IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BYD изпревари Tesla по приходи

Китайците са на път да постигнат голямата си цел за годината

През 2023 г. Tesla продаде с 15% повече електрически автомобили от BYD, но конкуренцията между двата производителя става все по-сериозна, а китайската компания се развива с много бързи темпове. За първи път нетната печалба на BYD през третото тримесечие на годината нарасна с 12%, изпреварвайки своя американски конкурент с по-високи приходи - 28,2 млрд долара, (+24%) срещу 25,2 млрд долара на Tesla.


BYD


През първите девет месеца на годината, както съобщава Automotive News Europe, BYD има нетна печалба от 3,54 млрд долара при оборот от 70,55 млрд. Това се дължи на широкото предлагане на продукти, включително хибридни превозни средства. Tesla, от друга страна, има по-ограничена и остаряла гама, защото се е фокусирала много върху пикапа Cybertruck и система за автономно движение Full Self-Driving.

Освен това BYD също има вертикално интегрирана верига за доставки, така че може да намали производствените разходи и да предлага продукти на атрактивни цени. Компанията също така се възползва от възстановяването на пазара в Китай, който е най-големият в света, и се готви да предложи много нови продукти в Европа въпреки митата.

Благодарение на всичко това BYD е на път да достигне целта от 4 милиона продадени превозни средства за една година (през септември групата достигна около 2,74 милиона продадени превозни средства, като прогнозите са, че през ноември за първи път ще надмине 500 000 продажби на месец).

Според информациите в момента на световните пазари се предлагат около 470 изцяло електрическа модела, която в тази бройки не се включват търговските и лекотоварни превозни средства, както и ребрандираните модели. От тази бройка 267 са китайски, което прави 57%. Това дава възможност на BYD да се превърне в още по-сериозен конкурент на западните автомобилни производители, като се възползва и от водещата си позиция в Китай.


0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Тоя па ( преди 2 седмици )
    А колко са прихоДите и печалбите от хибриди и ДВГ автомобили на Тесла?
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Жицата ( преди 2 седмици )
    А колко е печалбата и прихота от продажбата само на електрички на BYD?
  • #4
    11 rate up comment 8 rate down comment
    do 2 ( преди 2 седмици )
    "Клетите" европейци са с 5 пъти по-висок стандарт на живот спрямо чайниците, които са крепостни и без права! Разбра ли тролейче?
  • #3
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    тук ви продават скъпи и пластмасови коли, технологиччо изостанали и непривлекателни на дойни цени спрямо това което в Китай като автомобил. VW е ярък пример и не само, технит версии за Китай са с по-дълга база, по-лускозно оборудвани и два пъти по-евтини. Сега ние и служителите им трябва да им платим загубите, като си купите Тигана за 120 бона.
  • #2
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Асан Фарадея ( преди 2 седмици )
    Клетите еврогейци....хапят злобно правите краставици и ръгат капачки в носовете си...а хората се развиват...
  • #1
    8 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    И 99,99% от тези 4 милиона продадени коли ще са в Китай, нали? Вервам им аз на китайците и на статистиката им, вервам им.