IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко струваха „колите за народа“ през XX век

Цената на една от тях е колкото 168 средни месечни заплати

Някога автомобилът се е възприемал като чудо и благодарение на високата си надеждност е можел да работи с десетилетия. Привидно невзрачни "тенекии" са преодолявали офроуд условия, работили са като таксита и са изминавали по стотици хиляди километри. Какви автомобили промениха ежедневието на хората през първата половина на миналия век и колко са стрували?


Колко струваха „колите за народа“ в началото на XX век (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    smokecrew ( преди 6 часа )
    А тъпите българи имат един "балкан"
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 7 часа )
    В тая статия единствените "народни коли" са форда и фолксвагена. Другите са доста далеч от народа. Да не говорим за ролса!....Ако искахте да ви се получи, щяхте да споменете изета, тополино, 2цв, ЗАЗ, трабант.....
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 часа )
    През 80-те Москвич 2140 Д струваше 6500 лв, а заплатите бяха 200 лв.
  • #17
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Хахохи ( преди 10 часа )
    Сега средна раб.заплата 2500лв., чисто нова кола 30 000лв., тоест за 1г. бачкане имаш кола! В моя частен случай дадох 40к, спестени за 2-3г. без лишения и 4 членно семейство. След 2017-2018г., и особено около т.н. ковид стандарта се вдигна двойно. Да и цените, особено на колите с мин. 35%,, повечето с 50%, без значение от всичко, за мен последните 5г. се живее най-добре! Звучи абсурдно, но е вярно с оглед покупателната способност.
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 13 часа )
    Готина статия (ако наистина са верни заплатите). Интересно би било и втората половина на века да се разгледа
  • #15
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 часа )
    Ай стига сте се прехласвали по онова време. Ходиш на море за 14 дни с карта от завода, редиш се три дни на опашка за Телевизор или акумулираща печка. Прехвърлят се вноски от баба ти да може евентуално да си купиш Москвич или Жигула. В същото време в Щатите или Западна Европа си купуваш кола със 6 м или едно годишна заплата. Ай стига комунизъм.
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 13 часа )
    Бях почти импотентен и сега го правя в продължение на 3 часа без прекъсване и той е като камък, освен това дори се е увеличил с няколко сантиметра, това е мега готино нещо. Подарете на себе си и на нея супер ceкc: ----- https://come.ac/testo
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 13 часа )
    И какво точно гледаше на този цветен телевизор? Филми, музика, научно-популярни филми или шоу програми. Или го искаше, защото съседите имаха същото или да бъдеш "повече" от тях. Питам, защото и тогава, и сега слабоумните купуват, това, което е модерно и да ги направи горди притежатели на предмет - телевизор, Лада, вила, ваза... Глупост след глупост, защото така правят другите. Няма значение строя, защото човешката глупост не познава граници.
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 21 часа )
    В началото на 20 век Форд Мотор прави диви печалби, които Х. Форд решава да реинвестира под формата на социални придобивки за работниците си, между които много евтини автомобили. Братята Додж го дават на съд, спечелват и го принуждават да раздаде печалбата като дивиденти на акционерите. Та причината Модел Т да не е още по евтин, особено за работници на Форд М. са глоквенските номера на тия двамата.
  • #11
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Мемфис ( преди 1 ден )
    Я, каква прилика между Опел и Москвич?След войната ушанките опоскват всички фабрики от Германия и ги замъкват в ссср. По- голямата част от тях не са могли да ги сглобят и така са изгнили. Фабриката на Опел от Айзенах е била разглобена и замъкната до последният чарк, като с последната влакова композиция са извадени и натоварени релсите на фабричният транспорт. И.Т.НТова го пиша за тези, които прокламират антиевропейският път на БГ към Запад и света.