IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов играч сваля наполовина цената за зареждане на електромобил в България

Еlectrocharge обещава 38 стотинки за киловатчас в мрежата си, която ще достигне 500 станции

Нов играч в сектора на зарядните станции за електромобили обещава да свали наполовина цената за зареждане. "Електрохолд ИПС", дъщерна компания на електроразпределителното дружество "Електрохолд", официално даде старт на мрежата си от станции, които започват работа при цена от 0.38 лева за киловатчас енергия. За сравнение при двата основни играча в този сектор в момента цените са значително по-високи: 0.69 лева за Fines Charging (на отделни станции - 0.79 лева) и 0.90 лева за Eldrive. В съседна Гърция Incharge взема по 0.40 евро за бавните си станции (22 кВт) и 0.52 евро за бързите (60 кВт).
  
  
Electrocharge, EVlink Schneider, зарядна станция
За момента Electrocharge ползва зарядни станции EVLink Pro Evo, производство на Schneider Electric
 
   
Услугата за зареждане на "Електрохолд" се нарича Electrocharge и засега има станции в 17 града, включително София, Варна и Плевен. Плановете са броят на станциите бързо да достигне 500. Клиентите могат сами да препоръчат подходящи локации за нови станции и компанията ще се съобразява с интереса, когато определя къде да изгражда нова инфраструктура.

„Чрез мрежата от зарядни станции ще предоставим достъп до екологично чиста енергия в непосредствена близост до хората. Вярваме, че така ще допринесем за по-добро качество на живот за всички“, казва Милен Христов, управител на Електрохолд ИПС. Ползването на Electrocharge става чрез едноименното приложение, като компаниято обещава да предложи и разнообразни пакети и абонаментни планове според индивидуалните нужди на клиентите си.
  
   

 

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    както писах преди няколко дни в съседство се строи сграда питам за гараж и трифазен ток ко речи същото е положението със зарядните в резово и всички селца и паланки в милата ни майковина всичко което е встрани от трафика не се надявайте да има втора октомврийска революция и както пееше васко кръпката комунизма си отива така че чичко ленин с електрификация плюс съветска власт си остава миналото хилядолетие
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 2 часа )
    Към момента 69 стотинки не е скъпа цена и е нещо средно между интересите на шофьорите и интересите на тези които изграждат зарядните станции. Според собственика на финес, зарядните инстанции са натоварени само с 10% от възможностите. Когато има повече електромобили и ги натоварят на 20%, спокойно могат да намалят надценката двойно, като си запазят печалбите. Тоест колкото повече стават електромобилите, толкова по-ниска ще е цената за зареждане
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 18 ( преди 2 часа )
    Или пък ти нещо не си разбрал статията. Не че проблемът е в тебе, а в този който я е писал и сравнява кон с кокошка. На практика В статията пише че на пазара са пуснали кокошки които са два пъти по-евтини от конете. Еврохолд щял да инсталира х 500 броя 22 киловата станции по 1000 лв, на които зареждането щяло да е на 38 стотинки, което е било много по-изгодно от зареждането на 300kW зарядна станция която струва 160 000 лв и продава на 69 стотинки. Виждаш ли нещо странно? За мен е нормално.
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    Учудващо много хора очевидно не схващат смисъла на коментар #1 за КЗК, та да ви го обЯсня простичко. Има две хипотези за цените в статията и разликите между тях: или Електрохолд ще продават под себестойност, за да са наполовина по-евтини, или сегашните доставчици са в картел, за да подържат всички те 2 пъти по-високи цени от реалните. Няма как хем всички доставчици да са в конглокенция на общ пазар, хем Електрохолд да са толкова по-ефективни откъм разходи, че да са наполовина по-евтини.
  • #17
    3 rate up comment 5 rate down comment
    СМОГ ( преди 7 часа )
    Страхотна новина! В България вече има близо 20 оператора на зарядни мрежи (най-развитата инфраструктура на глава от населението в Европа). А сега след като 2 от трите национални ЕРП-та влязоха в играта с летящ старт: EVN със EVN2GO и Електрохолд с Electrocharge, OMV-та, Шелове, Петроли - всичко е чао! Бъдещи крайпътни WС-та с пясъчници за децата..
  • #16
    4 rate up comment 3 rate down comment
    СМОГ ( преди 7 часа )
    #15 в момента се занимава с бракуваните немски параходи с кюнци и избушени гърнета кой и защо ги пуска да минават ГТП без катализатор И дпф, след като частици черен въглерод се откриват вече дори в плацентата на родилките. Нафталиновите кадежи и димляци не се отличават от действието на бойните газове и са необходими спешни мерки по елиминирането им.
  • #15
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 17 часа )
    Гигачаджър е задача направо за главният проглокор, фирма врътка битов ток с огромни печалби но в шибанистан всичко е възможно!
  • #14
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До 12 ( преди 19 часа )
    Ето точно такива проблеми решава еврохолд, чийто бизнес е производство, съхранение, продажба и разпределения на електрическа енергия. Колкото повече зарядни, толкова повече върви основния бизнес.
  • #13
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 19 часа )
    Също така ще е много по-полезно да има бавна зарядна станция на всеки паркинг където паркират голям брой служители, докато са на работа. Така автомобила ще може да се зарежда от сутринта до обеднат почивка или от обедната почивка до края на работния ден. Няма да се налага да слизаш да местиш автомобила, когато се зареди, ако станцията е бърза и го зарежда за няколко минути. По този начин една такава зарядна станция ще може да обслужва 10 електромобила на ден зареждащи за цяла седмица пробег.
  • #12
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 7 ( преди 20 часа )
    Да, ако имаш късмета, да живееш в къща с гараж. Малко ми е трудно, да я зареждам от 4-тия етаж. В чужбина дори го збараниха - да провесиш жица, особено от външната страна на блока. В Задния не дават, да си вкараш колата, пркингът е отпред. Общината сложи 4 зарядни ... на 70 ел. коли. Засега на работа, ама и там се плаща, макар и по евтино. През ваканциите, спасението е на мола! Приятелката все иска "да зарежда колата". Така че, има и "неизвънредни" ситуации.