IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов дизелгейт в Южна Корея - четири германски производителя са глобени

Audi, Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz трябва да платят 31,2 млн евро за тайно споразумение

Скандалът „Дизелгейт“ изглежда никога няма да приключи. Той избухна през 2015 г., когато Volkswagen беше обвинен в измама със софтуер, предназначен да намали замърсяващите емисии от неговите дизелови двигатели по време на тестове. Сега той има ново продължение, което идва от Южна Корея.


вредни емисии


Местният антитръстов орган наложи глоба от 42,3 милиарда вона (31,2 милиона евро) на четири германски производителя за това, че тайно са се съгласили да ограничат технологията за пречистване на емисиите в изгорелите газове на дизеловите си автомобили. Санкцията на Корейската комисия за справедлива търговия (KFTC) се отнася за Audi, Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz.

Обвинението, отправено от KFTC към четирите германски компания, е, че всички те са „замесени в тайно споразумение, което намали конкуренцията и ограничи избора на потребителите“. Единствено Mercedes-Benz коментира официално наказанието, като цитира резултатите от подобно разследване, проведено от Европейската комисия.

„Mercedes-Benz сътрудничи напълно на KFTC и няма да трябва да плаща никакви глоби. Случаят се отнася до същия набор от факти, които са били предмет на производството на Европейската комисия и в които Mercedes-Benz не трябва да плаща нищо. Разследването никога не е засягало споразумения или обмен на информация относно цени, обеми или пазарни дялове", обявиха от производителя.

Припомняме, че през 2022 г. Mercedes-Benz и неговият корейски филиал бяха глобени с 20,2 милиарда вона (14,9 милиона евро) за подвеждаща реклама, свързана с газовите емисии на дизеловите автомобили.

Сред най-новите санкции, свързани и с дизеловите превозни средства, е тази, която Европейската комисия наложи на BMW и Volkswagen през 2021 г. Това беше глоба от 875 милиона евро за съглашателство за ограничаване на използването на разработена от тях технология за почистване на емисии. По това време Mercedes-Benz беше част Daimler и също участваше в картела, но не беше глобен, след като разкри съществуването му.


0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    6-ти, електрокарите са същата работа, ама пусто му сте толкова вманиачени, че дори не мислите, ами само джафкате каквото ви се спусне. Това, че нещо се прозивежда извън града, не значи че мръсия въздух седи само над завода и не се разнася. Сужителите да не би да седят с кислородни маски там? БАСФ е извън града, ама като духне от запад и Манхейм отнася всияко. Проблема на градвете е презаселването и това че и за 500м се пали колата, а целодневното разкарване на деца изобщо да не подхващаме.
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    С оглед на цитата...По онова време Mercedes-Benz беше част Daimler и също участваше в картела, но не беше глобен, след като разкри съществуването му... ТО мога само леко да вметна, че тия са използвали абсолютно същия ТРИК, както и УЛИто Хьонесс, когато сам се уж-предаде на данъчните органи в Германията, за да може по този начин да си ОБЛЕКЧИ глобата и наказанието, респ. да ИЗБЕГНЕ зандана и КИЛИЯта в него... м-Да! Изпечени хитреци+мошеници са тия от МБечките и хич не им пука за ЗАМЪРСЯВАНЕто
  • #6
    9 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    "Не е СО2 проблема, нито ФПЧ, NOx, и т.н, защото ги има и при бензиновите." Е точно по тази причина света се е насочил към електромобили, които се произвеждат и захранват с възобновяема енергия. При тях има замърсяване само по време на производство, а след това се ползват десетилетия без никакви емисии. Освен това, замърсяванията при производството не са в градовете, а в промишлени зони за да се ограничи вредния ефект, за разлика от ауспусите, които замърсяват точно където дишат хората
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    3-ти, в САЩ дизели почети няма, защото дизела е стратегическо гориво, което се използва от армията. Така че, там конспирация няма, това си го спретнаха тука в ЕУ, по незнайни причини, но е сигурно, че не е свързано с екология. Евро 5 дизел ги забраняват" защото нямат "Ад-блу" системата, оято се слага за около 1к. Но това което не знаеш. е че в Германия, много градове махат и така наречените Еко зони.
  • #4
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е, едно нещо все пак да не забравяме: Заклеймяващите сега дизела са в голямата си част същите, които преди десетина години го препоръчваха като средство за намаляване на въглеродните емисии, т.е. политици.
  • #3
    16 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    То и при газови и при хибридни ги има опасните за здравето но са много по-малко и не е случайно, че из градовете забраняват евро 5 дизел наравно с евро 2 бензин. Спрете с тези конспирации и простотии, че от САЩ, през самите Франция и Германия до Ю. Корея всички правят мръсно на дизела пък той чист като бензин тези неграмотни западняци не се научиха от БГ експертите
  • #2
    13 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дизела беше очернен нарочно и всички тези дизел-гейти са нищо друго освен начин да се вземат едни пари и пропаганда. Не е СО2 проблема, нито ФПЧ, NOx, и т.н, защото ги има и при бензиновите. Света ползва дизел от 100г, и са били къде по мръсни, но сега хората живет и по дълго нали (средно статистически)?
  • #1
    11 rate up comment 19 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Още има глопатси купуващи дизель