MAN Engines представи най-новия си водороден двигател - H4576, който е подходящ и за монтиране на различна автомобилна техника с повишена проходимост. Този нов продукт беше показан на изложението Agritechnica 2023, което се проведе наскоро в Хановер. А на изложението Interalpin 2023, усъвършенстваният задвижващ агрегат беше демонстриран заедно с верижната машина Kassbohrer PistenBully 800.
Двигателят H4576 е базиран на дизеловия двигател D3876. Около 80% от компонентите са унифицирани с него: картер, колянов вал, биели, система за охлаждане и смазване, включително помпи и филтри.
Една от основните промени е увеличаването на диаметъра на цилиндрите от 138 на 145 мм при запазване на предишния ход от 176 мм. В резултат на това работният обем се повишава от 15.3 на 16.8 литра. Това се дължи на по-ниския специфичен капацитет на водорода. Новият агрегат обаче развива 500 к.с., което е еквивалентно на 12.4-литровия дизелов двигател D2676.
Двигателят H4576 получава нови линии и водородни инжектори с ниско налягане (40 бара), както и нови бутала, система за управление и различен турбокомпресор, подобрявайки динамиката и икономията на гориво. Системата за пречистване на отработените газове, която минимизира емисиите на азотен оксид (NOx), също е усъвършенствана. В резултат на това водородният задвижващ агрегат отговаря на стандартите EC Stage V и стандартите за превозни средства с нулеви емисии (ZEV).
Трябва да се отбележи, че през 1996 г. водородният градски автобус MAN SL 202 с модифициран двигател беше показан на изложението за търговски превозни средства в Хановер. Между другото, новият захранващ агрегат H4576 е проектиран като двугоривен, така че може да работи не само на водород, но и на дизелово гориво, както и на биодизел HVO.