IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo все още иска Европа забрана на продажбите на автомобили с ДВГ

Шведите и други 49 компании подписаха декларация за запазването на целите пред ЕС

Volvo беше сред първите производители на стари автомобили, които обявиха постепенното отпадане на ДВГ от своята гама. Още в началото на 2021 г. компанията обеща да премине изцяло на електричество до края на десетилетието. Това не стана, но шведите продължават да настояват за забрана на продажбите на нови автомобили с ДВГ до 2035 г.


Volvo


Volvo и още 49 компании подписаха декларация, с която призоваващи Европейския съюз да не променя целта, съобщава агенция Bloomberg, която разполага с документа. Според главния изпълнителен директор Джим Роуън, най-ефективната мярка, която автомобилната индустрия може да предприеме, за да намали емисиите на континента, е да забрани продажбите на нови автомобили с ДВГ.

„Електрификацията е най-голямото действие, което нашата индустрия може да предприеме, за да намали въглеродния си отпечатък“, категоричен е шефът на шведската компания..


Volvo


Volvo не е единственият производител на автомобили в тази споделена декларация, тъй като Rivian също иска ЕС да се придържа към плана си за премахване на колите на газ и дизел до средата на следващото десетилетие. Bloomberg посочва, че други автомобилни производители са отказали да подпишат декларацията, но големи имена извън автомобилния бизнес са го направили, включително Uber и Ikea. Tesla не се споменава в доклада, въпреки че точно като Rivian продава само електромобили.

Трябва да се уточни, че забраната е формулирана като „спиране на продажбите на нови автомобили, които генерират вредни емисии“, тоест ДВГ не са забранени сами по себе си. Така на теория се оставя вратичка за нови превозни средства, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, работещи със синтетично гориво или дори водород. Германия поиска това изключение и ЕК се ангажира да разработи правен път за автомобили с двигатели с вътрешно горене, които работят с въглеродно неутрални горива, които да останат след 2034 г.


0 от 500