IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа e на кръстопът с EV, след като все повече държави намаляват субсидиите

Следващата година ще бъде решаваща за налагането на електромобилите на пазара

Електрическите превозни средства може да набират популярност в световен мащаб, но пътят към масовото им приемане си остава огромно предизвикателство. В Европа, където стимулите за ЕV в последно време бяха основен двигател на продажбите, няколко държави (и съответно големи пазари) планират да да намалят или преразгледат програмите си за субсидиране през 2025. И това е промяна, която може да попречи на растежа на ЕV на един от ключовите пазари в света.


електромобили


Най-значимите промени ще засегнат Франция. Като част от националния си бюджет за 2025 правителството намалява бюджета на своята програма за субсидиране на електромобили от 1,5 млрд евро на 1 млрд. В момента френските купувачи могат да получат между 4000 и 7000 евро субсидии за електромобили на цена под 47 500 евро. През следващата година помощта ще бъде намалена почти наполовина, като ще падне между 2000 и 4000 евро.

Франция също така оттегля иновативната си програма за лизинг на електромобили. Тази схема, която позволява на домакинствата с ниски доходи да наемат малък EV за 100 евро на месец или по-голям семеен електрически автомобил за 150 евро на месец, се оказа толкова популярна, че трябваше да бъде спряна само два месеца след това стартиране поради огромното търсене. През 2024 програмата получи 650 млн евро финансиране, но през следващата година бюджетът ще бъде намален до 300 млн евро.

Испания също прави промени в своята схема за стимулиране на EV, която има бюджет от 1,55 млрд евро. В момента купувачите получават до 7000 евро за електрически автомобили, 9000 евро за търговски електромобили и допълнителни субсидии за мотоциклети и скутери. От следващата година Испания ще въведе директни плащания за тези стимули, което означава, че клиентите вече няма да се сблъскват със закъснения до две години, за да получат достъп до своите субсидии.

Като цяло намаляването на стимулите за електромобили вече се усещат. Германия - един от най-големите пазари на EV в Европа, отчита рязък спад в продажбите, след като правителството намали субсидиите през декември 2023. Продажбите на EV в страната се сринаха с 69% през август в сравнение с предходната година, след спад от 37% през юли и 16% през юни.

Изследване на Rho Motion отбелязва, че електрическите превозни средства с батерии (BEV) все още са средно със 75% по-скъпи от техните аналози с двигател с вътрешно горене. Затова и субсидиите и данъчните стимули остават най-важните инструменти за стимулиране на приемането на електромобили и за превръщането им в достъпни за повече потребители. И заради намаляването на финансовата подкрепа индустрията вероятно ще се сблъска с много трудна задача - да запази сегашната инерция.


0 от 500
  • #64
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 63 ( преди 6 месеца )
    Ако си дал 200 000 лв, а с тяхна помощ пестиш или получаваш всяка година по 200 000 лв без да влагаш нито стотинка повече в продължение на 25 години, Какъв е тока след като си си върнал първите 200 000 лв. Можеш ли да го продаваш на каквато си цена пожелаеш без да си на загуба, включително ако го подаряваш? Ще ми кажеш ли друга централа която да произвежда по-евтина енергия и да няма разходи през годините? АЕЦ Козлодуй има над 1 милиард разходи годишно.Разпредели ги само тях в цената на тока
  • #63
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 63 ( преди 6 месеца )
    А какво става като се изплати инвестицията? Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #62
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тротинетка,безплатен ток няма.Набий си го в кухата глава най сетне.Безплатно е само слънцето и то не грее постоянно.Инвестирай в зелена боя и се боядисай,може да фотосинтезираш безплатно.Всичко останало, фотоволтаични панели, батерии, далекопроводи струва много пари и се калкулира в цената.
  • #61
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Егати мазалото стана от таблицата. Оригиналната е на Sep 27, 2024Lithium-Ion Batteries Keep Getting Cheaper
  • #60
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ето как вървят цените на батериите и накъде са се запътилиYearGlobal Avg. Cell Price ($ per kilowatt-hour)2014290201523020161802017140201812820191202020110202199202212920231032024 (ytd)78
  • #59
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Така си мислех ( преди 6 месеца )
    Когато заговорим с цифри, всички мечти и прогнози на антиелектриците се изпаряват. Когато заговорим с цифри, няма абсолютно никаква логика в света да не премине на ток. Ще е глупаво ако НЕ премине. Независимо дали говорим за икономика, политика, сигурност или екология, батериите в комбинация с възобновяеми източници са най-доброто решение. Вече напълно зряло решение, което не се нуждае от субсидии. Политиците и в частност бюрократите, просто не трябва да ПРЕЧАТ.
  • #58
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До лудория ( преди 6 месеца )
    Има и предвид, че цените на тази батерия и фотоволтаиците в Китай са поне два пъти по-ниски. Дали там ще пожелаят да внасят горива? От години ви говоря че ще дойде този ден и това вече е реалност. В момента в който се изравнят цените на автомобил с ДВГ и електромобилите, мача за ДВГ е свирен. Всичко ще зависи от това, колко бързо могат да се инсталират зарядни станции. А с тези батерии, това вече е лесно и изгодно и не зависи толкова от енергото и наличните мощности.
  • #57
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До лудория ( преди 6 месеца )
    Трябва ли да си експерт, за да предвидиш накъде ще върви цената на батериите в Китай? Обърна ли внимание на цената на батерията и фотоволтаиците в Европа, закупени на дребно от всеки който пожелае, които си връщат инвестицията още първата година, а следващите над 20 години произвеждат НАПЪЛНО БЕЗПЛАТЕН ТОК? Фирмите ги пазаруват на много по-ниски цени и не плащат ДДС. Тоест си връщат инвестицията за няколко месеца. Дали ще желаят да купуват бензин и дизел или друго гориво, за да се сбъдне прогно
  • #56
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 6 месеца )
    Дайте малко по-позитивно бе пичуи. Все пак това е сайт за коли, къде отидохте вие!!!!! Нека да си обсъждаме играчките и да не му мислим много за бъдещето, защото то все оше не съществува - не може да се притесняваме за нещо което не съществува. Няма как да знаем какво ни чака, затова да се радваме на деня и да продължаваме да си бъбрим и спорим за коли тук. Днес почивам и имам много време за коментиране ха ха ха. Хайде със здраве
  • #55
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 6 месеца )
    Ако имах поглед върху световния свят, щеше да ме виждаш по телевизията и в предизборните кампании? Защото който си мисли, че разбира света от малка извадка данни, ако не успее да се класира за лудница, има чудесна възможност за политик, експерт и всякаквито неща се появяват там...