IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-голямата партия в ЕС призова за отмяна на забраната на ДВГ

ЕНП поиска промяна на политиките за намаляване на вредните емисии

Дясноцентристката Европейска народна партия (ЕНП) започва кампания за отслабване на основните политики на ЕС за намаляване на емисиите на CO2 от автомобилите, съобщава агенция Reuters, като са позова на документ, който предстои да бъде публикуван.


автомобили


Исканията на най-голямата политическа група в ЕС се присъединяват към нарастващия натиск върху властите в Брюксел от страна на автомобилните производители и националните правителства, които се опитват да помогнат на изпитващия огромни затруднения автомобилен сектор в Европа.

В документа на ЕНП се казва, че забраната на ЕС от 2035 г. за продажба на нови автомобили с емисии на CO2 „трябва да бъде отменена“, за да се гарантира, че продажбите на автомобили с двигател с вътрешно горене, които работят с биогорива и други алтернативни горива, могат да продължат и след тази дата.

Законът също трябва да бъде променен така, че да подкрепи plug-in хибридните автомобили, които използват електрическа батерия и двигател с вътрешно горене, се казва в проекта. ЕНП настоява още през следващата година Брюксел да преразгледа политиката си, за да направи тези промени.

Автомобилният сектор в Европа се сблъсква с огромни проблеми, като започва да съкращава работни места и да закрива цели заводи. Причината е намаляване на търсенето, китайската конкуренция и слабите продажби на електрически автомобили. Кризата засяга не само производителите на автомобили, но и доставчиците на оборудване и резервни части.

Самата ЕНП има значително политическо влияние в ръководството на ЕС. Това е най-голямата група както в Европейския парламент, така и в новата Европейска комисия - където мнозинството от 27-те членове на Комисията, включително президентът Урсула фон дер Лайен, произлизат от групата.

Проектодокументът на ЕНП също така казва, че производителите на автомобили също трябва да бъдат защитени от въздействието на по-строгите ограничения на CO2 за автомобили, които влизат в сила през следващата година. Някои производители на автомобили предупредиха, че не могат да изпълнят тези лимити и се подготвят за евентуални милиарди евро глоби.

Досега Брюксел се съпротивлява на всички призиви за отслабване на мерките. Ръководителят на ЕС по въпросите на климата Уопке Хоекстра през септември каза, че правилата за климата осигуряват предвидима инвестиционна среда и много компании са информирали ЕС, че са на път да постигнат целите.
Оттогава проблемите на сектора се засилиха, като Volkswagen обяви планове да затвори фабрики в Германия, а производителите на автомобили сега се подготвят за потенциална вълна от мита при бъдещия президент на САЩ Доналд Тръмп.


0 от 500
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хм, тези са на път да направят откритието, че с партийни декрети нещата стигат до колапс. Това прозрение им отне "само" 35 години след като настъпи краха на другарите от СССР и СИВ. Явно западноевропейците наистина масово живеят в някакъв странен балон, който няма общо с останалия свят, но добрата новина е, че сблъсъкът с реалността винаги е неизбежен и също толкова е винаги болезнен в буквален и преносен смисъл.
  • #8
    10 rate up comment 3 rate down comment
    q ( преди 1 месец )
    @6 Ми то няма смисъл от никакви забрани. Все едно да забранят телефоните с копчета или телевизорите с бурканести кинескопи. Фаровете с халогени или барабанните спирачки. Кой каквото иска да произвежда и продава. Дали някой ще купува и докога, е друг въпрос.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 1 месец )
    В Германия спряха дотациите, но не може да се каже, че чак са спрели да ги купуват ами макар и спада си имат значителен спад ЕЛ. Другата година ще се разбере дали ще има значителен ръст отново който да компенсира спада тази година което е най-вероятното
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 и 4 ( преди 1 месец )
    Само да ти уточня, че дори Китай не планира забрана на ДВГ, а планира да остави и хибридите след 2035г
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 4 - проблемът на всички тези прогнози е, че батериите стават евтини в бъдещето, а заводи се затварят сега. Ако спрат всички дотации, хората ще спрат да ги купуват, ще намалеят инвестициите и тази прогноза ще стане за 2036
  • #4
    5 rate up comment 10 rate down comment
    q ( преди 1 месец )
    Тия не знаят на кой свят са. Паниката е голяма. А вчера излезоха статии в Блумберг, че цените *** батериите падат по бързо от очакваното, така че след 2026 няма да има смисъл от ДВГ защото ще са по-скъпи за покупка. Същото твърдят и анализатори в Джей Пи Морган. Днешната статия пък на Станфорд е, че батериите имат 40% процента по-дълъг живот от предвиденото при пускането им в експоатация. Въобще такива ми ти работи.
  • #3
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 2 - предполагам защото разбраха, че избирателите им се топят като миналогодишен сняг
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А защо миналата година същите тия тиквеници, настояваха да се приема този глупост? Дори бързаха, преди да им изтече мандата...
  • #1
    3 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Доста тъпо популисти, до тогава всички ще минат на китайски електрички, щото няма да има смисъл да си купуваш кола с ДВГ за повечето хора ... Те ще си произвеждат - ама никой няма да купува нови ...