През 2023 г. Tesla продаде с 15% повече електрически автомобили от BYD, но конкуренцията между двата производителя става все по-сериозна, а китайската компания се развива с много бързи темпове. За първи път нетната печалба на BYD през третото тримесечие на годината нарасна с 12%, изпреварвайки своя американски конкурент с по-високи приходи - 28,2 млрд долара, (+24%) срещу 25,2 млрд долара на Tesla.
През първите девет месеца на годината, както съобщава Automotive News Europe, BYD има нетна печалба от 3,54 млрд долара при оборот от 70,55 млрд. Това се дължи на широкото предлагане на продукти, включително хибридни превозни средства. Tesla, от друга страна, има по-ограничена и остаряла гама, защото се е фокусирала много върху пикапа Cybertruck и система за автономно движение Full Self-Driving.
Освен това BYD също има вертикално интегрирана верига за доставки, така че може да намали производствените разходи и да предлага продукти на атрактивни цени. Компанията също така се възползва от възстановяването на пазара в Китай, който е най-големият в света, и се готви да предложи много нови продукти в Европа въпреки митата.
Благодарение на всичко това BYD е на път да достигне целта от 4 милиона продадени превозни средства за една година (през септември групата достигна около 2,74 милиона продадени превозни средства, като прогнозите са, че през ноември за първи път ще надмине 500 000 продажби на месец).
Според информациите в момента на световните пазари се предлагат около 470 изцяло електрическа модела, която в тази бройки не се включват търговските и лекотоварни превозни средства, както и ребрандираните модели. От тази бройка 267 са китайски, което прави 57%. Това дава възможност на BYD да се превърне в още по-сериозен конкурент на западните автомобилни производители, като се възползва и от водещата си позиция в Китай.