IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo все още иска Европа забрана на продажбите на автомобили с ДВГ

Шведите и други 49 компании подписаха декларация за запазването на целите пред ЕС

Volvo беше сред първите производители на стари автомобили, които обявиха постепенното отпадане на ДВГ от своята гама. Още в началото на 2021 г. компанията обеща да премине изцяло на електричество до края на десетилетието. Това не стана, но шведите продължават да настояват за забрана на продажбите на нови автомобили с ДВГ до 2035 г.


Volvo


Volvo и още 49 компании подписаха декларация, с която призоваващи Европейския съюз да не променя целта, съобщава агенция Bloomberg, която разполага с документа. Според главния изпълнителен директор Джим Роуън, най-ефективната мярка, която автомобилната индустрия може да предприеме, за да намали емисиите на континента, е да забрани продажбите на нови автомобили с ДВГ.

„Електрификацията е най-голямото действие, което нашата индустрия може да предприеме, за да намали въглеродния си отпечатък“, категоричен е шефът на шведската компания..


Volvo


Volvo не е единственият производител на автомобили в тази споделена декларация, тъй като Rivian също иска ЕС да се придържа към плана си за премахване на колите на газ и дизел до средата на следващото десетилетие. Bloomberg посочва, че други автомобилни производители са отказали да подпишат декларацията, но големи имена извън автомобилния бизнес са го направили, включително Uber и Ikea. Tesla не се споменава в доклада, въпреки че точно като Rivian продава само електромобили.

Трябва да се уточни, че забраната е формулирана като „спиране на продажбите на нови автомобили, които генерират вредни емисии“, тоест ДВГ не са забранени сами по себе си. Така на теория се оставя вратичка за нови превозни средства, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, работещи със синтетично гориво или дори водород. Германия поиска това изключение и ЕК се ангажира да разработи правен път за автомобили с двигатели с вътрешно горене, които работят с въглеродно неутрални горива, които да останат след 2034 г.


0 от 500
  • #33
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ии ( преди 1 месец )
    Значи само китайците искат да продават ел.коли в Европа, но пък не са съгласни да участват в зелената сделка . Е като си спрат въглищните централи и спрат субсидиите за недоавтомобилите си, Европа ще обмисли тая работа със спирането на двг.
  • #32
    2 rate up comment 1 rate down comment
    абсурд ( преди 1 месец )
    Най - големия замърсител в световен мащаб говори за екология.
  • #31
    1 rate up comment 7 rate down comment
    PLAID ( преди 1 месец )
    Споко, Волво. Кой мaзохист ще купи изкопаема бpичка, с която не може да влиза в града заради гърнето? На която тунджата е 4-8 евро литъра, поради намален оборот и регионални конфликти, като за тея пари караш 1-2 седмици на Шукото у вас. Която бучи, тече, чупи се, смъpди и не върви. Която не можеш да зареждаш безплатно, щото нямаш Free Lifetime Supercharging (Tesla), нито имаш петролен кладенец и рафинерия в двора. Чак такива мaзохисти няма. Хората не си намират парите на улицата.
  • #30
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Цонко ( преди 1 месец )
    Волво sux
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Токсичност ( преди 1 месец )
    И колко пъти трябва да ти се обяснява че дозата прави отровата, но един грам отрова може да те убие, а килограм вода Не. От колко ФПЧ се умира? "Aфинитетът на хемоглобина към ВЪГЛЕРОДНИЯ ОКСИД е около 230 пъти по-силен от този към кислорода. Концентрация на газа от порядъка на 667 ppm може да причини превръщането на 50% от хемоглобина в човешкото тяло в карбоксихемоглобин, което води до пристъпи на задушаване, кома или смърт."
  • #28
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Да смятаме ( преди 1 месец )
    В някои дни само за денонощие вятърът довява от Сахара повече фини прахови частици отколкото се отделят за година от всички автомобили в България. Те са с приблизително същия размер като фините прахови частици от гумите. Човешкия организъм си има естествени защити и ги филтрира преди да попаднат в белите дробове.
  • #27
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До пръдливия ( преди 1 месец )
    Тази психопатия ли изпърдя в отговор на твърдението ми "Дори да не са по-леки, е абсурдна идеята ти че за две ходения до морето се отделя 10 кг гуми във вид на фини прахови частици. Но дори така, пак не са по-отровни от газовете които излизат от ауспуха?" Не знам защо толкова се хвалиш че пърдиш и лъжеш? Обикновено хората гледат да се прикрият като вършат и двете.
  • #26
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само да Ви предупредя влизате в полемика с местния Мун_40, наречен още електрика, митбъстър или адреналинка електричка.Вие може да живеете в реалния свят но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб, чете в Уикипедия и чете стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.И най важното, може да смята сложна лихва в Ексел и знае сайта на ЕСО и енергийните борси.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет не знам.
  • #25
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    И понеже си голям математик, я вземи сметни колко г/км са емисиите от гумите на Модел 3, ако изтърка 6 мм грайфер за 50000 км, и след това ги сравни с лимита за финни частици от ауспуха на Евро 6 автомобил. Да се видиш колко си заблуден.
  • #24
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Тротинетка, Швабата вече ти е обяснил че електромобилите имат по-високи емисии на канцерогенни финни частици, просто защото са по-тежки: 1750 кг Тесла Модел 3 срещу 1300 кг Корола. Финните частици от гуми са в десетки до стотици пъти повече от тези от ауспуха на Евро 6 автомобил. Повтаряйки лъжата че това не било вярно си оставаш долен злобен лъжлив манипулатор.