IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първата водородна зарядна станция в България вече работи

Съоръжението е пригодено за леки, лекотоварни и товарни автомобили, като позволява зареждане за минути

България вече може да се похвали със своята първа водородна зарядна станция, която е част от комплекса на Българска академия на науките (БАН), известен като Полева лаборатория „Интегрирани енергийни системи“ – част от проекта на Центъра за компетентност „Хитмобил“.
 
 
водородна зарядна станция
 
 
Въпросната лаборатория ще осъществява изследвания в прединдустриален мащаб върху производството на енергия от възобновяеми източници, нейното съхраняване чрез различни батерийни и водородни системи, както и отдаването ѝ за зарядни станции за електромобили и за електропреносната мрежа.

Водородната зарядна станция и бързата зарядна станция за батерийни електромобили ще позволят разгръщането на изследователска програма за експериментални научни наблюдения върху техническите параметри на зареждане на превозните средства и тяхното влияние върху енергийната мрежа, производствените и балансиращи мощности, изтъкват от ИЕЕС-БАН, водеща организация в проекта.

По този начин ЦК „Хитмобил“ поставя началото на инфраструктурата за зареждане на водородни транспортни средства в България. Производството на водород се осъществява с електролизьор, с капацитет 8 килограма на денонощие. Произведеният на място водород постъпва директно във водородната зарядна станция, където се компресира до необходимото налягане за осъществяване на зареждането.

Станцията разполага с два изхода за зареждане – при налягане 350 бара и 700 бара. Двете стандартни налягания покриват възможностите за зареждане на леки, лекотоварни и товарни автомобили, а използването на буферни съдове с високо налягане позволява зареждането на транспортните средства да се извършва в рамките на минути. При по-голяма консумация водородната зарядна станция има възможност да използва водород от бутилкови групи, произведен и от други източници.

Водородната зарядна станция, разработена и изградена от австрийската фирма EDC-Anlagentechnik, е сертифицирана като преместваемо съоръжение. Това дава принципна възможност за използването ѝ за демонстрационни цели и на други площадки извън основната ѝ локация в рамките на Полевата лаборатория в София.


0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Пръцльо, прекалено много вярвате на toyota И прекалено много мразите Тесла. Не всичко в този свят се върти покрай вашата тераса, откъдето гледате когато правите статистика за света, нито пък се върти около toyota или Tesla. Само за ноември месец в Китай са продадени над 1 милион автомобила които се зареждат в контакта. Toyota дали е продала толкова автомобили въобще за ноември месец без значение от задвижването? Продажбите на електромобили се качват а на Хибридите падат. Факт!
  • #5
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 7 месеца )
    До 4: Бустерчо, със сигурност знаем че можеш да лъжеш себе си за много дълго време. Апропо, тази година Тойота ще продаде почти 2 пъти повече хибриди отколкото Тесла електромобили, при това с по-голяма печалба и без субсидии, пък ти си повтаряй че хибридите нямали бъдеще, едва ли им пречиш особенно.
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    До 3. Както винаги съм казвал "Хибридите и водородът никога не са имали бъдеще. В тях вярват само технически неграмотни хора." ...Както е казал Ейбрахам Линкълн "Можеш да лъжеш целия народ за известно време. Можеш да лъжеш част от народа през цялото време. Но не можеш да лъжеш целия народ през цялото време.
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Важното е да се изхарчат едни държавни пари. Чужди пари много лесно се харчат.
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Също така се забравили да кажат колко милиона струва тази зарядна станция, която произвежда 8 кг водород за денонощие? При разход около 800 гр на 100 км и то по технически характеристики, а не реални, то тази зарядна станция може да произведе водород за 1000 км на денонощие. Тоест на теория автомобилът се зарежда за 5 минути, но на практика ако си трети автомобил трябва да чакаш 12 часа и 10 минути. 10 минути да заредят двамата преди тебе и още 12 часа за да се произведе водорода за да заредиш
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Какви експерименти ще правят като няма един водороден автомобил на 1 000 км наоколо? И няма как да има, след като най-близката водородна станция е във Виена, А няма водороден автомобил който да може да измине 1000 км с едно зареждане.