IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-голямата партия в ЕС призова за отмяна на забраната на ДВГ

ЕНП поиска промяна на политиките за намаляване на вредните емисии

Дясноцентристката Европейска народна партия (ЕНП) започва кампания за отслабване на основните политики на ЕС за намаляване на емисиите на CO2 от автомобилите, съобщава агенция Reuters, като са позова на документ, който предстои да бъде публикуван.


автомобили


Исканията на най-голямата политическа група в ЕС се присъединяват към нарастващия натиск върху властите в Брюксел от страна на автомобилните производители и националните правителства, които се опитват да помогнат на изпитващия огромни затруднения автомобилен сектор в Европа.

В документа на ЕНП се казва, че забраната на ЕС от 2035 г. за продажба на нови автомобили с емисии на CO2 „трябва да бъде отменена“, за да се гарантира, че продажбите на автомобили с двигател с вътрешно горене, които работят с биогорива и други алтернативни горива, могат да продължат и след тази дата.

Законът също трябва да бъде променен така, че да подкрепи plug-in хибридните автомобили, които използват електрическа батерия и двигател с вътрешно горене, се казва в проекта. ЕНП настоява още през следващата година Брюксел да преразгледа политиката си, за да направи тези промени.

Автомобилният сектор в Европа се сблъсква с огромни проблеми, като започва да съкращава работни места и да закрива цели заводи. Причината е намаляване на търсенето, китайската конкуренция и слабите продажби на електрически автомобили. Кризата засяга не само производителите на автомобили, но и доставчиците на оборудване и резервни части.

Самата ЕНП има значително политическо влияние в ръководството на ЕС. Това е най-голямата група както в Европейския парламент, така и в новата Европейска комисия - където мнозинството от 27-те членове на Комисията, включително президентът Урсула фон дер Лайен, произлизат от групата.

Проектодокументът на ЕНП също така казва, че производителите на автомобили също трябва да бъдат защитени от въздействието на по-строгите ограничения на CO2 за автомобили, които влизат в сила през следващата година. Някои производители на автомобили предупредиха, че не могат да изпълнят тези лимити и се подготвят за евентуални милиарди евро глоби.

Досега Брюксел се съпротивлява на всички призиви за отслабване на мерките. Ръководителят на ЕС по въпросите на климата Уопке Хоекстра през септември каза, че правилата за климата осигуряват предвидима инвестиционна среда и много компании са информирали ЕС, че са на път да постигнат целите.
Оттогава проблемите на сектора се засилиха, като Volkswagen обяви планове да затвори фабрики в Германия, а производителите на автомобили сега се подготвят за потенциална вълна от мита при бъдещия президент на САЩ Доналд Тръмп.


0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 26 ( преди 4 часа )
    "Тинтири_минитири ( преди 34 минути )До 21, за производството на 1 МВ електричество от въглищен тец се отделят 1,3 тона въглеродни емисии, при цена от над 100 долара на тон сам си сметни колко ще е реалната стойност на тока без РЕКЕТА на зелените еуглени." А ти ще сметнеш ли колко е рекета на час за 1000 мегавата, които произвеждаме всеки пролетен летен или есенен ден по обяд когато пече слънце и ги изнасяме на цена 20-30 лв за мегават - 20-30 000 лв за 1000 мегавата? Можеш ли да сметнеш?
  • #29
    8 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 4 часа )
    Колеги,минавам само да предупредя за нова "електро" пирамида Пауър Пал! Рекламира се скрито и явно от хора които се самоопределят като прогресивни,начетени,добре информирани.По правило спамят от много профили,натяквайки за бъдеще само от батерии,споделяне на батерии,използване на батерии на коли за съхраняване на евтин ток и продажбата му на високи цени и др.Всички знаем за наличието на един многопрофилен индивид, който изцяло пасва на описанието TROL. Не се подвеждайте по схеми с батерии!
  • #28
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Пръц пръц пръц ( преди 4 часа )
    "Hvaliprats ( преди 5 минути )Тротинетка, разбира се че ТЕЦ-овете произвеждат по-евтин ток от ВЕИ - Китай последнте години построи много повече мощности на въглища отколкото на ВЕИ." Това ли изпърдя? Цената не казахте. Можеш ли поне изградените мощности да кажеш колко са били Или пак е СЛЯПА ВЯРА?
  • #27
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    Hvaliprats: малко по памет ще цитирам Китай отговаря за близо 50% от инсталираните фотоволтаици в световен мащаб... но това е едва 6% от електроенергията, която само Китай ползва. А ние въпреки безумните мощности, които инсталирахме, тия тъмни, снежни дни от фотоволтаика правим само 1% от потребяваното, и внасяме като ненормални - просто няма начин да стане така както го мисля *** от ЦК на ЕС
  • #26
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    До 21, за производството на 1 МВ електричество от въглищен тец се отделят 1,3 тона въглеродни емисии, при цена от над 100 долара на тон сам си сметни колко ще е реалната стойност на тока без РЕКЕТА на зелените еуглени. Под 100 лева става! И това е при нашите (тук съм изцяло съгласен с теб) раздути щатни длъжности в централите, които могат да паднат на половина - но работната заплата е нищожно перо ако го сравним с перо "въглеродни емисии"!!! Тук няма място за скачане и пдскачане!
  • #25
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 часа )
    Тротинетка, разбира се че ТЕЦ-овете произвеждат по-евтин ток от ВЕИ - Китай последнте години построи много повече мощности на въглища отколкото на ВЕИ.
  • #24
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 часа )
    До 24: За момента никой не може да прави електромобили с печалба. Тесла е борасов балон, обиращ парите на пишман инвеститорите си, а китайците са дълбоко държавно субсидирани.
  • #23
    2 rate up comment 3 rate down comment
    СМОГ ( преди 5 часа )
    След генерал де Гол, който каза на aмepиканците дайте ми златото, вземете си хартийките, политици НЯМА. Това са шепа назначени пудели, обслужващи началниците си, които не могат да правят ел. коли и губят много, много пари. Да залагаш на гърнета и изгорели газове в 21 век, значи си си изключил мозъка.
  • #22
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 5 часа )
    До 21 - абе на колко години си? ТЕЦ МИ2 - 275,98 лв./MWh - почти половината са парникови квоти
  • #21
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 5 часа )
    Ще им дойде акъла на зелянасалите,по добре късно отколкото никога.Като затварят заводите в Европа,откъде ще събират данъци и кой ще изхранва безработните,Теслю митичен.При тези цени на електроенергията и газа,ако затвориш производството губиш по малко.