„Липсата на опции за бързо зареждане е основна пречка за потенциалните купувачи на електрически превозни средства“, твърди Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), която се описва като „глас на автомобилната индустрия“ и включва популярни имена като BMW, Renault, Rolls-Royce и Volvo сред нейните основатели.
Шофьорите обикновено не само трябва да се бавят, за да заредят електрическа кола, но могат да изпаднат в неприятна ситуация, при която след редене на опашка и чакане на ред да попаднат на станция с променлив ток (AC), а не с DC (променлив ток). Именно вторият вариант е необходим за бързо зареждане на батерия.
„Ако искаме да убедим европейците да преминат към електрически превозни средства, зареждането трябва да е толкова лесно, колкото е зареждането с гориво днес“, коментира Сигрид де Врис, генерален директор на асоциацията.
Производителите вярват, че преодоляването на така наречената „безпокойство за пробег“ – страхът, че батерията на електрическата кола ще се изтощи, преди да може да бъде презаредена, е от ключово значение за убеждаването на водачите да се откажат от бензиновите и дизеловите коли.
„Хората се нуждаят от лесен достъп до зарядни устройства в ежедневната си среда и тези точки за зареждане трябва да бъдат бързи и лесни за използване, без да се налага да чакат на дълги опашки“, добави де Врис.
„Гъстата мрежа от обществени DC бързи зарядни устройства е от решаващо значение за улесняване на пътуването на дълги разстояния и смекчаване на безпокойството за обхват“, според ACEA, която наскоро предупреди, че ЕС ще се нуждае от осемкратно разширяване на точките за зареждане до края на десетилетието, ако трябва да се случи „масовото приемане“ на електрически автомобили.
Електрическите автомобили обикновено са по-скъпи от другите превозни средства, въпреки че през последните години комбинация от по-широк инфлационен натиск, включително за горивата, заедно с свързаните с околната среда данъци, повишиха текущите разходи за бензинови и дизелови автомобили.