IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов дизелгейт в Южна Корея - четири германски производителя са глобени

Audi, Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz трябва да платят 31,2 млн евро за тайно споразумение

Скандалът „Дизелгейт“ изглежда никога няма да приключи. Той избухна през 2015 г., когато Volkswagen беше обвинен в измама със софтуер, предназначен да намали замърсяващите емисии от неговите дизелови двигатели по време на тестове. Сега той има ново продължение, което идва от Южна Корея.


вредни емисии


Местният антитръстов орган наложи глоба от 42,3 милиарда вона (31,2 милиона евро) на четири германски производителя за това, че тайно са се съгласили да ограничат технологията за пречистване на емисиите в изгорелите газове на дизеловите си автомобили. Санкцията на Корейската комисия за справедлива търговия (KFTC) се отнася за Audi, Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz.

Обвинението, отправено от KFTC към четирите германски компания, е, че всички те са „замесени в тайно споразумение, което намали конкуренцията и ограничи избора на потребителите“. Единствено Mercedes-Benz коментира официално наказанието, като цитира резултатите от подобно разследване, проведено от Европейската комисия.

„Mercedes-Benz сътрудничи напълно на KFTC и няма да трябва да плаща никакви глоби. Случаят се отнася до същия набор от факти, които са били предмет на производството на Европейската комисия и в които Mercedes-Benz не трябва да плаща нищо. Разследването никога не е засягало споразумения или обмен на информация относно цени, обеми или пазарни дялове", обявиха от производителя.

Припомняме, че през 2022 г. Mercedes-Benz и неговият корейски филиал бяха глобени с 20,2 милиарда вона (14,9 милиона евро) за подвеждаща реклама, свързана с газовите емисии на дизеловите автомобили.

Сред най-новите санкции, свързани и с дизеловите превозни средства, е тази, която Европейската комисия наложи на BMW и Volkswagen през 2021 г. Това беше глоба от 875 милиона евро за съглашателство за ограничаване на използването на разработена от тях технология за почистване на емисии. По това време Mercedes-Benz беше част Daimler и също участваше в картела, но не беше глобен, след като разкри съществуването му.


0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тия от мерцедес били егати и клюкарите.
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    nai dobriq ( преди 1 година )
    Да ги забраняват тези котурници.Само бензин и газ.Камиони и автобуси да си останат на нафта.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Тихо тихо неук
  • #15
    6 rate up comment 3 rate down comment
    fdvd ( преди 1 година )
    А разликата между керосин и нафта е?
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    И кой в армията ползва дизела за гориво бе клоун атомните самолетоносачи ли или ядтените подводници или Ейбрамсите може би дето са на керосин
  • #13
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    И кой в армията ползва дизела за гориво бе *** атомните самолетоносачи ли или ядтените подводници или Ейбрамсите може би дето са на керосин
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега мамят и за емисиите и за пробега на ток както и за живота на батериите, за пробега за зимата но то прости хора най-лесно се лъжат.
  • #11
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 8-ми ( преди 1 година )
    Защо тогава има сметоизвозване и контейнери , и сметища ? Отпадъците не изчезват на сметището !!! Всъщност у вас имаш ли кошче за отпадъци , или си стъпваш по гoBHeHиите щото няма смисъл , и без това всичко си е на едно място
  • #10
    6 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако немските компании платят и 1евро глоба , то със корейските автомобили в Европа е свършено ! Не , че последното е няква драма , де , и без тва епиKypeйците продават само кокошарници
  • #9
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вярно, че тази история се раздуха истерически точно в момент, в който дизеловите разработки достигнаха нива на пречистване, далеч надхвърлящи бензиновите - последното поколение дизел на Мерцедес показва практически нулеви прахови частици В РЕАЛНИ УСЛИВИЯ при измерване от независими организации. Но също така е вярно, че въпросните фирми си мамеха и трябва да бъдат санкционирани. Това дизелът да се замени с бензин с по-високи нива CO2 и ФПЧ беше пълна простотия.