IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

MAN разработи водороден двигател, базиран на дизелов мотор

Агрегатът H4576 е предназначен за превозни средства с повишена проходимост

MAN Engines представи най-новия си водороден двигател - H4576, който е подходящ и за монтиране на различна автомобилна техника с повишена проходимост. Този нов продукт беше показан на изложението Agritechnica 2023, което се проведе наскоро в Хановер. А на изложението Interalpin 2023, усъвършенстваният задвижващ агрегат беше демонстриран заедно с верижната машина Kassbohrer PistenBully 800.


MAN engine


Двигателят H4576 е базиран на дизеловия двигател D3876. Около 80% от компонентите са унифицирани с него: картер, колянов вал, биели, система за охлаждане и смазване, включително помпи и филтри. 

Една от основните промени е увеличаването на диаметъра на цилиндрите от 138 на 145 мм при запазване на предишния ход от 176 мм. В резултат на това работният обем се повишава от 15.3 на 16.8 литра. Това се дължи на по-ниския специфичен капацитет на водорода. Новият агрегат обаче развива 500 к.с., което е еквивалентно на 12.4-литровия дизелов двигател D2676.


MAN engine


Двигателят H4576 получава нови линии и водородни инжектори с ниско налягане (40 бара), както и нови бутала, система за управление и различен турбокомпресор, подобрявайки динамиката и икономията на гориво. Системата за пречистване на отработените газове, която минимизира емисиите на азотен оксид (NOx), също е усъвършенствана. В резултат на това водородният задвижващ агрегат отговаря на стандартите EC Stage V и стандартите за превозни средства с нулеви емисии (ZEV).

Трябва да се отбележи, че през 1996 г. водородният градски автобус MAN SL 202 с модифициран двигател беше показан на изложението за търговски превозни средства в Хановер. Между другото, новият захранващ агрегат H4576 е проектиран като двугоривен, така че може да работи не само на водород, но и на дизелово гориво, както и на биодизел HVO.


0 от 500
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Шваба, пак преписваш собствените си качества на останалите. За разлика от тебе (вас), аз рядко ви казвам че грешите, защото съм си оставил чашата на половина празна и съм готов да поема нови знания. Вие сте сигурниче всичко което трябва да научите в живота сте го научили още в училище и не търсите нови знания. Вие си знаете всичко. Обикновено питам - източник за"Бензинът също гори на по-висока температура от дизела, но емисиите на азотни окиси от бензинови автомобили са хиляди пъти по-ниски. "
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    До три. Не съм твърдял че този двигател е по-лош от дизеловия. Дори напротив. Но както многократно съм заявявал, водородът е работещо техническо решение. Работещо екологично решение. Провалът му идва защото не е икономически издържано решение. Винаги ще е по-евтино, по екологично и технически по издържано за транспорта, електрическата енергия за производство на водород да се съхрани в батерия, отколкото във водород,. Водородът има доста по-екологични приложения. производство на стомана, цимент
  • #4
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Хех, Тесльо, нагледен пример си за ефекта на Дънинг-Крюгер! Бензинът също гори на по-висока температура от дизела, но емисиите на азотни окиси от бензинови автомобили са хиляди пъти по-ниски. Просто защото могат да ползват по-ефективни тройни катализатори.
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    MythBuster, това е двузначно, което пишеш. Всъщност, ако почетеш, ще разбереш, че при изгаряне на водорода като гориво във ДВГ като този в статията, пише че в този случай има NOx поради процеса на изгаряне при висока температура. В същото време, ако се ползва водород за генериране на ток във водородна клетка, процеса е различен и НЕ се отделя NOx, а само вода и топлина. Но... пък с горния двигател се дава шанс да зареждаш три горива с един двигател. PLAID, това се отнася за тези зад дизела...
  • #2
    2 rate up comment 3 rate down comment
    PLAID ( преди 3 месеца )
    Дизела е сгур и отрова. Ако сте си избушили ЕГР-а, ДПФ-а, катализатора (дизела има и 2-те) и нямате SCR (Adblue) система, по добре карайте на плътно затворени прозорци, щото твърдите частици не се пречистват в дих. с-***, а навлизат директно в кръвта.
  • #1
    12 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    "Системата за пречистване на отработените газове, която минимизира емисиите на азотен оксид (NOx), също е усъвършенствана." Тази статия разби още един мит на ВЯРВАЩИТЕ. Митът, че при изгаряне на водород се отделят само водни пари. На практика обаче, водородните ДВГ от делят повече азотни окиси, отколкото дизелов ДВГ, защото водородът изгаря при много по-висока температура и азота във въздуха се окислява повече.