IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизелгейт не спира - Mercedes-Benz отново е заподозрян

В двигател на германската марка са открити устройства за манипулиране на емисиите

Правителствените агенции по света продължават да наблюдават внимателно автомобилните производители след скандала с манипулираните двигатели на VW Group, станал известен като „Дизелгейт“. Въпреки това, някои от големите компании продължават да използват устройства, чиято цел е да излъжат при проверка на вредните емисии, като този път под прицела на властите е Mercedes-Benz, съобщава Reuters.


Mercedes-Benz


Според изтекло писмо от Германската федерална служба за автомобилен транспорт, по-рано това лято Mercedes-Benz е бил обвинен в използване на манипулирани измервателни устройства, които позволяват на двигатели на марката да заобиколят най-новите стандарти за вредни емисии Евро 6. В писмото от 7 юли 2023 г. се описват три незаконни софтуера, открити в дизеловия двигател OM642, използван в Mercedes-Benz E350 BlueTec. Две от устройствата променят работата на двигателя въз основа на определени температурни параметри.

Агенцията е уведомила автомобилния производител, че трябва да коригира проблемите, в противен случай колите ще бъдат забранени от експлоатация и ще бъдат изтеглени. Германската екологична група за защита на потребителите Deutsche Umwelthilfe (DUH) публикува писмото в петък, като твърди, че го е получила като сигнал от „анонимен източник“.

Представител на Mercedes обяви, че компанията си сътрудничи с агенцията, като вече е разработил и внедрил правилните софтуерни актуализации, необходими за справяне с проблема. Първоначално на производителя от Щутгарт е даден срок до 27 юли за решаване на проблема, но по-късно той е бил удължен.

Това не е първият път, когато Deutsche Umwelthilfe проверява внимателно Mercedes. През ноември 2021 г. организацията публикува доклад, в който обвинява компанията в използването на осем незаконни измервателни устройства в модела Е-Class, оборудвани с двигател OM642. Според доклада, устройствата намаляват количеството инжектирано AdBlue, което е необходимо за неутрализиране на вредните азотни оксиди.

Mercedes не е единственият производител на автомобили, който все още е изправен пред последствията от скандала „Дизелгейт“ осем години след избухването му. Това лято съдът глоби бившия изпълнителен директор на Audi - Рупърт Щадлер, с 1,1 милиона евро за участието му в скандала. Той призна вината си и така избегна влизане в затвора.

На свой ред, доставчикът на автокомпоненти Bosh плати 25 милиона долара глоби миналата година. През 2020 г. майката на Mercedes, Daimler, трябваше да плати 2,8 милиарда долара, за да уреди искове срещу компанията в САЩ. Тогава автомобилният производител беше изправен пред дела от Агенцията за опазване на околната среда на САЩ, Калифорнийския борд за въздушни ресурси, Министерството на правосъдието на САЩ и колективен иск. Повече от половината от близо 3 милиарда долара отидоха в различни правителствени агенции, докато 700 милиона долара бяха платени за уреждане на съдебния иск.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Не разбирам ( преди 7 месеца )
    Посочете бензинов ДВГ, който при мощност от 143кс. има 315нм въртящ момент? Това горе е дизел, а ето и пример за същата мощност бензин 143кс. 220нм
  • #9
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Mмм Дааа ( преди 7 месеца )
    кукловодите докато не качат всички на електрокари, за да могат централно да дърпат шалтера, няма да мирясат
  • #8
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Баварец ( преди 7 месеца )
    Бачооо, не е по-висок въртящият момент, а идва при по-ниски обороти при дизела, амсалак? Пак си неподготвен, а?
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    паси предателят ( преди 7 месеца )
    Много пъти съм казвал немците бяха много добре при класическите ДВГ с малко електроника когато нямаше и никакви Европейски стандарти като EURO за емисиите на CO2. Но и особено след 15.01.2005 беше въведено EURO-4 по късно 2009 година EURO-5 до ден днешен почти 3- те големи производители на леки автомобили имат имаха и имат проблеми . Само Mercedes досега е платила над 37 милиарда глоби обезщетени и други подобни ( имам предвид не само в Германия но и в целият свят общо). VW над 30 милиар
  • #6
    3 rate up comment 7 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 7 месеца )
    Литрова мощност!!!А въртящ момент кой мотор има в повече бе ***?
  • #5
    14 rate up comment 18 rate down comment
    Факт ( преди 7 месеца )
    Дизела е баклюкчава технология вредни емисии винаги ще отделя а и има по малка литрова мощност от бензина
  • #4
    15 rate up comment 10 rate down comment
    И.а ( преди 7 месеца )
    Това е Европа ще забранят на лекаря и на адвоката и на работника да отиде да си свърши работата но ще толерира *** бразилци да горят гуми с масло за зимата.
  • #3
    24 rate up comment 20 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Канцерогенен дизел с измамен софтуер е върха на немската инженерна мисъл. Разбира се, лансиран от лобистки те европейски регулации. В резултат, японците ги изпревариха технологично още през 90-те, след това корейците, а от скоро вече и китайците.
  • #2
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    И на малките деца е ясно че не е едно и също двигател който туко що потегля при - 10 и такъв загрял до работна температура.
  • #1
    8 rate up comment 12 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Дали синтетичните горива ще решат този проблем? А дано, ама надали. Вредните емисии са си вредни емисии, независимо как е получено горивото.