IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis също вече залага на водорода

Карлос Тавареш: Правителствата ще трябва да субсидират водородните ванове с по 30-40 хиляди евро, за да се развие секторът

Гигантът Stellantis работи усилено по разработването на двигатели с водородно задвижване, обяви главният изпълнителен директор на групата Карлос Тавареш. Той откри официално първата европейска фабрика за водородни горивни клетки във Франция, построена от Symbia - съвместно предприятие между Stellantis, Forvia и Michelin. Тавареш още веднъж упрекна политиците и законодателите, че налагат на индустрията определени решения за понижаване на емисиите, но добави, че сега "догматичният подход" на ЕС се сблъсква с реалността.
 
 
Stellantis
  

   
"Започва реалното съревнование между горивни клетки, електромобили с батерии, водородни двигатели с вътрешно горене и дори синтетични горива", обяви Тавареш. "През следващите няколко години ще видим кое е най-доброто решение за хората".

Групата, родена от сливането на Peugeot-Citroen с Fiat-Chrysler, залага и на горивните клетки, и на по-простите ДВГ, пригодени да горят водород. Второто решение е смятано за особено подходящо за лекотоварния и товарния сегмент. При него се изразходва повече гориво, отколкото при водородните горивни клетки, а освен това има и известни вредни емисии от горенето, но те могат да се неутрализират със същата AdBlue система, която сега се ползва за дизеловите двигатели. Най-съществената разлика е, че втората технология е доста по-евтина. В момента вановете на Stellantis с горивни клетки струват към 100,000 евро - което според Тамареш значи, че правителствата ще трябва да предлагат субсидии от по 30-40 хиляди евро, за да стимулират развитието на сектора и понижаването на цените.

Фабриката за горивни клетки на Symbia, наречена SymphonHy, е разположена в Сан-Фон в Източна Франция, и ще произвежда 50 000 модула с горивни клетки годишно, които ще бъдат доставяни на търговските превозни средства на групата Stellantis.

SymphonHy е част от HyMotive, стратегически проект на стойност 1 млрд. евро, подкрепен от Европейския съюз и френското правителство по програмата IPCEI. Комплексът заема площ от 26 хил. кв. метра (които ще станат 40 хил. до 2026 г.) и на територията му се намира главния щаб на Symbia, център за технологични иновации - Hydrogen Academy, и производственото съоръжение.

Първоначалният производствен капацитет е 16 хил. клетки, като се очаква да достигне пълния си планиран мащаб до 2026. В SymphonHy работят хиляда души, включително сто инженери, посветени на иновациите на водородната технология и горивните клетки. Групата вече предлага водородни версии на лекотоварните автомобили Peugeot e-Expert, Citroën e-Jumpy и Opel Vivaro-e и ще разшири гамата си през следващите месеци с по-големи микробуси, с пробег до 500 км и по-кратко време за зареждане.

Впоследствие водородната технология ще бъде въведена и при пикапите на марката Ram. Всички тези превозни средства ще разполагат с горивни клетки, произведени от Symbio в новата гигафабрика. „Водородът ще помогне да постигнем амбициозната цел за нулеви емисии на въглероден диоксид до 2038 г., изпреварвайки конкуренцията в нашия ангажимент за борба с изменението на климата“, заключава Таварес.
 
 

0 от 500
  • #44
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до РУК ( преди 2 месеца )
    Не, той не е толкова важен. Но съвкупността от такива като него и мен е като пръчка в спиците на любимите ти московски господари. Те винаги са мразели мислеща и независима България и винаги са се опитвали да я унищожат, плащайки на такива като теб да разпространяват дезинформация.
  • #43
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    До 41.Колега,3% е средногодишното производство на ток от ФЕЦ.През зимата производството от ФЕЦ е около 1%.
  • #42
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Производство на ФЕЦ в % по часове за 6 декември.В 7 ч-0%,8ч-0,8%,9ч-2,52%, 10ч-3,82%, 11ч-5,23%,12ч-4,52%,13ч-4,35,14ч-3,18%, 15ч-1,9%,16ч-0,93%,17ч-0%,18ч-0%,19ч-0%, 20ч-0%,21ч-0%,22ч-0%,23ч-0%,24ч-0%,1ч-0%, 2ч-0%,3ч-0%,4ч-0%,5ч-0%,6ч-0%.
  • #41
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    Бустерчо, ти си патологичен случай бе.. Поватарям, от коментар 29: "3% е дела на фотоволтаиците както в производството, така и в потреблението за 2022" Пояснявам: фотоволтаици са генерирали сумарно 1.5 ТВтч от 51 ТВтч производство за цялата 2022. Данните са от electricitymaps com. Потреблението ако е 38 ТВтч, то от тях фотоволтаични са пак 3%, т.е. 1.1 ТВтч. С кое от тия числа не си съгласен? Твоите моментни стойности са абсолютно ирелевантни, както и внушенията базирани на тях.
  • #40
    2 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    И ще помоля който плаща за заяждане, мисля, че аз съм в ТОП 3 в заяждането с митичния ***, а нищо не съм получил! Абе ***, ти верно ли се мислиш за толкова важен, че вярваш, че някой на някой ще плаща та да те трови тук! Ти си способен да провокираш и Папата да ти отвърне със заяждане бе! Още ли не разбираш колко си досаден и дразнещ!!!
  • #39
    2 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    А това, че други тук са възприели и използват това изключително точно определение за тен - ***, не значи, че някой пише от много никове! Разбира се, ти съдиш по себе си и си мислиш, че и други са толкова изпаткали да пишат с различни никове и сами да водят диалог със себе си и да влизат през VPN, телефони и таблети, сами да си бият по 8-10 харесвания. Но ще те разочаровам! Хората на които си досаден наистина са много!И никой не би ти отделил толкова време че да ползва хиляди никове и VPNи
  • #38
    1 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Митичен, от месеци те наричам ***! Чак вчера ли я научи тази дума?! Доказа, че изключително бавно възприемаш прочетеното! Месеци минават да опознаеш и асимилираш една дума, а какво остава за сложно изречение и кратък текст! Поне се усети,че след месеци разяснения така и не схвана за какво ти дадох примера за e-fuel и субсидиите за електрички,ама поне спря да лъжеш какво съм бил казал!
  • #37
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    До РУК.Изпатканяка е консултант на Тесла в България.Не очаквай да каже нещо добро за технология,различна от електрофилската.
  • #36
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 2 месеца )
    *** - дума която научих вчера но за сметка на това вече е употребена от трети или четвърти Ник! Браво гостенино напредваш! По тази дума ли ти търсят постовете за които да ти плащат за заяждания?
  • #35
    3 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Аз не мога да разбера, на Карлос Тавареш къде му е акъла да не влезе да прочете на митичния *** съветите за водорода, а са тръгнали да си харчат парите на вятъра! Митичния *** още преди да се роди е казал, че водорода не става! Къде се бутате не мога да разбера!