къде ги измисли тия 1 млн км? А за 59 - зимата имаш високо потребление, ще трябва да учетвориш фотоволтаиците. КПД на солара е ниско!
  • #60
    До тинтери ( преди 51 минути )
    Освен това пак забравяш АЕЦ и дори Чирен, където се съхранява енергия която може да стигне за няколко месеца, за да балансира енергийната система в облачни седмици. Павец, ВЕЦ, вятър, внос. Не всичко е слънце. Слънцето просто е най-евтината енергия, която може да се произвежда и съхранява на място, без нужда от натоварване на електропреносната система.
  • #59
    До 57 ( преди 56 минути )
    Така е. Но пропускаш, че все пак се произвежда и през зимата. Средно произвежда малко над 100kWh на месец. Толкова произвежда есента и пролетта. През лятото произвежда 200 в най-слънчевия месец, а през зимата 50 в най-лошия. Тоест ако и през зимата ти трябват 100 трябва да удвоиш броя на фотоволтаиците.
  • #58
    До 55 ( преди 59 минути )
    Искам да те видя как ще минеш 1 милион километра с 5 000 лв за гориво? Много искам да го видя това! Искам да го видя този автомобил с ДВГ който харчи 50 стотинки на 100 км!
  • #57
    Тинтири_минитири ( преди 1 час )
    До 54: отказваш да видиш слона в стаята. Да около 1200-1400 е СРЕДНОГОДИШНО! Само че от тях едни 900 кв ще бъдат произведени за 3-4 месеца лятото! А да складираш тая енергия е много по-скъпо и много по-мръсно отколкото да я произведеш от традиционни източници!!!
  • #56
    До тинтири ( преди 1 час )
    Друго нещо към което си алергичен като всеки един антиелектрик сайтът на ЕСО който всеки ден ви събаря опорните точки и не ви позволява да лъжете нагло. ФЕЦ 1,54%86.37 Товар на РБ6166.91. ето колко "произвеждат" в момента фотоволтаиците след залез слънце. Колко по толкова батерии още са необходими, за да заместят въглищата дори през зимата в пиковите часове? Кондензационни ТЕЦ 41,27%2316.75 . Знам че не можеш да смяташ - 2316 / 86 = 27 тоест още 26 батерии като тези. Много ли ти се струват?
  • #55
    Тинтири_минитири ( преди 1 час )
    Според теб да похарчиш 66 000 долара за батерия, без да смятаме по-скъпия електромобил и фотоволтаика е евтино? При средно годишно 3 до 5 000 разход за гориво след колко години ще се изплати тая инвестиция? Дерзай, купи си зареждай си без пари и даже печели! Просто не ме карай и мен да го правя, на ме си ми харесва да си ПРЪСКАМ ПАРИТЕ за гориво и да си бръмча!
  • #54
    До тинтири ( преди 1 час )
    Говори с цифри? Поправи ми грешките? Колко енергия произвеждат 180kWp фотоволтаици годишно? Да ти припомня че всеки 1kWp произвежда между 1200 и 1400kWh годишно . Можеш ли да сметнеш или си алергичен към истината и фактите и няма да си направиш дори труда, за да ми отговориш? Ако не можеш да посочиш грешка в изчисленията очевидно са истина и факт!
  • #53
    Тинтири_минитири ( преди 1 час )
    Какво да оментирам бе пич фабриката за батерии на Dyness е в Китай :D Средното слънцегреене в европа около 4 часа и нещо имаш да покриеш 20 часа тия 215 квч са ти до никъде, говорим за теравати ;)
fallback
Последни