IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford съкращава 14% от работните места в Европа

Причините са преходът към електромобилите и все по-голямата конкуренция

Ford обяви, че ще съкрати около 14% от работните места в Европа до края на 2027 година заради значителни загуби през последните години, породени от слабото търсене на електрически превозни средства, липсата на правителствена подкрепа за прехода към електрoмобили и все по-голямата конкуренция, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.


Ford


Американската компания е поредният автомобилен производител след Nissan, Stellantis и General Motors, който намалява разходите си, тъй като секторът се бори с нарастващата конкуренция от китайските автомобилостроители в Европа, намаляващото търсене в Китай и предизвикателствата на прехода към електромобили, които продължават да са твърде скъпи за повечето потребители.

Първоначално, Ford ще съкрати 4000 работни места в Германия и Великобритания. До края на 2027 година в Германия ще бъдат освободени 2900 души, за да се намалят разходите. По-голямата част от работните места, които ще бъдат съкратени, са в завода в Кьолн, където е и европейската централа на компанията.

Ford има завод в западния германски град от почти век. Фабриката беше трансформирана през последните години, за да произвежда електрически автомобили след инвестиция от 2 милиарда долара. В момента компанията има около 11 500 работни места в Кьолн, което означава, че всяко четвърто може да бъде съкратено там.


Ford


Мерките за свиване на разходите от големите компании се отразяват основно на Германия, която е водещата европейска икономика и най-голям производител на автомобили. Там Volkswagen заплашва да затвори заводи, да намали заплатите и да съкрати хиляди работници, за да подобри конкурентоспособността си. Задълбочаващата се политическа криза в страната също засилва несигурността у компаниите, борещи се с нарастващото търговско напрежение с Китай и изборната победа на Доналд Тръмп в САЩ.

До септември тази година продажбите на Ford в Европа се свиха със 17,9%, което далеч надхвърля спада от 6,1% в целия отрасъл. Компанията призова германското правителство да предостави повече инициативи и да осигури по-добра инфраструктура, за да подпомогне прехода към електрически автомобили.

Берлин спря субсидиите за електрически автомобили през декември миналата година. Продажбите им в страната през първите девет месеца на тази година са спаднали с 28,6%.

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До другия гост ( преди 4 седмици )
    Тези дни четох че китайците са открили нова голяма фотоволтаична централа 3000 мегавата която е построена за няколко месеца и струва 1,6 милиарда долара. В гьола на Белене сме инвестирали два пъти повече и колко ток е произведен? Тази централа ще произвежда по 6 терават часа годишно през следващите 25-30 години без нужда от никакви горива и зависимости. Дай пример за по-рентабилен източник на енергия? Ток се транспортира и разпределя много по-бързо лесно и евтино от въглища и петрол.
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    Китай внася доста ресурси, но и доста има - особено редкоземни. Китай инвестира във ВЕИ и фотоволтаици защото си ги произвежда, но също строи язовири и АЕЦ, а ние инвестираме във китайски. Изобщо да не споменаваме какво ще се случи Тръмп като дойде на власт - той не харесва зелени сделки. Всички които говорят за "безплатния" ток от ФЕИ и ВЕИ забравят колко пари се изляха в тях като дотации - да бяха построили АЕЦ вместо тях
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Малко селце ( преди 4 седмици )
    #15 "Отделно , само с ВЕИ, икономика не можеж да правиш. Да захраниш няколко села, да, но до там." Така е. Ако това малко селце се казва САЩ, а съседното селце е Европа. "Само " 37% от консумацията на Китай е от възобновяеми източници. А само тази година, Китай е инсталирал възобновяеми източници за захранване на 250 милиона домакинства - повече домакинства отколкото има в САЩ. Отделно от въглищата, които намаляват, намалява и вносът на петрол заради електромобилите. Европа къде е в картинката?
  • #17
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 15 ( преди 4 седмици )
    А относно суровините си в огромна грешка. Китай е най-големият вносител на почти всички суровини в световен мащаб. Внасят си дори въглищата и останалите изкопаеми горива. Внасят въглища, за да произвеждат фотоволтаици и батерии. Но колкото повече фотоволтаици и батерии произвеждат, толкова повече намалява зависимостта им от въглищата. Европа може да прави същото, но вместо въглища и нефт, да внася готовите фотоволтаици и батерии от Китай, за да развива останалата промишленост.
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 15 ( преди 4 седмици )
    Все още не осъзнавате, че китайската икономика е в разцвет, точно заради евтината възобновяема енергия. Но за разлика от Европа, китайците нямат скрупули да изграждат паралелно и въглищни централи. Инсталираната мощност от въглища расте с всяка изминала година, въпреки че с всяка изминала година делът на въглищата намалява, заедно с потреблението на въглища въпреки растящия брой въглищни централи. Там бизнесът и сигурността са на първо място, екологията е бонус.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    14 - гледаш доста едностранно на нещатата. Енергията е само едното измерение. Суровини няма в Европа, всичко е внос. Отделно , само с ВЕИ, икономика не можеж да правиш. Да захраниш няколко села, да, но до там.
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 4 седмици )
    Единствения вариант за евтина енергия е да си я произвеждаш сам. Ако европейските политици бяха умни, нямаше да налагат наказателни мита на китайските стоки, а щяха да се възползват, като "позволят" на Китай да субсидира европейската зелена сделка. Жестоко бъркате идеята на зелената сделка с нейното изпълнение. Какво лошо виждате в идеята Европа сама да си произвежда енергията от ВЕИ източници, а не от вносни изкопаеми горива? Но политиците използват зелената сделка за крадене на пари.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    и като паднат санкците какво се случва в европа спира войната ли или продължава до лисабон
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 4 седмици )
    Единственото решение Теслю митичен,е отмяна на зелената сделка и всички санкции срещу Русия,за да падне цената на газа и електроенергията ,за да може производителите да работят нормално. Електрокари и петролни автомобили да се произвеждат според търсенето на пазара.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Car guy ( преди 4 седмици )
    За заводите в Германия беше въпрос на време. Някой знае ли какво стана или се очаква да стане в румънския им завод?