IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Близо 20 милиона дизели в Европа са с манипулирани емисии

Измамата е открита при 85% от колите с Евро 5 и 77% с Евро 6, които се движат по пътищата

Осем години след грандиозния скандал Дизелгейт проблемът е на път да се разгори отново и то сериозно вследствие проучване на американската организация с нестопанска цел International Council on Clean Transportation (ICCT) - Международен съвет за чист транспорт. Според ICCT, която през 2015 г. направи първите разкрития, 19,1 милиона дизелови автомобили със съмнителни емисии, в това число влизат и 13 милиона с "екстремни" нива на емисии, все още се движат по пътищата на Европейския съюз и Великобритания, съобщава Motor1.it.

 

emissioni-allo-scarico-di-un-auto-diesel

 

Според анализа на ICCT озаглавен „Повторна оценка на емисиите на азотен оксид (NOx) на дизелови автомобили след решението на Европейския съд относно измервателните уреди“ 77 процента от дизеловите превозни средства в ЕС и на Острова са със съмнителни емисии и вероятно използват забранено „устройство за повреда“ - т.е. софтуер, позволяващ на автомобилите моментално да включат своите контроли за замърсяване, докато се проверяват.

Съществуването на така наречените „устройства за повреда“ беше открито в скандала Дизелгейт от 2015 г., когато германският производител на автомобили Volkswagen призна, че е измамил при тестовете за емисии на стотици хиляди автомобили в САЩ. Други производители на автомобили, включително Daimler, Renault и Fiat, от тогава са изправени пред подобни обвинения. Тези устройства бяха обявени за незаконни от Съда на Европейския съюз (СЕС) през декември 2020 г.

 

emissioni-co2-auto-e-test-di-omologazione

 

Според ICCT резултатите са на базата на реални тестове и бази данни за дистанционно наблюдение: „Съществени доказателства показват, че дизеловите автомобили от всички производители отделят високи нива на азотни оксиди в реална експлоатация. Въпреки това, поради ограничени коригиращи действия, тези превозни средства продължават да се движат в Европа, увреждайки здравето на всички, които са изложени на замърсяване на въздуха създадени от тези емисии."

Проучването, което може да доведе до нов Дизелгейт, се фокусира върху дизелови автомобили, продавани в Европа от 2009 до 2019 г. преди въвеждането на процедурата за тестване на RDE (Реални емисии при шофиране) и стандартите Евро 5 и Евро 6. На практика повечето от тези автомобили все още биха се движили по пътищата на Стария континент. Най-засегнатите от този проблем пазари са тези на Германия и Франция.

Използвайки пазарна статистика ICCT изчислява, че общо около 53 милиона дизелови автомобили, сертифицирани по стандартите Euro 5 и преди RDE Euro 6, са били продадени в ЕС и Великобритания. Използвайки консервативна оценка и като се вземат предвид само превозните средства, тествани от официални правителствени органи, приблизително 24 милиона продадени дизелови автомобили показват подозрителни емисии – от тях 16,3 милиона продадени показват екстремни емисии. 

dati-icct-sulle-auto-diesel-con-livelli-sospetti-di-emissioni-di-ossidi-di-azoto

 

Голяма част от тези превозни средства се управляват и днес. Използвайки методите от модела ROADMAP на ICCT за определяне на вероятния оборот на автопарка се изчислява, че в момента се използват 19,1 милиона превозни средства, показващи подозрителни емисии, от тях 13 милиона превозни средства показват екстремни емисии.

Обвиненията на ICCT несъмнено са тежки. От 219 тествани модела, 209 показват подозрителни емисии в поне един тест. Над две трети от проверените модели показват „екстремни“ емисии, което показва почти сигурното наличие на устройство за манипулиране.

„Подозрителни“ нива на емисии на NOx са открити в 77%–100% от тестовете и средните стойности на превозните средства, което показва вероятното използване на забраненото устройство за повреда. От общо 1400 теста, контролирани от държавни органи, 85% от тестовете на превозни средства с Euro 5 и 77% от тестовете на превозни средства преди Еuro 6 надхвърлят прага на подозрителни емисии.

 

dati-icct-per-gruppi-auto

 

След това проучването подчертава как проблемът с високите емисии на NOx е широко разпространен сред различните производители, като се твърди, че Volkswagen Group е произвела почти 15 милиона дизелови коли със съмнителни емисии, следвана от Renault Nissan с над 4 милиона превозни средства, бившата група PSA и BMW, както е показано в таблицата по-долу.

По отношение на моделите най-продаван от „подозрителните“ автомобили е Volkswagen Passat 2.0 TDI Euro 5, следван от Renault Clio 1.5 dCi Euro 5, Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Euro 5 и Ford Focus 1.6 TDCi Euro 5.

 

dati-icct-per-modelli-di-auto-diesel

 

ICCT коментира тези резултати така: „Три от първите десет модела, показващи екстремни емисии, са произведени от Volkswagen Group и използват двигатели EA189, които са били обект на задължителни софтуерни актуализации, но които след изтеглянето продължават да показват емисии доста над регулаторния лимит.“

„Тези резултати представят солидни доказателства за властите да разследват и потенциално да предприемат коригиращи действия за справяне с рисковете за здравето, породени от европейските дизелови автомобили по нашите пътища“, казва Питър Мок, управляващ директор на ICCT за Европа.

В отговор на проучването на ICCT, три екологични неправителствени организации заявиха, че ще дадат на съд френското, британското и германското правителство за тяхната „неспособност да се справят с чумата на незаконните устройства по подразбиране“ и ще принудят производителите на автомобили да плащат разходите за изтегляне на проблемните дизелови автомобили.

 

 

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До #11 ( преди 1 година )
    Нема дизели в САЩ друг път. Има клипове в тубата, кой ще изкара по.черен дим отзад. Пикапите, обаче минават в друга еко категория
  • #11
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    А бе смишник в америка дизели освен някои багври и тирове Няма.Какви пикапи бе шут какво трови пикапът на бензин
  • #10
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А добро утро! Сетихте се най-после, че е измама цялата тая работа. От доста години го говоря и го пиша, че е измама без да съм специалист. То се вижда и усеща с носа. Карам доста и виждам как новите дизели също, както старите при ускоряване изпушват черно. Що така, нали са много еко-меко-пеко? Някой искаше да ги наложи, но не му се получи. Сега е същото с електрокарите. Същия този иска тях да ни ги натресе, като много еко. Гледайте клипове как се зареждат по магистралите с дизелови агрегати.
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Май не схващаш каква е целта на лъжливия софтуер, който на един и същи тест показва различни резултати. Новият тест е измислен за да се тестват автомобилите в напълно реални условия когато софтуера не може да засече, че му измерват емисиите. На практика производителите са включили какви ли не датчици към софтуера, като започнеш от скоростта, минеш през въртящият момент на коляновия вал да стигнеш до въртенето на волана, за да регулират емисиите и да разбират дали автомобила е на стенд.
  • #8
    4 rate up comment 9 rate down comment
    а краварите ? ( преди 1 година )
    a колко милиона краварски копфтора тровят въздуха, климата и земята като цяло с техните пикапи-камиони ?
  • #7
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    6-ти, обясних ти - лъжата е от 2-те страни. Прозводителите имат тест, който да поркият и спрямо него дават данни. От друга страна всяка такава НПО си измисля собствен и разбира се получават различни резлутати, НО ги сравняват с тези на производителя. Еми много ясно че има разлика - и те се хващат за това. Пак казвам - нямя как да сраниш ябълки с круши... и да получиш същия резултат. Дори с тебе да тестваме една и съща кола - ще дадем различни данни, освен ако не повторим 1:1 един и същи тест.
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Последно тези организации лъжат ли за емисиите или не лъжат? Това дали ще изкарат някой лев от дела е съвсем отделен въпрос. Мене ако питаш производителите си го заслужават и трябва да бъдат скъсани от дела, за да не си и помислят, че парите са им по-важни от здравето на хората.
  • #5
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    3-ти, не не, не отричам че производители лъжат, това е ясно на всички. Прсото казвах, че разни такива паразитни организации не трябва да им се вярва повече отколкото на самите производители. Ползват различни тестове и е все едно да сравняваш ябълки и круши. А е неуспорим факт, че особенно в САЩ е голям бизнес със дело за обещетение - както се казва - лесни пари - точно от такива сравнения.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Стефан ( преди 1 година )
    Хмм, не виждам Опел, Тойота и Хонда, дали са честни с клиентите или по технологични...
  • #3
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Тоест казваш на реалните измервания лъжа, но твърдиш че производителите казват истината за замърсяването? А защо пропускаш факта че самите производители не отричат измерваните стойности? Ако тези организации лъжат, защо производителите не ги осъдят, а става точно обратното? Аз също карам дизелов автомобил, пуша и пия, но никога няма да отрека като тебе, че тези неща са вредни за здравето.