IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първата водородна зарядна станция в България вече работи

Съоръжението е пригодено за леки, лекотоварни и товарни автомобили, като позволява зареждане за минути

България вече може да се похвали със своята първа водородна зарядна станция, която е част от комплекса на Българска академия на науките (БАН), известен като Полева лаборатория „Интегрирани енергийни системи“ – част от проекта на Центъра за компетентност „Хитмобил“.
 
 
водородна зарядна станция
 
 
Въпросната лаборатория ще осъществява изследвания в прединдустриален мащаб върху производството на енергия от възобновяеми източници, нейното съхраняване чрез различни батерийни и водородни системи, както и отдаването ѝ за зарядни станции за електромобили и за електропреносната мрежа.

Водородната зарядна станция и бързата зарядна станция за батерийни електромобили ще позволят разгръщането на изследователска програма за експериментални научни наблюдения върху техническите параметри на зареждане на превозните средства и тяхното влияние върху енергийната мрежа, производствените и балансиращи мощности, изтъкват от ИЕЕС-БАН, водеща организация в проекта.

По този начин ЦК „Хитмобил“ поставя началото на инфраструктурата за зареждане на водородни транспортни средства в България. Производството на водород се осъществява с електролизьор, с капацитет 8 килограма на денонощие. Произведеният на място водород постъпва директно във водородната зарядна станция, където се компресира до необходимото налягане за осъществяване на зареждането.

Станцията разполага с два изхода за зареждане – при налягане 350 бара и 700 бара. Двете стандартни налягания покриват възможностите за зареждане на леки, лекотоварни и товарни автомобили, а използването на буферни съдове с високо налягане позволява зареждането на транспортните средства да се извършва в рамките на минути. При по-голяма консумация водородната зарядна станция има възможност да използва водород от бутилкови групи, произведен и от други източници.

Водородната зарядна станция, разработена и изградена от австрийската фирма EDC-Anlagentechnik, е сертифицирана като преместваемо съоръжение. Това дава принципна възможност за използването ѝ за демонстрационни цели и на други площадки извън основната ѝ локация в рамките на Полевата лаборатория в София.


0 от 500
  • #16
    7 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Гостенино пак живееш в някаква друга ера и друга реалност. В нашата реалност преди няколко месеца toyota си призна, че водородният им автомобил е пълен провал и е било грешка. Ама кои ли са пък тези шефовете на toyota да разбират повече от тебе!
  • #15
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,вчера пред дилъра на Тойота имаше два автовоза с нови Тойоти.Всичките хибридни.
  • #14
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Водорода нямал бъдеще, казва нашия спейшълист теслю.Ето появи се първата,скоро ще има и други.
  • #13
    8 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Пръц, хибридите никога не са имали бъдеще дори според Тойота. Те винаги са били представяни като междинно звено между ДВГ и бъдещата технология, която според Тойота беше водородът, но вече дори те се отказаха от водорода. Вече и според Тойота бъдещето принадлежи на батериите. Не на Хибридите. И те ли повярваха на мантрите на лъжлив Илон? Ти ако не вярваш нито на него нито на Тойота, на кого вярваш? Какво ще е бъдещето, ако не електрическо?
  • #12
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    Не знам кога Тойота са обещавали милион водородни автомобила годишно, но оттогава със сигурност са продали към 10-тина милиона хибрида, пак от тия дето "никога не са имали бъдеще", а се обзалагам че за в бъдеще ще продадат още поне три пъти по толкова. Но ти като "технически грамотен" вярвай на мантрите на Лъжлив Илон, ха-ха-ха!
  • #11
    9 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    електромобилите са малка пазарна ниша и МОДАТА им скоро ще отмине.
  • #10
    7 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Не, пръцльо, тази новина от тази седмица просто доказва твърдението ми от преди много години "Хибридите и водородът никога не са имали бъдеще. В тях вярват само технически неграмотни хора." Това са мои твърдения от времената когато toyota обещаваше да продава по 1 милион водородни автомобила годишна през 2020 година, а всички автомобилни производители ни увещаваха, че електромобилите са малка пазарна ниша и мога да те им скоро ще отмине. Сега същото ще последва и хибридите.
  • #9
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    И ти избра изкривения от субсидии китайски пазар за да заключиш че "Хибридите и водородът никога не са имали бъдеще". Ха-ха-ха! Истински титан на критичната мисъл!
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    От Ройтерс. Нарастващата популярност на PHEV и EREV от китайски фирми, които доминираха в топ 10 на най-продаваните EREV или PHEV модели, не само засегнаха продажбите на бензинови автомобили, но и на бензинови хибридни превозни средства (HEV), сегмент, в който Toyota въведе пионер с Prius в края 1990 г.Продажбите на HEV в Китай, където Toyota все още доминира с четири най-продавани модела, се сринаха с 15%, докато продажбите на бензинови автомобили спаднаха с 11%, което подчертава потенциалн ...
  • #7
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    Бустерчо, каква информация би трябва да даде сравнението на един производител, бил той и най-големия с цялата субсидирана до безумие китайска автоиндустрия? На мен ми говори единствено че аргументите ти издишат. Продажбите на хибриди били падали, ама броиш плъгин хибридите към "автомобили които се зареждат в контакта". По-голяма логическа диария не можа ли да сътвориш?