IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo все още иска Европа забрана на продажбите на автомобили с ДВГ

Шведите и други 49 компании подписаха декларация за запазването на целите пред ЕС

Volvo беше сред първите производители на стари автомобили, които обявиха постепенното отпадане на ДВГ от своята гама. Още в началото на 2021 г. компанията обеща да премине изцяло на електричество до края на десетилетието. Това не стана, но шведите продължават да настояват за забрана на продажбите на нови автомобили с ДВГ до 2035 г.


Volvo


Volvo и още 49 компании подписаха декларация, с която призоваващи Европейския съюз да не променя целта, съобщава агенция Bloomberg, която разполага с документа. Според главния изпълнителен директор Джим Роуън, най-ефективната мярка, която автомобилната индустрия може да предприеме, за да намали емисиите на континента, е да забрани продажбите на нови автомобили с ДВГ.

„Електрификацията е най-голямото действие, което нашата индустрия може да предприеме, за да намали въглеродния си отпечатък“, категоричен е шефът на шведската компания..


Volvo


Volvo не е единственият производител на автомобили в тази споделена декларация, тъй като Rivian също иска ЕС да се придържа към плана си за премахване на колите на газ и дизел до средата на следващото десетилетие. Bloomberg посочва, че други автомобилни производители са отказали да подпишат декларацията, но големи имена извън автомобилния бизнес са го направили, включително Uber и Ikea. Tesla не се споменава в доклада, въпреки че точно като Rivian продава само електромобили.

Трябва да се уточни, че забраната е формулирана като „спиране на продажбите на нови автомобили, които генерират вредни емисии“, тоест ДВГ не са забранени сами по себе си. Така на теория се оставя вратичка за нови превозни средства, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, работещи със синтетично гориво или дори водород. Германия поиска това изключение и ЕК се ангажира да разработи правен път за автомобили с двигатели с вътрешно горене, които работят с въглеродно неутрални горива, които да останат след 2034 г.


0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Ето психото ( преди 1 месец )
    В действие. Шваба, Колко пъти ще се опитваш да тиражираш тази лъжа, че при едно и също тегло електромобилите отделят повече замърсявания от автомобил с ДВГ? А както е тръгнало до края на десетилетието, много преди забраната на ДВГ, електромобилите ще са по-леки от ДВГ. Дори да не са по-леки, е абсурдна идеята ти че за две ходения до морето се отделя 10 кг гуми във вид на фини прахови частици. Но дори така, пак не са по-отровни от газовете които излизат от ауспуха.
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До РУК ( преди 1 месец )
    "По същата логика всички които искат да си правят ДВГ могат да ревнат,че са им нарушили предвидимостта на разходите с тези забрани." Искаш да кажеш че от 2012 година досега Tesla успя да постигне абсолютно всичко от нулата, но същите тези години не стигнаха на 100-годишните автомобилни компании да ПРЕДВИДЯТ какво ще се случи? Кой им е виновен че са направили ГРЕШНИ ПРЕДВИЖДАНИЯ, че ще могат отново и отново да манипулират политиците че това са нереалистични цели? Други ще ги постигнат. Жалко!
  • #11
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вече и аз искам Европа да забрани колите с ДВГ. При тия цени на колите, германците да ходят да ровят по кофите.
  • #10
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Бинго ( преди 1 месец )
    "анонимен ( преди 1 час )Ей сега ще се появи тротинетката и ще ВИ обяви за функционално неграмотни психопати." Разбира се че ще дойда да обясни на всичките ти шизофренични психопатични самоличности и никове, че вярваш в дядо Коледа и се опитваш да убедиш и останалите че Снежанка ти е жена и Грета тунберг пише в коментарите.
  • #9
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Ганчовец ( преди 1 месец )
    и кой е собственик на Волво? Кой има интерес да се мине на самовари? кой произвежда батериите? със сигурност не е ЕС. китайците си лобират техните интереси през "европейската" марка Волво. Може да е шведска ама политиката е източна
  • #8
    10 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    до 7 - като са искали предвидимост,да са били реагирали когато политиците започнаха да влизат яко с бутонките в бизнес отношенията и пазарните принципи в автоиндустрията!Когато разчиташ на политически решения да ти водят бизнеса,е логично,че при смяна на политици,ще се сменя и посока.По същата логика всички които искат да си правят ДВГ могат да ревнат,че са им нарушили предвидимостта на разходите с тези забрани.Предвидимост има на пазар воден от пазарни закони и принципи.
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    няма продажби защото балъците се усетиха че на волво само емблемата е европейска който му трябва китайско в сладко кисел сос има друг много по изгоден и качествен избор
  • #6
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В статията не е описана една от основните причини за включване в декларацията. Волво искат предвидимост на разходите. А няма как да има такава от ЕС променят плана под натиск от други производители. В крайна сметка трябва да се знае кога точно ще има забрана. И ДВГ замърсяват много повече независимо дали го признавате или не.
  • #5
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ей сега ще се появи тротинетката и ще ВИ обяви за функционално неграмотни психопати.
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 1 месец )
    На моят алфа чекист електрика митбъстъра не му действа.