Октомври 2024 г. продължава да е сред най-интересните месеци за автомобилната индустрия и данните за продажбите във Великобритания показват, че китайските производители започват да изпреварват някои от утвърдените марки на пазара.
Резултатите, публикувани от от индустриалната група SMMT, сочат, че Omoda е регистрирала 870 нови автомобила, а BYD - 780. В същото време Fiat записва 779 продажби, което е спад с 27% спрямо октомври миналата година на пазар, където общият спад е 4,8%.
Интересното в случая е, че във Великобритания не действат митата върху китайските коли в Европа, което означава, че цените са по-конкурентни. От друга страна властите имат политика за прехода към електрически превозни средства, като от производителите на автомобили се изисква да достигнат 22% дял от продажбите на EV през тази година. Това кара автомобилните компании да предлагат сериозни отстъпки, като по данни на SMMT, дялът на BEV в продажбите е достигнал 21%.
С изключение на Volvo, която е собственост на Geely, китайските марки представляват 4,8% от британския пазар през октомври. MG Motor е продал най-много превозни средства (5303 единици), но по-малко от миналата година (-13%), а Great Wall Motors също падна с 45% - само 51 бройки, регистрирани през октомври.
BYD, от друга страна, се представи много по-добре, тъй като започва да добавя plug-in хибридни модели към гамата си от електрифицирани превозни средства и увеличава регистрациите с 326% през октомври.
Omoda започна да продава автомобили в Обединеното кралство през август и има 64 представителства. Моделът Omoda 5, наличен както в бензинова, така и в електрическа версия, започва от 25 235 лири (около 30 295 евро), което е с около 6000 евро по-малко от Nissan Qashqai.
Друг от новите играчи на пазара Leapmotor, подкрепян от Stellantis, който започна да приема поръчки за T03 и C10 в Обединеното кралство през октомври и планира да отвори 50 представителства до края на годината. Автомобилите Nio, Xpeng и Zeekr също са на път към дилърите, но все още нямат официална дата на пускане на пазара.
За да постигне целта си за електрически превозни средства в Обединеното кралство, Stellantis иска помощ от правителството. Въпреки това през октомври продажбите на Vauxhall (която също е част от Stellantis) изостанаха от тези на MG с 46%. Само Peugeot, който има по-голям брой електрически превозни средства в гамата си, отбеляза ръст (+4,4%) - до рекордните 7421 бройки.