IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко струваха „колите за народа“ през XX век

Цената на една от тях е колкото 168 средни месечни заплати

Някога автомобилът се е възприемал като чудо и благодарение на високата си надеждност е можел да работи с десетилетия. Привидно невзрачни "тенекии" са преодолявали офроуд условия, работили са като таксита и са изминавали по стотици хиляди километри. Какви автомобили промениха ежедневието на хората през първата половина на миналия век и колко са стрували?


Колко струваха „колите за народа“ в началото на XX век (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 часа )
    В началото на 20 век Форд Мотор прави диви печалби, които Х. Форд решава да реинвестира под формата на социални придобивки за работниците си, между които много евтини автомобили. Братята Додж го дават на съд, спечелват и го принуждават да раздаде печалбата като дивиденти на акционерите. Та причината Модел Т да не е още по евтин, особено за работници на Форд М. са глоквенските номера на тия двамата.
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Мемфис ( преди 8 часа )
    Я, каква прилика между Опел и Москвич?След войната ушанките опоскват всички фабрики от Германия и ги замъкват в ссср. По- голямата част от тях не са могли да ги сглобят и така са изгнили. Фабриката на Опел от Айзенах е била разглобена и замъкната до последният чарк, като с последната влакова композиция са извадени и натоварени релсите на фабричният транспорт. И.Т.НТова го пиша за тези, които прокламират антиевропейският път на БГ към Запад и света.
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Мемфис ( преди 8 часа )
    По времето на комунизма ако искаш да купиш кола от Запада / то първо не можеше да излезеш/ но по закон трябваше да платиш 200% мито върху стойността и като нова?!?!?! Ако по някакъв начин с връзки и едногодишно хайманосваме си уредеше ИЗХОДНА виза, разрешените пари за изнасяне бяха27 лева!Веднаж в годината имаше специален ден за внос на коли без мито, който учудващо го знаеха само ВИСШИТЕ ДРУГАРИ.
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Мемфис ( преди 8 часа )
    и ако някой отсъстваше на проверките, които се правеха през 30 мин- беше задраскван. Та, така беше по времето на развитият социализъм! Ако някой не вярва, да пита тези, които са живяли тогава.
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Мемфис ( преди 9 часа )
    Първият цветен телевизор който купих беше София 81 струваше 1500 лв, спестявани от месечната ми заплата на инженер възлизаща на 105 лв бруто! Беше голяма гордост, но след година се развали и му замениха кинескопа. Оказа се, че оригиналният е бил почти черно-бял, но на нас ни се струваше вълшебен в последствие разбрахме, че Ворошилов е закупил наводнявани и бракувани кинескопи от Белгия. P.S. Когато се записвах за този телевизор с баща ми стояхме на опашка на Заимов ТРИ ДНИ И ТРИ НОЩИ БУКВАЛН ...
  • #7
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    трябва да си изключително богат за да си купиш нов автомобил най много 5 % от цялата капитализация които притежаваш ако си милионер автомобила който притежаваш да е не по скъп от 50 к
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 9 часа )
    И в наши дни, ако приемем, че 1 средна народна кола преди 7,5 год. е била някъде ок. 35-36 хил.лв., то при тогавашния ми доход преди самото пенциониране щях да мога да я осигуря - при едни нормални разходи без лишения за горе-долу 3,5-4 години, което ще рече, че при днешната демокрация времето нужно за закупуването на нормален автомобил се съкращава 6х за западна машина или 3х за соц. такава; такива са реалните ми сметки и калкулации. Верно, днес вече същата кола е точно двойно по-скъпа /!/
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 10 часа )
    Помня, че при соца като млад ерген за ОКоло 7,5 годин бачкане /РЗ от 200-:-240 лв/ бях спестил горе-долу чисти паре за 1 скромна жигулка; докато за 1 ново ФауВе май че щяха да са ми нужни поне 10 годин още най-малко..., т.е. за ~ 20 год. при добър пестелив режим и доста лишения по онова трудно време си осигуряваш 1 тясна малка народна кола, която да те пренася от 1 място на друго... Също помня, че познат дипломат само с един 3год. мандат в странство си взе чисто нова ладичка от Кореком
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 часа )
    Проверих, между 1000 и 2000 долара, за 10 хиляди марки се е взимало много по-добра кола от това недоразумение, а и за средната заплата проверих, под 1000 марки този фалшив сайт не може да му се вярва.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 часа )
    10 хиляди марки за това чудо от снимката, ако тогава бяха инвестирани щяхте да сте милиониери.