IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експериментът с миниван на Volvo се оказа провал

Китайците отказват да плащат за EM90, компанията се насочва в друга посока

Пускането на електрическия миниван EM90 на китайския пазар се оказа провал за Volvo, като продажбите на модела са в пъти по-малко от очакванията. До момента шведската марка е реализирала само 1185 бройки от модела, като продажбите за август са 85 бройки.


Volvo


Защо Volvo EM90 се оказа в такава ситуация? Причината е най-елементарна - в Китай се предлага и Zeekr 009, който представлява абсолютно същият модел, но на друга марка, която също е собственост на Geely Group. И ако миниванът на Zeekr струва 500 000 юана (63 800 евро), то този на Volvo е оценен на 818 000 юана (103 900 евро), което е с 63,6% по-скъпо.

Според експерти случващото се показва, че потребителите на електромобили обръщат все по-малко внимание на престижа на марките, както беше по-рано. И с развитието на технологиите и на достъпа до информации клиентите лесно откриват модели с идентични характеристики, което прави опити за продажба на имидж, както в случая с Volvo, неуспешни.


Volvo


В същото време шведският производител обяви сериозни планове за актуализирането на моделната си гама на друг основен пазар - този в САЩ и Канада. Там Volvo обещавай да пусне 10 нови и актуализирани модела през следващите две години. В рамките на тази стратегия компанията представи актуализиран XC90 и позволи на дилърите да предлагат за тестове на клиенти електрическия кросоувър EX90, който ще бъде пуснат в продажба вече в тази година.

Скандинавците разработват и нови модели - електрически кросоувър EX60 със среден размер, седан ES90 и хибриден кросоувър с увеличен пробег. Тези новини са част от по-широката стратегия на Volvo за намаляване на зависимостта от чисто електрическото задвижване и да предложат по-балансиран асортимент от двигатели.


Volvo


Шефът на Volvo USA - Майкъл Котън, подчерта, че подготвяните продукти отговарят на очакванията на купувачите на луксозни автомобили и помагат на компанията да остане конкурентоспособна. През 2024 г. също се очаква да дебютира ES90 — електрически седан с пробег от 480 до 640 км, който ще се конкурира с Tesla Model S и BMW i5.


0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Китайците купуваха европейски бангии преди 10-15 години, когато и там "made in PRC" беше символ на ниско качество и пълна шитня.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Боб ( преди 1 месец )
    Волво се прави в Китай,както и много от частите и модели BMV, Mercedes,Audi и като цяло VAG group.Нормално е хората да изберат китайски автомобил вместо псевдо немски с дяойна цена.Само.комплексарите налитат на премиум недоразумения вече!!!
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Sameman ( преди 1 месец )
    #6 - при VW върви добре Този ван няма нищо общо с Volvo, освен емблемата. Дали китайците искат Волво, по-скоро трябва да се видят продажбите на XC90, S90...
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Инфо ( преди 1 месец )
    В тубата има директно сравнение между двата, който му е интересно. Реално волвото е орязано във всичко в сравнение с 009. Просто е предвидено за ЕС, и за там си е нормално. Zeekr отначало беше само за китайския пазар, и си е екстра отвсякъде. После решиха да го пласират извън Китай .Основно Zeekr и LiAuto държаха челните позиция в техния сегмент. От тази година и Huawei се намеси много сериозно в челото.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    като има тарикати ще има и балъци да плащат за сменена емблема на zeekr с такава на volvo
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 1 месец )
    Няма да стане така, и.пежо продава Опел, ама поне седалките са сертифицилани от немския институт по безопасност... хаха като давам 63 или 93 000 дали няма да прочета това-онова първо?!?
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не че можем да вярваме на каквато и да е информация от ***, но ако са прави, явно Джийли са си повярвали много че са китайския VW - единственият концерн, успешно приложил широкомащабно използване на универсална платформа в широк диапазон сегменти. Само че при VW промените са значителни - окачване, салон, инфотейнмънт, пътно поведение, и езшумяване и др.
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Че кога бадж инжинерингът е давал добри резултати?
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "с развитието на технологиите и на достъпа до информации клиентите лесно откриват модели с идентични характеристики, което прави опити за продажба на имидж, както в случая с Volvo, неуспешни." То да беше само при volvo, нямаше да има проблеми. Обаче проблемът засяга все повече европейски и японски автомобилни производители, които се опитват да продават имидж и смятат че могат да вземат чужд модел и просто да лепнат емблемата си върху него и да искат десетки хиляди над цената на оригинала.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Странно решение и двете да се предлагат на един и същ пазар - предполагам Волво е малко по-луксозна, но се сглабят в един и същ завод, а разликата в цената не е малка.