IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производителитe ще дължат обезщетение за измамите с емисиите на дизелите

Крайното решение е на германски съд, който задължава VW, Mercedes и други компании да плащат за действията си

Автомобилните производители трябва да плащат компенсации на клиентите си за дизелови превозни средства, оборудвани с незаконни устройства за контрол на емисиите. Това постанови най-висшият федерален съд на Германия в понеделник по случай, който потенциално може да струва милиони евро на Volkswagen Group, Mercedes-Benz и други автомобилни компании.


дизел


Компаниите могат да дължат на собствениците между 5 и 15% от покупната цена на автомобила си, постанови съдът в дело, заведено срещу Volkswagen, неговата марка Audi и Mercedes-Benz. Съдията отмени предишни решения на други съдилища, които отхвърляха подобни искове. Сега производителите на автомобили трябва да докажат, че използваните от тях устройства не са незаконни.

По-рано от VW обявиха, че очакват германските съдилища да отхвърлят всякакви искове от страна на собственици на автомобили, тъй като те са незаконни. От компанията, както и други производители, твърдят, че устройствата, които се включват само при определени температури, са необходими за защита на двигателя и отговарят на изискванията.

Всъщност, тези механизми представляват софтуер, който може да промени нивата на емисиите от превозните средства. Това се прави по време на тестове и предизвика редица спорове, като обвинението срещу производителите е, че по този начин прикриват истинските нива на замърсяване на своите превозни средства.

Европейските съдилища обаче все повече подкрепят собствениците на автомобили и екологичните групи, които призовават за изтегляне на превозните средства с такива устройства и за плащане на обезщетение на собствениците. В центъра на скандала е VW Group, който още през 2015 г. беше уличен в използване на оборудване за прикриване на нивата на емисиите в дизеловите автомобили.

Новото решение на съда е промяна на предишната позиция, според която производител може да бъде обвинен, само ако умишлено е монтирал подобно устройство на автомобилите си. По-рано и Европейският съд реши, че на собствениците на автомобили се дължи обезщетение дори в случаите, когато щетите за тях са причинени от небрежност.


0 от 500
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 25.Странна логика от пушач,решил сам да се трови, автомобилите му били виновни.
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 25 ( преди 1 година )
    Тръбата навън ти е за да отвежда сместта богата на цо2 който не подържа горенето логично във влизащата смес е богата на кислород подържащ горенето та за твя ти е тръбата а не че си щял да умреш от газовете
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А ето една от новите разработки на shell за безвредни горива. Бъдещето на бензиностанциите. И разбира се и българин на сцената на събитията : youtu.be/qR2M5W6saAk
  • #25
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Хайде не се прави на ударен. Нали бензините са безвредни според едни а според другите дизелите са безвредни, а според третите като караш на пропан-бутан от ауспуха излизат само водни пари. Обаче истината е че никой не желае да влезе в затворен гараж със семейството си да запали двигателя и да го почака да поработи около час за да провери колко са безвредни газовете, които излизат от ауспуха. Защо ти е тръба навън, ако катализатора и останалите чудесии пречистват въздуха до безвредност?
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 19.Елементарно, Уотсън.Гаража ми е пред блока,не под блока.Сложил съм един маркуч, който излиза през стената отзад.Надявам маркуча и газовете излизат навън, дънна рибо плоска.
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нали никой не е толкова наивен да си мисли че парите ще бъдат за сметка на годишните премии на борда на директорите. Както винаги ще разхвърлят сумата в цената на новите автомобили
  • #22
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 19.Като се запали батерията в гаража, електромобила е унищожен,може и кооперацията да подпалиш,а въздуха става като на Монт Блан.
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Цялата тая интрига е безмислена. Колите не са най отровното нещо. Има доста други промишлени и ежедневни човешки дейности дето са много по вредни. Но колите са лесна мишена. И все пак и там е двоен аршина. Защо масово се продават 2,5 че вече и 3 тона СУВове, след като и един нормален седан 1.5 тона става за същата работа. Нали ви е ясно че теглото иска енергия за да бъде придвижвано, но и ресурси да бъде произведено и потдържано. Също и руши пътищата, отделя прах и т.н.т.Лакомията ни е проблема
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    А каква ще е разликата дали ще се затвориш в този гараж с бензинов или дизелов автомобил? Резултатът ще е абсолютно същия. Даже и бензиновия автомобил да е на пропан бутан. А ако в същия гараж вдигнеш на крик електромобил, колкото и газ да му даваш, няма да има промяна в качеството на въздуха дори след денонощие работа.
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Омбудсман ( преди 1 година )
    До 10: на словестни фойерверки не вярваме. Говорете с факти. Заключете се в гараж с работещ дизел и си докажете тезата.