IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов Дизелгейт удря до 6 милиона коли във Великобритания 

На собствениците на автомобилите се полага компенсация, въпросът е дали това ще стигне и до ЕС

Хиляди коли само на Острова са изправени пред изтегляне заради нови обвинения като продължение на скандала Dieselgate. Става въпрос за 20 различни марки на прицел. Новината е на The Times, в чиито източници не бива да се съмняваме.
 
 
Dieselgate
  
            
Мащабно правителствено разследване в Лондон на скандала разкрива около 47 различни модела от 20 марки на 11 производителя като по-замърсяващи, отколкото се смята. В доклада на The Times се казва, че редица коли имат инсталирани така наречените "измамни устройства".

Скандалът с дизеловите емисии или Dieselgate гръмна през 2015, когато VW Group беше принудена да признае, че е манипулирала данните от тестовете, използвайки въпросните устройства. Тоест, прикривано е колко вредни за околната среда са някои от техните дизелови коли. Бурята тогава засегна около 11 милиона автомобила в световен мащаб.

Пак тогава еко групата ClientEarth подаде правна жалба до британските министри, за да разкрие колко коли на други производители може да имат подобни устройства във Великобритания. Нови доказателства сега разкриват, че само по пътищата на Обединеното кралство може да има между два и шест милиона коли с въпросните устройства. Няма съмнение, едва ли са ограничени само оттам Ламанша. 
 
 
Дизелгейт
  
      
Разследване от Министерството на транспорта, което започна тази година при бившия премиер Риши Сунак, е в първата си фаза. То се фокусира върху VW, но ClientEarth призова за действия спрямо други производители. По-конкретно, разследват се измервателни уреди в дизелови автомобили, регистрирани от септември 2009 г. до края на 2019 г. Докато разследването разглежда 47 различни модела, изчисленията показват, че само в Обединеното кралство може да има поне 200 модела с устройствата.

Ако всичко бъде доказано, шофьорите в Обединеното кралство могат да получат обезщетение. Това беше решение на Европейския съд миналата година, като всички произтичащи изземвания ще бъдат компенсирани от производителите. Така през 2022 г. VW плати 193 милиона лири на над 90 000 британски шофьори след скандала от 2015 г.

Емили Кеърси, адвокат в ClientEarth, каза: „Излишните емисии от превозните средства допринасят за замърсяването на въздуха , което знаем, че е най-голямата заплаха за общественото здраве в Обединеното кралство. Това е невидим убиец, който съкращава живота на хората и намалява качеството им на живот".

Ник Молдън от Emissions Analytics, водеща независима компания за тестване на емисиите, разкри пред The ​​Times: неговата фирма е тествала 700 дизелови превозни средства от 30 марки между 2011 г. и началото на скандала Dieselgate. Установено е, че всеки от тях има повишени емисии на замърсяване.
Той каза: „Всеки производител е потенциално замесен. Устройствата обикновено позволяват отчитането на по-добър разход на гориво, задвижваща мощност , удобство и надеждност. Ако производителите бъдат принудени да ги премахнат, може да се наложи да компенсират собствениците“.

Как работи схемата?

Измамните устройства могат да бъдат хардуер, софтуер или част, която деактивира или пречи на контрола на емисиите на автомобила. Те лъжат показанията и дори могат да открият кога колата е в процес на тестване. В този случай устройството ще коригира изходните емисии, така че да съответства на нормите. Софтуерът, използван от Volkswagen, например, можеше да усети кога колата е в процес на тестови сценарии, като следи скоростта, работата на двигателя, налягането и позицията на волана. Тогава поставя автомобила в безопасен режим, който намалява мощността и производителността на мотора. В доклад на The Times говорител на DfT каза: „Устройствата са незаконни, подвеждащи водачите и могат да имат отрицателно въздействие върху здравето на хората.
 
 

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    То и в трансформатори не се препоръчва да живееш, така че избери си отровата.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    СМОГ ( преди 1 месец )
    "Изследването е установило, че изгорелите газове унищожават не само белите дробове, но и човешкия интелект" - Аутомедия 03.02.2023. Обгазения мозък с кюмбе в гараж да го затвориш, до последно ще ти вика: Нее дизела уе братлее, просто нещо на очите ми залюте!.. Просто трябва да си отмине опушеното поколение. При него са така нещата: л.нa от гърнето - л.нa от устата.
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 1 месец )
    Мите, а само религиозните вярващи не подлагат нещо на съмнение. Преди 60-70 години са обяснявали за азбеста и ДДТ колко хубави и общоприложими материали са. Ти обаче понеже не си ВЯРВАЩ изобщо не може да допуснеш, че това може да се случи и с електромобилите. Да те у инфромирания, цифров, фактологичнен математик.
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Който плаща,той поръчва музиката.Какъв доклад искате, дизелгейт или електрогейт?
  • #7
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А електрогейт кога?
  • #6
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Коко ( преди 1 месец )
    Новината е на The Times, в чиито източници не бива да се съмняваме.Хайде стига с внушения, ние ще изберем на кого да вярваме
  • #5
    6 rate up comment 11 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    На предчувствия разчитат хора, които нямат знания и информация. Няма нищо в акумулаторната електрическа технология, което може да доведе до здравни или екологични последствия, поне в дългосрочен план. Използваните в тях материали позволяват почти 100% рециклиране и то по чист начин. За добива вече има изобретени чисти похвати (които все още не се прилагат навсякъде, но се увеличавт), а влагането на ценни и замърсяващи тежки метали намалява всяка година.
  • #4
    19 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тези не са видели при нас какъв "дизелгейт" има. Почти няма дизел, който да не пуши и смърди и разбира се, минават ГТП без проблем, за разлика от бензин на газ, от който искат по- добри от заводските данни
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Тази работа с дизелгейт ми се вижда ***. Устройство засича, че е в тест и колата има по-малко емисии, това означава, че колата може да покрие нормата. Защо изобщо излизат извън нормата - според мен е само заради мощност. Защо не са направили нещо като бууст режим при доускоряване, когато всъщност е единствения случай в който се нуждаеш от много мощност и само тогава да излиза извън еко-нормите?!?
  • #2
    6 rate up comment 6 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Като се има предвид, че историята обича да се повтаря (като фарс!), няма да мине много време и ще има някакъв вид "електрогейт", така че снимка на електричка може би си е съвсем на място в подобна статия. Иронията е, че същите "експерти" и правителства, които преди обясняваха колко екологични са дизелите сега обясняват същото и за електричките. Както казваха в треторазрядните холивудски екшъни, "Имам лошо предчувствие за това!".