Четвъртото поколение Renault Master пристига в Европа с изцяло нов външен вид, който е сериозно оптимизиран за подобряване на аеродинамиката с 20 процента.
Френската марка рекламира "aerovan" дизайн за своя нов пълноразмерен ван, който обаче е твърде голям, за да бъде тестван в аеродинамичния тунел. Вместо това, прототипи, изградени в 83-процентов мащаб, са използвани за усъвършенстване на аеродинамичните показатели и и постигане на драстично по-ниски емисии на CO2.
През 2023 г. Renault все още вярва в уместността на дизеловите двигатели в търговския сегмент. Марката ще продава обновения Master с четири dCi агрегата, генериращи 105, 130, 150 и 170 конски сили. Това са новоразработени двигатели, които консумират по-малко гориво и могат да работят с ръчна скоростна кутия или нова деветстепенна автоматична трансмисия.
Тези, които търсят по-екологично решение, могат да изберат електрически Master с мощност 129 или 141 конски сили. И в двата случая двигателите имат максимален въртящ момент от 300 Нм.
По-малкият от двата двигателя е комбиниран с 40 kWh батерия и има WLTP пробег от 180 километра. По-мощният електрически вариант черпи енергия от по-голям акумулаторен пакет от 87 kWh, достатъчен за 410 километра пробег.
Друг вариант с нулеви емисии ще бъде под формата на Master със задвижване от водородни горивни клетки, планиран да бъде пуснат в продажба по-късно в жизнения цикъл на модела. Renault казва, че са проектирало големия ван с 20 системи за подпомагане на водача, двупосочно зареждане и 20 конфигурации каросерия/междуосие.